January 23, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Steel]Märks att detta är ett forum för datorfreaks. 😀
Så det jag skrev påstår du vara fel?
Nej, du har rätt. Hade läst tråden och satte mig sedan å knåpa ihop mitt svar, under tiden gick du in och posta ditt svar så jag visste inte om det.
Med tanke på bilen Gueno kör så tror jag han kan en del också, menade rent allmänt om man tittar på resten av svaren. 🙂
September 5, 2001
...sen finns det VR6 or som är V6:or med konstig vinkel.
fråga inte...
jag har funderat på detta länge...kan ni mekkpojkar förklara lite för mig...
Vad är DOCH motor för något...
Boxter motorer sitter i Imprezor, vad är det för något?
Hur fan kan Suzuki Swift GTI ha 100hk (1.3l)?!
tack.
Edit: jag har modem och alla era inlägg kom under tiden jag skrev mitt.
June 3, 2001
hawkie wrote: jag har funderat på detta länge...kan ni mekkpojkar förklara lite för mig...
Vad är DOCH motor för något...
Boxter motorer sitter i Imprezor, vad är det för något?
Hur fan kan Suzuki Swift GTI ha 100hk (1.3l)?!
DOCH har jag faktiskt aldrig hört talas om..
Boxtermotor:
[Image Can Not Be Found]
Sitter bl.a i Porsche boxter därav namnet.
April 2, 2003
hawkie wrote: ...sen finns det VR6 or som är V6:or med konstig vinkel.
fråga inte...jag har funderat på detta länge...kan ni mekkpojkar förklara lite för mig...
Vad är DOCH motor för något...
Boxter motorer sitter i Imprezor, vad är det för något?
Hur fan kan Suzuki Swift GTI ha 100hk (1.3l)?!tack.
Edit: jag har modem och alla era inlägg kom under tiden jag skrev mitt.
DOHC är helt enkelt dubbla överliggande kamaxlar, en för inlopp(bränsle in), en för utblås(avgaser ut). Double overla... bla bla. Finns även SOHC= single osv
Suzuki= japsarna är bra på högvarviga motorer, varv=effekt(inte diesel :)), sen avgassystemets utformning, alla böjar finns där för att få ett speciellt motstånd osv, lyfttider på kammar(hur mycket bränsle som kommer in varje inloppstakt), tändning.. ja det finns mycket
boxer(inget T med) används för bla man får lägre tyngdpunkt(=bra) eftersom motorn "ligger" ner istället för att stå upp..
November 16, 2002
Miztro wrote: [quote=BelGarath]är det lagligt att köra omkring med tonade rutor fram?
Nej, det är inte lagligt.
FEL, igen det är visst lagligt att ha tonade rutor fram och på förar o passagerar sidan men bara till en viss % mörkhet tror det ät 6 % lr medans en vanlig solfilm ligger på 30-40% är inte säker på procenterna men så är det 😀 😀
April 2, 2003
Metz wrote: [quote=Miztro][quote=BelGarath]är det lagligt att köra omkring med tonade rutor fram?
Nej, det är inte lagligt.
FEL, igen det är visst lagligt att ha tonade rutor fram och på förar o passagerar sidan men bara till en viss % mörkhet tror det ät 6 % lr medans en vanlig solfilm ligger på 30-40% är inte säker på procenterna men så är det 😀 😀
man kan även få tillstånd att ha det om man har ögonproblem.. dock VÄLDIGT sällsynt..
annars ska det vara 0% toning(mörkning) på främre sidorutorna och framrutan medans solfilm kan vara som du säger metz...
April 2, 2003
Mind wrote: med andra ord får man inte ha tonade rutor.
minns att jag såg en relativt fräck upphottad 240 för några år sedan, den var lackad i matt svart och allting på den var svart, tillomed fälgarna.
och den hadde en Jävligt mörktonad framruta, såg så j**la brutalt ut.
det är fint.. blir man stoppad då blir det lite slantar tror jag.. samma om man åker med mörkt hjälmvisir på hojen efter 1800(??)..
bor man på ett polisotätt ställe kan man ju fuska lite, bara att slita bort filmen när man ska till bilprovningen alt. byta rutor om man har ork
November 16, 2002
Millhouse wrote: [quote=Metz][quote=Miztro][quote=BelGarath]är det lagligt att köra omkring med tonade rutor fram?
Nej, det är inte lagligt.
FEL, igen det är visst lagligt att ha tonade rutor fram och på förar o passagerar sidan men bara till en viss % mörkhet tror det ät 6 % lr medans en vanlig solfilm ligger på 30-40% är inte säker på procenterna men så är det 😀 😀
man kan även få tillstånd att ha det om man har ögonproblem.. dock VÄLDIGT sällsynt..
annars ska det vara 0% toning(mörkning) på främre sidorutorna och framrutan medans solfilm kan vara som du säger metz...
är du säker för jag har en polares polare som har en Evo 6:a som har jäkkligt mörk fram ruta och den går igenom besiktning + att jag har sett minst 50 stycken bilar som rullat ut från solfilms experten breve farsans jobb med an aning tonad vindruta tror fan nästan att det är 5-6% man får ha...iof kan det ju vara insynskydd men det verkar löjligt, vetifan
April 2, 2003
Metz wrote: [quote=Millhouse][quote=Metz][quote=Miztro][quote=BelGarath]är det lagligt att köra omkring med tonade rutor fram?
Nej, det är inte lagligt.
FEL, igen det är visst lagligt att ha tonade rutor fram och på förar o passagerar sidan men bara till en viss % mörkhet tror det ät 6 % lr medans en vanlig solfilm ligger på 30-40% är inte säker på procenterna men så är det 😀 😀
man kan även få tillstånd att ha det om man har ögonproblem.. dock VÄLDIGT sällsynt..
annars ska det vara 0% toning(mörkning) på främre sidorutorna och framrutan medans solfilm kan vara som du säger metz...
är du säker för jag har en polares polare som har en Evo 6:a som har jäkkligt mörk fram ruta och den går igenom besiktning + att jag har sett minst 50 stycken bilar som rullat ut från solfilms experten breve farsans jobb med an aning tonad vindruta tror fan nästan att det är 5-6% man får ha...iof kan det ju vara insynskydd men det verkar löjligt, vetifan
nej jag är inte säker på nåt... man kan kanske få tillstånd för sånt också.. inte så värst hajj på solfilm 😉
April 2, 2003
Enligt Vägverket så är det följande bestämmelser:
Citat:
Rutor i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet i båda riktningarna på minst 75 % för vindrutan och minst 70 % för de främre sidorutorna. För övriga rutor finns inget krav
vette fan hur mörkt man får ha.. men man får ha iaf
November 16, 2002
Mind wrote: F1 bilar har runt 900hp och dom är bara på 2l .
dock ligger dom runt 18000 varv som max.
det ni.
Heheh mind, gillar f1 motorer så coolt ljud i dem, men det finns inget ljud som knäcker en fet V8:a
hursomhelst tänk dig en RC-bils motor som rymmer fruktansvärt lite ger ca 3.5hk och ligger mellan 30-40000 rpm 😀
April 2, 2003
Metz wrote: [quote=Mind]F1 bilar har runt 900hp och dom är bara på 2l .
dock ligger dom runt 18000 varv som max.
det ni.
det finns inget ljud som knäcker en fet V8:a
hursomhelst tänk dig en RC-bils motor som rymmer fruktansvärt lite ger ca 3.5hk och ligger mellan 30-40000 rpm 😀
ja, det är inte många kubik i dom inte.. Det finns ju RC-motorer som kan varva upp till det dubbla.. 🙂
3 Guest(s)