February 17, 2004
Fick ett email där det står följande: "Your E-mail Has Won 85,910.00 Euros". Sen står det en massa information, bla bla.. Avslutningsvis står det att jag ska skicka in mina personuppgifter:
Therefore, you are required to forward your details to our claims department to help facilitate the processing of your fund as stated below:
1. FULL NAMES: ________
2. ADDRESS: __________
3. AGE AND SEX: ________
4. MARITAL STATUS: _____
5. OCCUPATION: ________
6. E-MAIL ADDRESS: ______
7. TELEPHONE NUMBER: ________
8. AMOUNT WON ________________
Vad är det här för något.. Vad förlorar jag på att skicka in mina uppgifter och vilka risker finns med det? Vad vinner de på att lura folk? Deras kontaktuppgifter ser ju ut att va tillförlitliga.
October 16, 2003
Detta är en scam, de kommer ringa upp dig eller skicka fler mail där de kommer säga att de behöver en liten transfer fee eller liknande för att de ska kunna föra över vinsten till dig.
Detta kommer bli fler och större och tillslut är det du som har betalat dem massa pengar för ingenting.
Bara att slänga och fortsätta med din dag som du aldrig fått nåt mail.
September 12, 2001
wojt;1251467 wrote: Trodde aldrig jag skulle se denna typen av trådar på NH:s forum. 😀
Jag instämmer helt och fullt.
Fattar inget...om man inte aktivt har deltagit i ett lotteri eller i annan typ av spel så borde man garanterat inte få ett sådan "vinst"
Framför allt inte besked via mail, man ska aldrig aldrig aldrig besvara sådan typ av mail. papperskorgen direkt!
Och framför allt inte ställa en sådan här fråga i ett forum. 😉
February 17, 2004
Kan uppdatera med att de vill att jag styrker min identitet och hur jag vill ha betalt (via bank el check). Firman som har hand om betalningen verkar seriös. De föreslår att jag tar en kopia på mitt pass/id. Sen vill de att jag signerar ett papper. Så signering + id, måste postas eller scannas. Dock så har jag inte fått ange bankkontonummer, vilket inte är bra. Kommer väl senare att jag måste betala en summa för att "få" pengarna, vilket är bullshit. Intressant att följa utvecklingen, bettar 1 öl på att det är seriöst ;).
Dock osäker på summan som det handlar om 85,910.00 Eu; om det är 85 Eu eller 85 910 Eu låter jag va osagt.
December 10, 2002
Har nog fått ett 20-tal liknande mail, fattar inte att någon kan tro på att det är sant sånt här skräp 😛
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
February 17, 2004
hehe jag vet har redan börjat fira med skumpa...
jag vet att det är fejk, är nyfiken på hur *** de gör för att lura. Om de bara behöver leg så är det illa. Då räcker det att tappa sitt leg så är du körd. Orkar inte forska i det så låter det va. För övrigt första gången jag ser sånt här på mail, så hade ingen aning om hur det funkar.
2 Guest(s)