March 15, 2002
Ofta behöver man specialverktyg för att byta kamrem. Har inte pysslat så mycket med det därför har jag inte så bra koll. Har mest varit motorer med stötstänger tidigare. Har lyckats byta spindelled, bromsklossar och renovera en huvudbromscylinder. Är det inte svårare att byta kamrem så lär jag nog klara av det också. Några större projekt tänker jag dock inte ge mig på.
September 5, 2001
Nej det är klart, det är ingen barnlek direkt men det går.
Om du inte kan göra det själv kan du ju lämna bort det...
Kostar ca 4000 lyfta toppen, plana den och sätta tebax allt igen.
1800:- för nya lyftare, 2000:- för ny packning och arp bultar.
~2000:- för nya remmar(kam,ac,servo,balans osv.)
Nu snackar vi mitsu priser, måste ju vara billigare för volvo!
February 1, 2002
960 är ganska ok, men inget speciellt..
kassaskåpskänsla = 0
körglädje = 0 (eller ja, bakhjulsdrift iaf)
bensinekonomi = 0
Är ac:n paj så åker du nog på byta de flesta slangar och kondensor om du har tur.
Inget jag skulle köpa, men för rätt pris så är det en hygglig bil.
November 5, 2001
MoNsTeR wrote: Någon skitolja lär det inte bli. Ska man satsa på halv eller helsyntet?
Ähh, det där med olja är överskattat. Körde med traktorolja till min 740GLT. Behövde ha tjock olja eftersom en tunnare olja rann ur mycket fortare (var läckage någonstans). Hade inga problem med den under de åren jag hade den.(iaf inte motorproblem). Billigt med olja blev det dessutom. Volvos motorer går på det mesta och i grund och botten är ju Volvo egentligen en traktor så helt fel ute var jag kanske inte.
Arny wrote: [quote=MoNsTeR]Någon skitolja lär det inte bli. Ska man satsa på halv eller helsyntet?
Ähh, det där med olja är överskattat. Körde med traktorolja till min 740GLT. Behövde ha tjock olja eftersom en tunnare olja rann ur mycket fortare (var läckage någonstans). Hade inga problem med den under de åren jag hade den.(iaf inte motorproblem). Billigt med olja blev det dessutom. Volvos motorer går på det mesta och i grund och botten är ju Volvo egentligen en traktor så helt fel ute var jag kanske inte.
Menar du Lantmannas Agrololja??
Kommer inte ihåg med säkerhet vilket märke det var, men endera Quaker State eller Castrol är det i dom pytsarna..
Same shit different name bara, och det är ingen dålig olja iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 31, 2003
MoNsTeR wrote: [quote=MoparPower]Jag minns något om att automatlådan brukar strula runt 25000, och den sitter väl i alla.
Strula på vilket sätt? Går det att åtgärda utan att byta lådan?
Det var något som min kompis sa, och nu har jag snackat med honom. Men han kom inte heller ihåg felet exakt. Han var lite sugen för 4-5 år sedan nämligen.
2 Guest(s)