October 10, 2004
Gick till ett internet café med ett gäng kompisar bara för att lira runt lite i cs och WC3. När jag kommer ditt så är det första jag möts av ett gäng av 10-12 åringar!
Sätter mig ner och ser att brevid min kompis sitter det en MAX 7 åring och lirar CS!! Och inte bara det, gissa vem som lirade med honom? Hans far. Herre gud, är det så föräldrar umgås med sina små barn ? Lirar CS med dem på internet café ??
Salt i såret så ska det vara ett gäng sjuka små barn som ska gapa och skrika som inihelvete hela tiden. "bla bla bla, JAG RUNKAR AV HONOM... AHHHH UTLÖSNING... GUUUD VA SKÖNT" Typ det ända de kunde säga. Vette fan vad det var de lirade, men blev sjukt trött på det hela. Men orkade inte lyfta mitt ärsle och säga till dem, men nästa gång....
Allt yngre och yngre barn spelar datorspel på internet cafeér, MED sina föräldrar? Vad kommer här näst? Picknick till internet cafeér ?
January 18, 2004
jag är ok med att skämta om "l33t" språk, t.ex. "Loool" och "gu va pwnad" på skämt, men aldrig realt seriöst: Man har sin värdighet...
Men när jag var på ett internet cafe förra veckan, fick nästan ryck; Några ungdomar i min egen ålder skrek som fan konstant, värst av allt var att de skrek på "leet".
"HELVETE HSA SKITEN UR NOOBEN!" "JAG LEETPWNAR NOOBEN UR HAN"
vafan, hur lågt sjunker man
November 22, 2001
Krehlmar wrote:
Men när jag var på ett internet cafe förra veckan, fick nästan ryck; Några ungdomar i min egen ålder skrek som fan konstant, värst av allt var att de skrek på "leet".
"h*****e HSA SKITEN UR NOOBEN!" "JAG LEETPWNAR NOOBEN UR HAN"
vafan, hur lågt sjunker man
Vad är din ålder?
Folk som sitter och skriker borde bli utkastade.
November 22, 2001
jonte_power wrote:
öl och internetcafé? lägg av.. gå ut o träffar folk istället.. kan inte va nyttigt det där...
Nu var jag ju inte helt seriös med mitt inlägg. Men varför inte?
Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att dra med några polare o sitta o lira lite gamla hederliga spel o dricka öl.
Hmm, med risk för att bli mobbad i den här tråden, men jag och min 11-årige son spelar ofta CS:S/CS 1.6 mot/med varandra på egna nätverket, men även online emellanåt..
Något internet-cafe finns dock inte i närheten.(Tror inte jag skulle sätta mej och spela CS:S/CS på ett sånt även om det funnes)
Men skulle grabben börja hojta leet, noob, pawned eller annat dravel så ligger en örfil nära till hands.
På min egen CS:S-server är listan med "otillåtna ord"/bannade personer hur lång som helst + att pratfunktionen är avstängd.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Öwall wrote: att spela med sina föräldrar är alltid kul. gubbarna på pappas jobb brukade samlas på kontoret en kväll i veckan och spela team fortress eller counterstrike, och jag och nån annans unge brukade vara med och göra rent hus =)
Hmm, kan väl erkänna att det är sonen som oftast klarar sej bäst när vi lirar, man ligger rejält i lä vad det gäller reaktion..Sen har han liksom vuxit upp med dator och pangpang, en annan började med det som vuxen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 10, 2003
Jag tycker att SVERIGE har ett stort Problem med ALKOHOL,men är det att jtäna en Slant för Staaten bli allt tillåten.
Det görs allt för lite för Ungdoma-de kan inte lära sig hur man ska reagera i förbindelse med ALKOHOL.
Dricka man i liten Mengden kann man riktigt roligt har.Däremot ska man inte dricka tills man avsvimma och vet inte mera vad man gör.
Öl åldersgräns 16 År
Sprit åldasgräns 18 År
Alla som skröta sig inte är halt-Assoziales Gesindel-och tillhöra inte den Gemenskap som finns.......Klaus
klaus wrote: Jag tycker att SVERIGE har ett stort Problem med ALKOHOL,men är det att jtäna en Slant för Staaten bli allt tillåten.
Det görs allt för lite för Ungdoma-de kan inte lära sig hur man ska reagera i förbindelse med ALKOHOL.
Dricka man i liten Mengden kann man riktigt roligt har.Däremot ska man inte dricka tills man avsvimma och vet inte mera vad man gör.
Öl åldersgräns 16 År
Sprit åldasgräns 18 År
Alla som skröta sig inte är halt-Assoziales Gesindel-och tillhöra inte den Gemenskap som finns.......Klaus
Håller med fullständigt..
Men..
:-k
November 22, 2001
klaus wrote: Jag tycker att SVERIGE har ett stort Problem med ALKOHOL,men är det att jtäna en Slant för Staaten bli allt tillåten.
Öl åldersgräns 16 År
Sprit åldasgräns 18 År
Jag läste en artikel i GT om det häromdan.
Där stod det att svenska ungdomar inte dricker mer än förr, inte heller svenskar överlag. Och sverige har lägre alkoholkonsumtion än det europeiska genomsnittet.
November 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=klaus]Jag tycker att SVERIGE har ett stort Problem med ALKOHOL,men är det att jtäna en Slant för Staaten bli allt tillåten.
Öl åldersgräns 16 År
Sprit åldasgräns 18 År
Jag läste en artikel i GT om det häromdan.
Där stod det att svenska ungdomar inte dricker mer än förr, inte heller svenskar överlag. Och sverige har lägre alkoholkonsumtion än det europeiska genomsnittet.
Ja, men svenskar dricker väldigt annolunda än t.ex. tyskar och fransmän gör så att bara jämföra mängder blir lite missvisande. Vad som är värst tvistar väl de lärda om, men de chocker med alkohol svenskarna hellre utsätter sig för än det vardagliga drickandet söder över är skadligare för hjärnan och framförallt hypofysen än deras typ av drickande. Å andra sidan får dom leverskador i otroligt mycket utsträckning, men om jag får välja tar jag nog en smäll på levern över en spark i huvudet 😉
//Andreas
November 26, 2002
definitionen på "måttlighetsdrickande", dvs så mycket man kan dricka utan att det är en risk för hälsan, är 14 enheter per vecka för män, och 9 för kvinnor. en enhet är en starköl, ett glas vin eller 4 cl sprit.
dock ska man inte dricka mer än 5 enheter vid ett tillfälle =)
ehm, urspårad tråd någon?
2 Guest(s)