Vodkavattenmelon / Lära sig TRIPPA|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vodkavattenmelon / Lära sig TRIPPA
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
318516
April 22, 2003 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: [quote=CoLiC][quote=Blue_Moon_]Colic var hittar man dem där pillren?

Som sagt: På apoteket med recept i handen 😀

För dom som endå undrar heter dom "Petedinhydroklorid" aka "Sup petedin"

And when you're high you never
Ever want to come down,
sucked down
sucked down
so down
YEAH!

(gnr -welcome to the jungle)

tack för privvet colic! blev fan sugen nu alltså :p hehee

Hemsök mig bara inte om du lyckas skutta ut på vägen lr någe i den stilen 😛 Jag kunde inte gå när jag körde med dom, så jag vet inte vad man gör om man har ben 😛

Sleepwalkers :wide: :bgrin:

EDIT: Zap, du utbildar dig till läkare lr? Eller du kanske redan är en?

Zap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 720
318518
April 22, 2003 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:
EDIT: Zap, du utbildar dig till läkare lr? Eller du kanske redan är en?

Sjkusköterska... E du säker på att det var Petedin du fick? För jag kollade lite idag (har praktik) och jag hittar ingen annan variant än injektionsvätska på Petidin. Finns ju några andra morfinpreparat i samma familj som finns som supp. Ketogan tillexempel som funkar på precis samma sätt.

Zap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 720
318520
April 22, 2003 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote:
Alltså, detta måste vara direkt livsfarligt..
att tillföra nått rektalt är ungefär samma som intravenös injektion.. tar inte mycket längre tid faktiskt innan alkoholen gått rakt in i blodomloppet.

Nja, livsfarligt är det väl inte men det är ju inte bra direkt. Går ju ut direkt i blodbanan som du säger men då allt venöst blod i nedre delen av kroppen tar vägen via levern på vägen tillbaks så renas det ju något. Sen e det ju inte direkt bra att ha ren alkhol direkt mot så kännsliga slemhinnor som du har i det området.

Med andra ord, drick spriten istället. Det tar lite längre tid men du slipper en massa obehag.

Förresten, Blue_Moon; vad fick dig att ta över 20 kofeintabletter om du vet att rekomenderad maxdos per dag e fyra? Eller e det nått du har snappat upp i efterhand? I vilket fall som helst så känns det som om man borde kunna räkna ut att 20st defenetivt är för många utan att läsa på förpackningen innan....

CoLiC
Member
Medlem
318522
April 23, 2003 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

Zap wrote: [quote=CoLiC] EDIT: Zap, du utbildar dig till läkare lr? Eller du kanske redan är en?

Sjkusköterska... E du säker på att det var Petedin du fick? För jag kollade lite idag (har praktik) och jag hittar ingen annan variant än injektionsvätska på Petidin. Finns ju några andra morfinpreparat i samma familj som finns som supp. Ketogan tillexempel som funkar på precis samma sätt.

Ja, jag har ett paket i badrummet. Jag tog ketogan ett tag med. Funkade inget vidare med 1½ 5 mg tablett och 2 alvedon (Blev inte ens trött/påverkad/smärtstillad...). Det finns ju 10 mg suppar också. Lär ju fungera bättre + att man antagligen slipper alvedonet (Men alvedon och ketogan är ju 2 olika ämnen?)
Som tur är har jag inge vidare ont nu, så slipper man bli vänd på eländet.

Att du inte ser annat än injektions vätska på petidinet kan bero på att dom tillverkas "on demand". Står tom ett bäst före datum på paketet tror jag (kolla om pillren heter "petedinhydroklorid" som det står på förpackningen, och vätskan kanske bara petedin)

(VARNING UTFÄRDAS FÖR IDIOTER ANG SMÄRTSTILLANDE VÄTSKOR (Beprövat av mig): Får du fingrarna på en flaska morfinklorid (som du dricker), släng eländet! Du kommer att få den största bakfylla du någonsin upplevt om du ens luktar på skiten! Spyorna ska vi inte ens snacka om... Ha din skurmopp redo pundarj**el, du är varnad!)

Lycka till med utbildningen/praktiken! :bok: 😀

Tro nu inte att jag e smärtstillande missbrukare, det enda jag missbrukar är cola! Att jag råkar veta så mycket om medicin osv beror på att moder är läkare och smärtstillande perioder för min knäskada och spikade fot. Jag har säkert prövat mer preparat än du kan drömma om, och jag VAR mycket nära att börja missbruka smärtstillande när jag skadade knäet.

Fastna för HEL***TE inte i det träsket! Någon!

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
318530
April 23, 2003 - 1:35 am
sp_Permalink sp_Print

Zap wrote: Förresten, Blue_Moon; vad fick dig att ta över 20 kofeintabletter om du vet att rekomenderad maxdos per dag e fyra? Eller e det nått du har snappat upp i efterhand? I vilket fall som helst så känns det som om man borde kunna räkna ut att 20st defenetivt är för många utan att läsa på förpackningen innan....

Ja du Zap.. hehe.. Jag var på en fest och hade inte sovit på två dygn, å jag ville verkligne bli superpigg. Jag hade tidigare testat 2, 4,6,8 tabletter på en gång utan att tycka att dem gav nån särskilld effekt. Jg räknade dem jag hade kvar i burken på festen, ~24st så jag tog dem, med syfte att bli superpigg å kanske lite "hög" också 😛

Effekt blev den att jag började skaka okontrollerat inne på festen efter cirkus nån halvtimme. Sen började jag svettas som en galning, såg ut som jag hade dushat som sagt. Kräkas gjorde jag hela tiden (som tur var!) När jag kom hem trodde jag att det bara var vanligt "fyllemåilla", jag spydde en gång i toaletten. Sen gick ja och la mig och trodde att det skulle gå över efter lite sömn.

Nu belv de inte så, utan jag började bara spy mer å mer, även fast jag inte hade nått att spy upp. Jag mådde PISS! rent utsagt, de var inte roligt. Så jag fattade att de var nått fel och väckte mor som fick ringa 112.. så kom ambulansen och jag fick direkt nån sorts spruta när jag kom in på akuten. Som tur va slapp jag magpumpning eftersom jag hade spytt upp allt som gick att spy upp.. laugh

Sen fick jag dropp och tillsyn rätt ofta, för jag hade värsta dödsångensten å trodde jag skulle dö hela tiden. Dropp> ligga stilla å vila. Fick även losec eftersom jag hade så fruktansvärt ont i magen. Om ni föreställer er hur de känns i magen när ni är jättehungriga, sen tar ni den känslan x1000 så har du den känslan man upplevde...

Sen fick man snacka med psykolog, eftersom dem trodde man hade försökt ta livet av sig 😮 yeye inget att stoltsera med.

Kommer aldrig i hela mitt liv missbruka koffein igen kan jag säga 🙂

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
318544
April 23, 2003 - 5:39 am
sp_Permalink sp_Print

påminner mig om min bror, som Gjorde hemmagjord Cider *typ 12 % vol* och sedan blandade ner gelantin och cidern i en glassbunke samt lite grön hushållsfärg... Geeeeze äta sig full på grön gelé var en kul grejj.

CoLiC
Member
Medlem
318783
April 23, 2003 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

kottetrance wrote: påminner mig om min bror, som Gjorde hemmagjord Cider *typ 12 % vol* och sedan blandade ner gelantin och cidern i en glassbunke samt lite grön hushållsfärg... Geeeeze äta sig full på grön gelé var en kul grejj.

nu ska jag köpa gelantin 😛

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
319375
April 24, 2003 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

kottetrance wrote: påminner mig om min bror, som Gjorde hemmagjord Cider *typ 12 % vol* och sedan blandade ner gelantin och cidern i en glassbunke samt lite grön hushållsfärg... Geeeeze äta sig full på grön gelé var en kul grejj.

w00t
det verkar fräckt fan

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 153
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL