August 27, 2003
http://idg.se/ArticlePages/200.....OK.dbp.asp
Tråkigt för han. Men grejen är att IDG använder "wardriver" i helt fel benämning. Det är inte för själva wardrivandet han åkt dit utan för att han hackat bankernas säkerhetssystem och transaktionssystem. Egentligen borde det stå "Hacking gav nio år bakom lås och bom". Nåväl, detta visar ju lite på hur osäkra WLAN kan vara. Jag tänker då glatt fortsätta att fara runt och hacka -> hitta bra bevis att jag varit inne -> rapportera -> fixa säkerheten-> få betalt.
EDIT: Gissar på att brian kommer stå AFK rätt länge nu på AIM i alla fall 😀
March 15, 2002
Captain_Anarchy wrote: [quote=macrus]Ganska så hårt straff.
Sen att jämnföra straff mellan olika länder är ju ganska dumt.
varför tycker du det är dumt?
Det finns ju ingen som helst poäng med att göra det? Vi har olika system när det gäller att straffa brottslingar så varför jämföra? Generellt sett så är straffen lägre i Sverige än i USA och jag är ganska övetygad om att om samma brott hade ägt rum i Sverige så hade straffet varit betdligt kortare än 9 år.
June 23, 2002
sPaZz wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=macrus]Ganska så hårt straff.
Det finns ju ingen som helst poäng med att göra det? Vi har olika system när det gäller att straffa brottslingar så varför jämföra? Generellt sett så är straffen lägre i Sverige än i USA och jag är ganska övetygad om att om samma brott hade ägt rum i Sverige så hade straffet varit betdligt kortare än 9 år.
Precis, kunde inte sagt det bättre själv.
September 23, 2004
macrus wrote: [quote=sPaZz][quote=Captain_Anarchy][quote=macrus]Ganska så hårt straff.
ähh man kan ju ändå jämföra även fast sverige och usa har olika "rättssystem"
June 23, 2002
Captain_Anarchy wrote: [quote=macrus][quote=sPaZz][quote=Captain_Anarchy][quote=macrus]Ganska så hårt straff.
ähh man kan ju ändå jämföra även fast sverige och usa har olika "rättssystem"
Klart man kan jämnföra.
Men du fattade nog troligtvis inte vad jag menade då. Påpekade att man inte ska jämnföra fängelsestraff så som vissa gjorde i tråden.. 4år för fyllekördning vilket ledde till 5 mord sen jämnföra det med ett annat lands rättsystem. De skiljer sig ju ganska kraftigt från land till land.
June 23, 2002
azN- wrote: [quote=.ToL]Taskigt läge säger jag. Har man WLAN måste man för fan kyrptera det. Jag vet dock INGET om wlan men jag vet så mycket att man måste kryptera det!!
Om man är privatperson med? :cy:
Ja om du inte vill att andra ska surfa på din lina och kanske fixa lite fina räkningar osv till dig.
Klart man ska kryptera.
1 Guest(s)