June 20, 2002
ViU wrote: Skulle er bästa plats någonsin i Eurovision vara 6:e och ni aldrig tidigare fått 12p så skulle ni vara lika mycket i extas om ni skulle vinna med MEST POÄNG NÅGONSIN.
Jag skiter i hur stort ni tycker att detta är, för mig är det antagligen något som bara händer EN GÅNG under min livsstid och samma för större delen av finländarna. Det här är för FINLAND större än alla OS guld och VM guld. Lordi kommer antagligen att minnas längre än nästan alla andra stora kändisar eller idrottare i Finland.
Skont att ni kommer ut ur garderoben. 😀
Sa i alla dessa ar har finnarna ansett ESC som storre an OS-hockeyn, och gratit inombords nar aldrig den dar 12-poangaren kom.
Ni har tamejfan ratt, det har ar stort. Finland skickar upp ett par sminkade karlar pa scen och tar hem Schlagerfestivalen.
February 12, 2003
Okej, lemme get this straight for you...
ALLA finnar är inte lika blåsta, och det här kommer inte ens i närheten av ett os- vm- eller world cup-guld, även fast några som aldrig verkar kunna glädja sig utan att jävlas med andra verkar tro det.
Menar, jag är finsk själv, men nog fan skiter jag i hur det går för finland, visst, skoj om de tar guld i nånting förutom ESC, men inte så mycket mer med det. Jag drar inte ut på stan och våldtar folk och skriker "VM-GULD!!!1111" i öronen på folk i stan bara för det.
Sånt här som gör att man skäms över att tillhöra en viss nationalitet... Tur att man har dubbla medborgarskap. 🙄
November 27, 2003
Klart det är kul som fasen att Finland vann, att det var Lordi som gjorde det var väl lite mer kufiskt. Klart man ska vara stolt som finländare över det, men att dra paralleller till ett OS-guld är väl ändå att ta i?
ESC är en populist-tävling som bedöms efter subjektiva åsikter och inte efter konkreta regler, även omd et finns "riktlinjer", och/eller direkta prestationer. Även om det är en prestation värd all respekt i sig så är det ju fortfarande två olika typer av prestationer, vinna ESC eller OS-guld i HOckey, men om jag fick välja ett OS-guld i hockey eller den tveksamma äran av att ha vunnit ESC så .... ja jag tror jag tar den diskreta medaljen faktiskt.
//Andreas
November 29, 2003
Känns som att det är svårare att ta ett ESC "guld" än att ta ett OS guld i hockey. Hur många miljoner är det inte som rösatar i ESC? Du måste då göra en riktig hit för att lyckas. I hockey räcker det med tur, att du kanske drar på ett skott och den studsar fel och in i motsåndarens mål. Visst jag skulle jubla av glädje om finnarna tog os guld i hockey eller så, men det här känns så mycket större.
January 13, 2003
whak wrote: Känns som att det är svårare att ta ett ESC "guld" än att ta ett OS guld i hockey. Hur många miljoner är det inte som rösatar i ESC? Du måste då göra en riktig hit för att lyckas. I hockey räcker det med tur, att du kanske drar på ett skott och den studsar fel och in i motsåndarens mål. Visst jag skulle jubla av glädje om finnarna tog os guld i hockey eller så, men det här känns så mycket större.
Pfft, för att vinna ESC krävs en låt som sticker ut utan att väcka avsky. All den schlagermusik som slängs ut inför ESC gör det svårt att vinna, sen kommer lordi med något mer eget och det är helt klart att dom får mycket mer uppmärksamhet då.
Föresten, skulle ine Carola käka upp sina strumpor om hon inte vann? Hörde något sånt på radion i veckan.
beta wrote: [quote=Bogus][quote=beta]Föresten, skulle ine Carola käka upp sina strumpor om hon inte vann? Hörde något sånt på radion i veckan.
Nej, nej, det var ju _Bjornstrom_ som skulle äta upp sina byxor 😀 :bok:
Men det pratade dom nog inte om på radion. 😀
Hahaha, näe, förhudligen inte.. 😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
whak wrote: Känns som att det är svårare att ta ett ESC "guld" än att ta ett OS guld i hockey. Hur många miljoner är det inte som rösatar i ESC? Du måste då göra en riktig hit för att lyckas. I hockey räcker det med tur, att du kanske drar på ett skott och den studsar fel och in i motsåndarens mål. Visst jag skulle jubla av glädje om finnarna tog os guld i hockey eller så, men det här känns så mycket större.
Hahahaha.. vad grundar du det på?
Låt mig gissa ditt svar kommer självklart bli Sverige i senaste OS? :)R
December 25, 2000
boogey wrote: [quote=ViU]Skulle er bästa plats någonsin i Eurovision vara 6:e och ni aldrig tidigare fått 12p så skulle ni vara lika mycket i extas om ni skulle vinna med MEST POÄNG NÅGONSIN.
Jag skiter i hur stort ni tycker att detta är, för mig är det antagligen något som bara händer EN GÅNG under min livsstid och samma för större delen av finländarna. Det här är för FINLAND större än alla OS guld och VM guld. Lordi kommer antagligen att minnas längre än nästan alla andra stora kändisar eller idrottare i Finland.
Skont att ni kommer ut ur garderoben. 😀
Sa i alla dessa ar har finnarna ansett ESC som storre an OS-hockeyn, och gratit inombords nar aldrig den dar 12-poangaren kom.
Ni har tamejfan ratt, det har ar stort. Finland skickar upp ett par sminkade karlar pa scen och tar hem Schlagerfestivalen.
Nej vi har aldrig förväntat oss att vinna ESC, det är därför det är så stort. Jämför med att Irak går och vinner VM i Ishockey, det skulle vara stort just eftersom det är så otippat.
Skulle Finland vinna VM i hockey skulle det vara stort, men det skulle inte vara första gången på 40 år samt att Finland ändå är ett realistiskt alternativ till att vinna. I ESC har Finland aldrig varit ens i närheten av att vinna och väldigt få trodde att vi skulle vinna i år heller, kanske ta en bättre plats men vinna trodde väldigt väldigt få. DÄRFÖR är det något MYCKET stort.
February 12, 2003
ViU wrote: Nej vi har aldrig förväntat oss att vinna ESC, det är därför det är så stort. Jämför med att Irak går och vinner VM i Ishockey, det skulle vara stort just eftersom det är så otippat.
Skulle Finland vinna VM i hockey skulle det vara stort, men det skulle inte vara första gången på 40 år samt att Finland ändå är ett realistiskt alternativ till att vinna. I ESC har Finland aldrig varit ens i närheten av att vinna och väldigt få trodde att vi skulle vinna i år heller, kanske ta en bättre plats men vinna trodde väldigt väldigt få. DÄRFÖR är det något MYCKET stort.
Ja, du har väl rätt. Jag är så glad, nöjd och överlycklig så... Eller vänta. Det är jag inte alls.
Jag hade varit fan så mycket mer nöjd om Finland vann Hockey-VM.
November 29, 2003
beta wrote:
Pfft, för att vinna ESC krävs en låt som sticker ut utan att väcka avsky. All den schlagermusik som slängs ut inför ESC gör det svårt att vinna, sen kommer lordi med något mer eget och det är helt klart att dom får mycket mer uppmärksamhet då.Föresten, skulle ine Carola käka upp sina strumpor om hon inte vann? Hörde något sånt på radion i veckan.
Jo men lixom i hockey har vi ju varit i final medans i ESC har vi bara kommit 6 som bäst. Hade vi tex kommit 2:a lite nu och då i ESC och aldrig kommit så långt som till kvartsfinal i hockey så hade jag tyckt att guld i hockey hade varit större.
January 13, 2003
whak wrote: [quote=beta] Pfft, för att vinna ESC krävs en låt som sticker ut utan att väcka avsky. All den schlagermusik som slängs ut inför ESC gör det svårt att vinna, sen kommer lordi med något mer eget och det är helt klart att dom får mycket mer uppmärksamhet då.
Föresten, skulle ine Carola käka upp sina strumpor om hon inte vann? Hörde något sånt på radion i veckan.
Jo men lixom i hockey har vi ju varit i final medans i ESC har vi bara kommit 6 som bäst. Hade vi tex kommit 2:a lite nu och då i ESC och aldrig kommit så långt som till kvartsfinal i hockey så hade jag tyckt att guld i hockey hade varit större.
Jovisst, klart ni är glada över att ha lyckats med något ni inte gjort förr. Men jag antar att merparten av användarna här anser att hockey är större än ESC. Fast det beror ju på att det är mest svenskar här så det är ju inget konstigt. 🙂
May 27, 2006
lordi var absolut bäst och det är helt onödigt att börja säga emot :hb: å att dra fram någo leningrad cowboys e heeelt onöödigt...å d dä me hockeyn!!men hur skulle det se ut om de skulle stå där och spela utan masker??det tycker jag skulle se löjligt ut,om de skulle sjunga hard rock halleluja som vanliga lappar från finland!!
2 Guest(s)