September 27, 2005
För att hålla nyhetsflödet igång:
Kinesiska experter tror det vore dåligt om det gick till kina.
Det tror jag också! Vilken köpare det än får så är det svårt eftersom volvo säljer på sin "svenskhet"... Ja man kanske ska hoppas på lastvagnar eller staten då...
EDIT: http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....8;a=859816
Obekräftade uppgifter säger att 50 miljarder är prislappen på volvo... Siffran jag har hört folk prata om innan har ju varit 20 miljarder. Det är ju viss skillnad. Nu är frågan: Är Ford optimistiska eller visste inte de som sa 20 miljarder vad de pratade om?
February 17, 2004
ojdå wrote: För att hålla nyhetsflödet igång:
Kinesiska experter tror det vore dåligt om det gick till kina.
Det tror jag också! Vilken köpare det än får så är det svårt eftersom volvo säljer på sin "svenskhet"... Ja man kanske ska hoppas på lastvagnar eller staten då...
EDIT: http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....8;a=859816
Obekräftade uppgifter säger att 50 miljarder är prislappen på volvo... Siffran jag har hört folk prata om innan har ju varit 20 miljarder. Det är ju viss skillnad. Nu är frågan: Är Ford optimistiska eller visste inte de som sa 20 miljarder vad de pratade om?
Svårt att uttal mig om kinesisk bilindustri, men de har väl inte lika stor erfarenhet som de kända bilmärkena. Farligt för Volvos framtid.
Vad gäller AB Volvo så är det knappast troligt att de slänger upp 50miljarder i dessa tider. Har en massa inside info gällande 3P och Powertrain. Varslen kommer dugga tätt 2009! Möjligtvis väntar de till 2010 men tror knappast ford väntar så länge. Tror prislappen sjunker då krispaketet inte gick igenom i USA.
September 27, 2005
Dani: Ja ska bli intressant att se börsera världen runt idag. Lär ju inte bli några glada siffror.
En indisk biltillverkare gick i alla fall ut och dementerade rykten om att man funderade på volvo. Jag tror definitivt en indisk köpare vore bättre än en kinesisk. Men vem vill köpa nu? De företag som mot förmodan sitter med lite pengar håller nog det hårdaste de kan i dessa.
2 Guest(s)