July 3, 2003
tjabba alla NH'are 😉
har lite webradio åt er här, kommer dock inte va inne på forumet samtidigt, men vi har en IRC-kanal för radio'n, #Biina @ q-net,
ni kan antagligen göra requests där,
http://83.140.102.56:8000/listen.pls
mitt ex som spelar just nu, blir jag lite senare, hehe 😛
vi spelar de mesta , men antagligen mest trance och vocaltrance / techno, men även within temptation och sådan musik kan antagligen förekomma beroende på requests.... 🙂
ni bestämmer, vi spelar 😉
September 1, 2002
Hehe, nu vill jag inte vara taskig men jag skrattade till när jag hörde att den som pratade i radion inte riktigt kommit i målbrottet än 🙂
Det var inte riktigt vad jag förväntade mig.
Även om jag inte gillar musikstilen så mycket så tyckte jag att "mixandet" mellan musik och snack var rätt OK (av det jag hörde).
April 11, 2003
Denna ska jag lyssna på. Lyssnar väldigt mycket på webradio när jag är hemma.
Lite tråkigt att det bara är 96 kbps och inte 128 som jag tycker är det minsta för att känna att det är lite kvalité i ljudet. Men o andra sidan så är det ju lättare att slitta buffring om man använder större delen av lilnan till något annat.
Tackar iaf för musiken.
Edit: Kan passa på att fråga hur man deletar listor/adresser från "öppna URL" -> ctrl+L i winamp 2.80.
November 10, 2003
July 3, 2003
hahahhaha, tack gamblor för den kommentaren :eye:
annars för dem som undrar så är de väldigt enkelt gjort,
vi har använt SAM3 Broadcaster och en shoutcast server under
som skickade ut radion.... 🙂
angående buffern, så var de Biina som ändrade bitrate'n för att vi hade lite problem här hemma med att få det att inte lagga på hennes dator..... vet dock inte va de va för fel, men iaf, annars skickar vi alltid i ungefär 128 kb/s 🙂
1 Guest(s)