January 17, 2002
Övningskörde för första gången på 1½ år idag (kom av mig då jag skadade knäet), morsan hämtade mig på skolan så vi kunde åka runt och passa på att hälsa på hennes kusin som flyttat till Umeå.
Då vi kommer till hennes kusins område så finns inga andra lediga parkeringsplater än ett par privata inne i ett sånt där "vindskyddsgarage". jag rattar lungt till en avlägsen tillsynes oanvänd ficka och börjar klämma mig in då jag hör hur något knakar och knastrar lite dovt, tänkte att det var väl nån isbit eller nått, morsan reagerar inte.
helt plötsligt smäller det till och en grön KANOTJÄVEL landar på motorhuven, knäckt på mitten skall tilläggas. Det var takboxen som hade tagit i den, den var så väl dold i skuggorna och snöyran att ingen upptäckt den.
Blir tyst ett tag, sen lägger jag snällt i backen och kör sakta och snällt ut från området med kanoten kvar i garaget :cy: Efter ett stund säger morsan bara "Hoppsan" och börjar skratta
Hoppas som fan att ingen såg då det hände 😮
Fick gnugga bort grön färg från huven i 10 minuter mitt i en snöstorm då jag kom hem :arg:
July 3, 2003
CoLiC wrote: [quote=Extatic][quote=CoLiC][quote=Mind]är du gångbar nu ?
inte det minsta, men jag klarar mig lika bra i rullstolen som på ben
EDIT: Hon var vettskrämd 🙂
är du permanent skadad?
Någotsånär, jag känner iaf inte min knäskål längre
Kommer du att kunna gå igen?
October 1, 2002
matsansan wrote: Men va fan! Du läre ju förstå att du ska höra av dig till den som äger kanoten!!!! Det är BROTTSLIGT att inte göra det. Varför ska någon annan behöva betala för din bristande uppmärksamhet när du kör???
Det var väl inte av bristande uppmärksamhet han missade den? - Den var väl fördold i skuggorna, som han skrev.
January 18, 2003
Shinji wrote: [quote=matsansan]Men va fan! Du läre ju förstå att du ska höra av dig till den som äger kanoten!!!! Det är BROTTSLIGT att inte göra det. Varför ska någon annan behöva betala för din bristande uppmärksamhet när du kör???
Det var väl inte av bristande uppmärksamhet han missade den? - Den var väl fördold i skuggorna, som han skrev.
Nähä, så det var pga god uppmärksamhet som han hade sönder den eller?
I vilket fall är kanoten sönder nu och det är utan tvivel föraren i bilen (dvs Colic) som är skyldig till det. Hatar verkligen smitare, så jävla lågt alltså....Har man gjort något får man stå för det!!
October 1, 2002
matsansan wrote: Nähä, så det var pga god uppmärksamhet som han hade sönder den eller?
Var i mitt inlägg antydde jag det? 🙄
matsansan wrote: I vilket fall är kanoten sönder nu och det är utan tvivel föraren i bilen (dvs Colic) som är skyldig till det. Hatar verkligen smitare, så j**la lågt alltså....Har man gjort något får man stå för det!!
Ja, jag gillar inte heller smitare. Men jag utgår från vad jag själv skulle gjort i en sådan situation. Dvs. att smita, so whatever, I could care less.
January 18, 2003
Shinji wrote: Var i mitt inlägg antydde jag det? 🙄
Kan du då säga mig exakt varför han missade den då? Det måste ju ha att göra med hans uppmärksamhet som bilförare, eller hur? Den kan ju omöjligt ha varit tillräckligt bra för då hade situationen aldrig någonsin uppstått, säger du emot det eller?
Shinji wrote:
Ja, jag gillar inte heller smitare. Men jag utgår från vad jag själv skulle gjort i en sådan situation. Dvs. att smita, so whatever, I could care less.
Nähänä...Nä, du har ju antagligen inte har fått dina skärmar lätt tillknycklade, kofångaren gnussad och nån annans lack på din egen dörr när du har parkerat tex. Det är grejer som någon annan har gjort men som man själv måste pynta för. Är inte så jävla roligt, speciellt lackeringar drar iväg så in i helvete och man ska ju vara glad om det inte är en buckla där den andra dörren tog. Fattar bara inte hur man kan resonera så, men det handlar väl om att man inte har blivit drabbad själv nån gång antar jag..............
January 17, 2002
matsansan wrote: Men va fan! Du läre ju förstå att du ska höra av dig till den som äger kanoten!!!! Det är BROTTSLIGT att inte göra det. Varför ska någon annan behöva betala för din bristande uppmärksamhet när du kör???
Precis, och om familjen har det snålt om pengar just nu så man får lov att leva på nudlar ett par månader då?
1 Guest(s)