June 23, 2002
Json_81 wrote: [quote=macrus] Tycker dom är sjukt fåniga och allmänt sämst. Hoppas dom kommer sist, vilken kanske inte är så troligt då alla nörd-hårdrockare verkar älska Lordi.
Du har en fruktansvärt tråkig attityd, vet du om det?
Vad trevligt!
Gör inte mig något att du/ni tycker det.
Bara för det råkar vara så att jag inte instämmer.
December 25, 2000
Stackare.. känns det jobbigt när ingen bryr sig om er Carola-jag-låter-som-alla-andra-i-schlager och alla snackar om Lordi istället?
Lordi gör schlager gott och till skillnad från riktig skit som de där töntarna som sjunger att de ska vinna schlager (fick min röst förresten) så är Lordi faktiskt bra.
Sedan angående schlager i allmänhet, var det någon annan än mig som reagerade på att värdarna igår var riktigt skit och deras försök att verka improviserade bara såg ansträngda och dumma ut. Fast det kanske är så varje år jag brukar som sagt inte titta 🙂
Go Lordi!
Sedan ni som tror att Lordi eller Finland är ute efter att förstöra så har ni helt fel, kanske förändra men inte förstöra.
February 12, 2003
ViU wrote: Stackare.. känns det jobbigt när ingen bryr sig om er Carola-jag-låter-som-alla-andra-i-schlager och alla snackar om Lordi istället?
Lordi gör schlager gott och till skillnad från riktig skit som de där töntarna som sjunger att de ska vinna schlager (fick min röst förresten) så är Lordi faktiskt bra.
Sedan angående schlager i allmänhet, var det någon annan än mig som reagerade på att värdarna igår var riktigt skit och deras försök att verka improviserade bara såg ansträngda och dumma ut. Fast det kanske är så varje år jag brukar som sagt inte titta 🙂
Go Lordi!
Sedan ni som tror att Lordi eller Finland är ute efter att förstöra så har ni helt fel, kanske förändra men inte förstöra.
Eller, så ser man på det som jag. ESC är, har alltid varit och kommer alltid vara EM i värdelös musik.
August 21, 2005
ViU wrote: Stackare.. känns det jobbigt när ingen bryr sig om er Carola-jag-låter-som-alla-andra-i-schlager och alla snackar om Lordi istället?
Go Lordi!
Du vet om att "Schlager" är en musikstil i sig, va?
Iförsig så följer ju absolut ingen av artisterna den musikstilen, så ser ingen anledning för Lordi att göra det...
October 16, 2003
Gorian wrote: Du vet om att "Schlager" är en musikstil i sig, va?
Iförsig så följer ju absolut ingen av artisterna den musikstilen, så ser ingen anledning för Lordi att göra det...
Det är ju melodifestivalen numera...
Och det finns inget schlager i "Eurovision song contest" :bok:
October 10, 2002
Röstade på lordi, inte den bästa rocken man hört men den duger.
Röstade i första hand för att jag inte klarar av schlager, ungefär samma visa varje gång, "snodda" refränger och samma envist dåliga texter. ta ex carolas låt, om ni lyssnar så är typ hela refrängen och lite till taget från "Kom hem igen" med barbados?
visst är hon bra på att sjunga men att göra samma sak om och om igen och apa efter andra svenska "hitlåtar" finns inte i minm värld, så för att få in lite nytt blod i tävlingen röstade jag lordi 😉
November 22, 2001
M0rbid wrote: Röstade på lordi, inte den bästa rocken man hört men den duger.
Röstade i första hand för att jag inte klarar av schlager, ungefär samma visa varje gång, "snodda" refränger och samma envist dåliga texter. ta ex carolas låt, om ni lyssnar så är typ hela refrängen och lite till taget från "Kom hem igen" med barbados?
Glöm inte att hon återanvänder text från "Fångad av en stormvind"
October 10, 2002
Json_81 wrote: [quote=M0rbid]Röstade på lordi, inte den bästa rocken man hört men den duger.
Glöm inte att hon återanvänder text från "Fångad av en stormvind"
haha, det blir bara värre och värre.
carola kan sjunga, hade hon bara haft något bra att sjunga hade hon varit svårstoppad 😛
June 23, 2002
Carolas kan sjunga visst, men denna låten är inge vidare och den är ännu sämre på engelska. Om hon skriker bara vettefan om jag håller men, men denna låten blir det ingen vinst med tror jag.
Heja Litauen. :bgrin:
EDIT: Är det bara jag som tycker det är märkligt att Carola ALLTID har röstproblem inför dessa tävlingar? Rädd för att förlora och vill ha en bortförklaring? Står på AB.se idag att hon har röstproblem igen..
September 12, 2001
whak wrote: [quote=ViU]
Senast jag kollade var det nuet inte historien som räknades 🙂 Fast ni svenskar är bra på att gräva ner er i era få ljuspunkter och glömma resten 🙂
Lordi är ett oändligt mycket bättre bidrag än Carola, annar kan ni inte säga?
Precis, ungefär som nu när det drar ihop sig till fotbolls vm så hör man om VM 94, hallå Sverige lite mer stake trodde jag det fanns i er. 🙂
Vet du vad jag brukar få höra av finnarna ?
Jo VM -95 i Globen då Finland vann. 😉
Och du...vilka är det som är i VM-final nu medan ett visst annat land spelar om bronset. 😉
Snacka om att vi lever i nuet nu. 😀
June 1, 2003
skiroy wrote: [quote=whak][quote=ViU]
Senast jag kollade var det nuet inte historien som räknades 🙂 Fast ni svenskar är bra på att gräva ner er i era få ljuspunkter och glömma resten 🙂
Lordi är ett oändligt mycket bättre bidrag än Carola, annar kan ni inte säga?
Precis, ungefär som nu när det drar ihop sig till fotbolls vm så hör man om VM 94, hallå Sverige lite mer stake trodde jag det fanns i er. 🙂
Vet du vad jag brukar få höra av finnarna ?
Jo VM -95 i Globen då Finland vann. 😉
Och du...vilka är det som är i VM-final nu medan ett visst annat land spelar om bronset. 😉
Snacka om att vi lever i nuet nu. 😀
Hehe precis. Finnarna snackar ännu om VM -95 .
Jag brukar dra upp VM 2003. 😀 1-5 till 6-5 Och OS i år.
Och nu är sverige i final, och finland spelar om bronset. Nu kan man gå med huvudet högt när man kommer till skolan på måndag 🙂
Ni vet här på gränsen. (skolan är ca 300m från finska gränsen) är det slagsmål på stan om nåt av landen har slagit det andra i hockey .
Och här är inte det viktigaste att sverige vinner VM guld. det viktiga är att bli bättre placerat än finland 😎
Oj nu blev det bara hockeysnack, men självklart vill man ju att sverige ska vinna ESC också. spela roll vad för skitlåt dom sjunger. huvudsaken är ju att dom vinner
Hahaha, såg "Lordi" på teven nyssens..Shysst gung, rolig (På gränsen till löjlig) utstyrsel, men schlager?? Näe, tror inte det..
*Edit*
Såg Carola nu, snacka om sångröst..Så man får "ståpäls"..
Blir förvånad ifall hon inte vinner..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 15, 2004
ilg@dd wrote: Hahaha, såg "Lordi" på teven nyssens..Shysst gung, rolig (På gränsen till löjlig) utstyrsel, men schlager?? Näe, tror inte det..
*Edit*
inte för att jag gillar carola alls men hon har en riktigt tilldragande sångröst, kraftig som fan.
December 17, 2005
maedhros wrote: [quote=ilg@dd]Hahaha, såg "Lordi" på teven nyssens..Shysst gung, rolig (På gränsen till löjlig) utstyrsel, men schlager?? Näe, tror inte det..
*Edit*
inte för att jag gillar carola alls men hon har en riktigt tilldragande sångröst, kraftig som fan.
Jag gillar väl inte heller Carola. Fast hon har en jädrans fin sångröst.
Fast denna låt är ju så otroligt dålig då 😮
January 8, 2005
ilg@dd wrote: Hahaha, såg "Lordi" på teven nyssens..Shysst gung, rolig (På gränsen till löjlig) utstyrsel, men schlager?? Näe, tror inte det..
*Edit*
Lordi passar inte i eurovision, men !! dom gör grymma låtar, säga vad man vill om deras utstyrsel men skaffa deras nyaste skiva och njut.
ukraina någon ? tyckte låten va söt och go, mer eurovision.
carola gör som vanligt grymt ifrån sig, kass låt kanon röst.
tror inte sverige eller finland kommer så högt, men man kan alltid hoppas.
March 15, 2004
Polekatt wrote: [quote=ilg@dd]Hahaha, såg "Lordi" på teven nyssens..Shysst gung, rolig (På gränsen till löjlig) utstyrsel, men schlager?? Näe, tror inte det..
*Edit*
Lordi passar inte i eurovision, men !! dom gör grymma låtar, säga vad man vill om deras utstyrsel men skaffa deras nyaste skiva och njut.
ukraina var förvånandsvärt bra. måste sluta upp att ha fördomar mot länder till höger om sverige 🙄
December 17, 2005
Polekatt wrote: [quote=ilg@dd]Hahaha, såg "Lordi" på teven nyssens..Shysst gung, rolig (På gränsen till löjlig) utstyrsel, men schlager?? Näe, tror inte det..
*Edit*
Skulle Lordi vinna, då kan jag personligen svära på min hunds grav
att jag käkar upp mina byxor !
2 Guest(s)