September 19, 2002

Fan så skoj, nu slipper jag suraudin jag varit fast med i snart 4 år. Skönheten(enligt mig iaf) på bilden nedan kommer hem till mig nu till veckan, och ska in på lackskyddsbehandling/städning/allmän uppfräschning A.S.A.P. Det är då för er som inte ser det en Celica GTi 16v -90 i rätt så bra skick. Dock inte entusiastägd utan det är en karl på 45 bast som delat den med sin mor(~75 år). Servad på märkesverkstad sen ny, fullproppad servicebok. Gått ~15630 mil... SKOJ!
[Image Can Not Be Found]
September 19, 2002

Dehman wrote: Fin bil. Så det blev ingen "kebabbil" ?
Nää inte när jag väl for & provkörde/provsatt denna. Satt som handen i handsken. Dessutom är denna lite mer ekonomisk men har ändå en hel del körglädje jämfört med skitaudin. Den går hårdare, är snyggare, mindre strul samt att den dessutom drar mindre soppa(rätt mycket mindre dessutom). Sen är den ju så jefla sexig också! Jag gillar den skarpt iaf. Det enda som var synd var att han inte hade regbeviset tillgängligt just då, så jag måste fara en sväng till under kommande vecka då han fått hem nytt regbevis för att skriva slutpapprerna & ta hem bilen.
Kommer fan inte kunna sova nu under helgen, bara drömma om att få fara ut & köra mååånga mil med denna fina bil.
Snacka om att man är eggad då man suttit med en redig skitbil x antal år nu. :bgrin:
September 19, 2002

Majster wrote: Tjustigt.. hur många pengar fick du ge för den där rackaren? Själv kör jag omkring i ett autobahn-lokomotiv... tyskarna kan det där med kvalité
Fick ge 36 lök för den. Men det är tydligen billigt för ett exemplar i det skicket såg jag på toyotaclubsweden.com... Så jag blev nöjd iaf.
EDIT: Nu har man ju nåt annat än datorer att lägga stålar på...
September 19, 2002

Json_81 wrote: Trevlig bil, en lumparkompis till mig köpte en likadan fast röd.
Provkörde den lite o gillade den oxå skarpt.
Runt 90 är ju snyggaste karossen oxå, mycket snyggare än den nyaste.
Mmm, framförallt så har man nya rostskyddet från -90 och framåt. De äldre karosserna rostar ju i sinne. Jag hittade inte EN ENDA rostfläck eller ens ytrost *någonstans* på denna bil. Till och med undersidan såg kliniskt ren ut då han haft tillgång till en sån där "billyftsplattform" eller vad man kallar det då han tvättat bilen...
September 19, 2002

Jekyll 3000 wrote: [quote=[ToMaHaWk]] Dock inte entusiastägd utan det är en karl på 45 bast som delat den med sin mor(~75 år).
Hehe, vill ju inte vara elak men är du säker på att det inte är en präst som ägt den med? Som bara körde den till kyrkan på söndagarna? :blink:
Är väl inget fan av religion direkt, men vad skulle det spela för roll? Så länge han inte hade nåt för sig med praktikanttjejer i 18-årsåldern i den så... Bara bra att en okunnig person haft den eftersom de bara lämnar in den på verkstad så fort nåt händer...
Men präst var han då inte, det kan jag garantera dig. Men fin bil *hade* han iaf...
September 19, 2002

GooGeL wrote: lär ju vara rätt så igen sotad isåfall :/
du får ta och gääääässaa ur denfint kap iaf
Han hade faktiskt inte gubbkört så mycket med den, men han är ingen rejser heller direkt. Den kändes som om den gått lagom helt enkelt. Menmen, är den igensotad så ska det nog ändras på när jag kör hem den... Enda jefliga är att det är så förbaskat mycket kameror på vägen mellan umeå & skellefteå.
Bara sista två-tre milen man får gäsa på nåt i princip.
September 19, 2002

Dehman wrote: [quote=[ToMaHaWk]]Enda jefliga är att det är så förbaskat mycket kameror på vägen mellan umeå & skellefteå.
Bara sista två-tre milen man får gäsa på nåt i princip.
Då får du helt enkelt köra så fort att kameran inte hinner ta din plåt.
Hehe, synar att celican toppar ut på över 300 knyck... Visst är det nåt sånt man måste köra för att inte synas på de kameror som finns nu? De kommande kamerorna ska väl klara upp till 400 knyck tror jag det var, samt att de blir digitala med en modemuppkoppling mot en server där polisen hämtar bilderna automatiskt. Nu måste de ju kuta ut & "vittja" kamerorna väl?