June 18, 2001
CoLiC wrote: [quote=Joni^]hahaha, kan du inte hantera bilen? ;D
Nej, jag kan inte hantera en fullskalig snöstorm, den är så kraftig och tät att en buss just blåste av vägen här uppe.
Fattar inte att folk börjar käfta emot, 99% av er skulle ha gjort precis samma sak.
Sluta projicera din egen idioti på andra.
January 15, 2004
Skulle jag få ett visitkort slängt på bilen om någon råkat skada t ex min bil (om jag ägde en bil dvs) skulle jag nästan ge belöning istället för att begära pengar, men jag tror inte att det omvända skulle fungera helt säkert. Människor är svin, risken att man får någon snobbig och jobbig jävel på sig som kräver ordentligt med pengar och är allmänt otrevlig är ganska stor. Har aldrig smitit i någon situation dock, och är alldeles för ärlig för att kunna göra något sånt tror jag, men det drabbar nog mig mer negativt än positivt i den här världen.. 😕
November 22, 2001
MrWeizel wrote:
jaha, och självrisken bjuder försäkringsbolagen helt plötsligt på?!?!
Precis, jag fick min framruta inslagen av några idioter när jag satt i skolan och pluggade. Självrisken blev lite drygt 1000 spänn för det.
Jävligt kul att behöva offra det bara för att några inte kan sköta sig.
Visserligen verkar det inte som att du gjorde detta med flit, men det blir ändå samma sak. Det kommer kosta dem stackarna en massa pengar i onödan.
Btw ang. vem som har ansvaret, eftersom du övningskörde med din mamma ligger ansvaret på henne. Jävligt dåligt av båda er.
November 26, 2002
Jag tycker nog att det du borde kontakta den som har p-platsen och kanoten. Du kan ju inte direkt skylla på en snöstorm när du kör in i någon annas carport och där förstör deras egendom. Du har ju inget där att göra över huvudtaget, även om den nu stod ledig. Jag skulle bli väldigt irriterad om det var min kanot som var sönderkörd och det inte fanns ngn lapp eller ngt där. Troligen så gäller inte försäkringen i o m att kanoten inte var inlåst utan tydligen bara upphängd där, så dom får säkert betala själva bara för att du är så feg att att du inte står för vad du gjort. Jag hoppas dom har råd.
November 4, 2001
Jerry wrote: [quote=CoLiC][quote=Joni^]hahaha, kan du inte hantera bilen? ;D
Nej, jag kan inte hantera en fullskalig snöstorm, den är så kraftig och tät att en buss just blåste av vägen här uppe.
Fattar inte att folk börjar käfta emot, 99% av er skulle ha gjort precis samma sak.
Sluta projicera din egen idioti på andra.
Trevligt Jerry är tillbaka, eller så har jag bara missat dina inlägg...
Tur att man inte bor i Umeå, då hade det inte räckt med att byta dörr och ruta, då hade även kanoten blivit totalförstörd...
Hatar jävla smitare, hur kul är det att komma ut och se bilens bakdörr demolerad och inte hitta någon lapp eller något med "Förlåt för att jag trashat din bildörr här är mitt nummer..."
http://medlem.spray.se/gilera/vad%20smitare%20lamnar%20efter%20sig.jpg
Åk tillbaka och be om ursäkt för din och din mammas dumhet!
//chrippaz
December 15, 2003
alltså, det var ju en kanotjävel... om det bara var lite lack på motorhuven så är kanoten max lite repad på undersidan, om den gick sönder så var den kass från början, men det är ju klart i USA hade väl ägaren kunnat klämma ut lite pengar ur Colic om det var en dyr advokat inblandad...
Jag räknar mig själv som hyperärlig (har bla betalat för mina olika operativsystem genom åren, det ni!) men i detta fallet hade jag också "smitit".
EDIT: och det är inte ditt fel Colic, utan din moders pga du övningskör så om du av någon outgrundlig anledning skulle få dåligt samvete så projicera det på henne (det är vad föräldrar är till för)
December 31, 2002
Fan va sur jag skulle bli om någon körde på min kanot! Jag är själv racingkanotist och vet hur jävligt sådant kan vara.
Jag råkade tappa min kanot i ett marathonlyft och fick två sprickor i den. Knappt märkbara. Kan ju meddela att det kostade 7900kr att laga. Typ hälften av en ny kanot med andra ord. Tur och otur i oturen så var den endast en månad gammal (!) så jag fick ut fullt värde av försäkringsbolaget efter lite tjafs. Hade den varit några år får man ju knappt ut något.
Tilläggas bör att det troligen inte var en så pass dyr kanot men ändå. Man har ju lite insikt i frågan.
2 Guest(s)