May 17, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Krqagyzzz: Visst BMW:n har alla fördelar för att dra mindre bensin men gör det ändå inte...
Ehm... 9-6:an kommer inte ha något gemensamt med andra bilar i GM familjen...
1: ok du menar så?
2: Fel. Den kommer visst ha en hel massa saker gemensamt. Det finns inte ett bilmärke som idag utvecklar alla delar på en bil själv.
October 31, 2003
Krqagyzzz wrote:
[quote=_bushman_]Btw: Motorn i Volvo 240 GT:n var en B21 F och låg på 102 hästar..
hmm, tack då vet jag det. Kan vara bra att veta. (obs tacksam på riktigt ej ironi)
Använd lite ironi för vi som kan lite udda volvos vet att guldmotorn B23E satt i den.
För att elda på debatten lite säger jag att: Det är jävligt konstigt vad mycket ett highflow filter gör på SAAB och Volvo bilar av modernare typ. Man tycker väl att motorlabbet borde fatta att det finns 25 hästar att plocka på ett filter. Om jag skulle säga att jag fick 100 extra hästar för att jag bytte ett filter skulle nog ni tycka att jag vär lite väck.
May 23, 2002
Du vinner knappast 25 hästar på enbart ett filter. Chippar du bilen, dvs ändrar tändkurvan och ökar turbotrycket så ger ett filter med bättre flöde mer luft, och den blir framförallt kallare. På en standardbil så stryps inte effekten mer, på Volvo och Saab än på nån annan bil, med ett standardfilter...
May 17, 2002
MoparPower wrote: [quote=Krqagyzzz] [quote=_bushman_]Btw: Motorn i Volvo 240 GT:n var en B21 F och låg på 102 hästar..
hmm, tack då vet jag det. Kan vara bra att veta. (obs tacksam på riktigt ej ironi)
Använd lite ironi för vi som kan lite udda volvos vet att guldmotorn B23E satt i den.
Kom inte b23:an senare? Har för mig att den inte kom fören i början av 80-talet...
November 26, 2002
_bushman_ wrote: Btw: Motorn i Volvo 240 GT:n var en B21 F och låg på 102 hästar..
I USA ja, i sverige såldes den väl med B21E motorn?
GT:n är lite "skum", karosspartiet bakom bakhjulen är kortare än andra 240, kan bli problem om man ska laga rost med färdiga plåtdetaljer.
Annars är det en samlarbil som du säger, hittar du en i bra skick till rätt pris så köp den.
May 17, 2002
zubbe wrote: [quote=_bushman_]Btw: Motorn i Volvo 240 GT:n var en B21 F och låg på 102 hästar..
I USA ja, i sverige såldes den väl med B21E motorn?
GT:n är lite "skum", karosspartiet bakom bakhjulen är kortare än andra 240, kan bli problem om man ska laga rost med färdiga plåtdetaljer.
Annars är det en samlarbil som du säger, hittar du en i bra skick till rätt pris så köp den.
finns en på blocket för 27'.
January 23, 2002
Krqagyzzz, om du kan tänka dig en "vanlig" 244 Turbo så finns det en i Halmstad som är till salu för 18.000:-.
Den går riktigt bra, det kan jag intyga, lite sleeper över den. 🙂
BILD
Lite info:
Nybes UA i januari.
Elhissar
lucka
c-lås
diff + ändrad utväxling
nya bussnignar i bakvagn
nytt stödlager
nytt främre knutkors
nya bromsar fram.
nya stift + kablar + lock mm.
oljesprutad
sänkt
3" sidepipe
uppställt soppatryck
15" virgo med pirelli p6000
OT: [Gamepredator] Sulan, av ren nyfikenhet, vad kommer Saab 9-6 bli för typ av bil och när är den planerad att lanseras?
Har faktiskt inte hört talas om att Saab 9-6 skulle vara på väg eftersom Saab inte har så gott om pengar för tillfället.
Den enda Saaben som jag har hört ska vara på G som Saab själva till större delen har utvecklat är 9-3 kombi som ska komma sent i år eller början på nästa år enligt planerna.
May 17, 2002
Steel wrote: Krqagyzzz, om du kan tänka dig en "vanlig" 244 Turbo så finns det en i Halmstad som är till salu för 18.000:-.
Den går riktigt bra, det kan jag intyga, lite sleeper över den. 🙂
hmm, hade varit kul men den är lite för dyr i drift för min smak, samt om man kollar på de andra bilderna så visar de att det är rätt mycket att göra på den,.. tack för tipset.
May 17, 2002
Steel wrote: Ahh, såg inte att det fanns fler bilder där.
Men de andra bilderna är rätt gammla, har för mig att han fixat rätt mycket men är inte säker.
Om du skulle ändra dig kan du PMa mig och få hans telefonnummer, känner honom så där lite halvt.
visst, om jag blir ekonomiskt oberoende så att jag kan tanka den 😛 så skall jag säga till..
2 Guest(s)