September 19, 2002

CasO wrote: nice...
en sån ska jag banne mig ha
hur mycket fick du peja?
Hehe jo som sagt så blev det 36000.
Han hade sagt 34, men då jag kom fram så komme en annan som var från övik & ville ta den för 34. Sen startade budgivningen från hans sida, jag hade 44000 på fickan(ingen av dem visste givetvis det) & stod bara & sa "Det toppar jag." tills han vart less. Jag SKULLE ha den där bilen.
Han bjöd 36000, gav sig där & for hem. Men jag fick den faktiskt för 36 ändå då säljaren mest ville se vem som var mest angelägen att köpa den.
Sen nockade han iofs av en femhundring för att jag skulle måsta köra en extra sväng på 26 mil för att hämta den till veckan... Så egentligen kanske man ska säga att jag fick den för 35500:-....
April 9, 2002

[ToMaHaWk wrote: ][quote=Majster]Tjustigt.. hur många pengar fick du ge för den där rackaren? Själv kör jag omkring i ett autobahn-lokomotiv... tyskarna kan det där med kvalité
Fick ge 36 lök för den. Men det är tydligen billigt för ett exemplar i det skicket såg jag på toyotaclubsweden.com... Så jag blev nöjd iaf.
EDIT: Nu har man ju nåt annat än datorer att lägga stålar på...
ja men 36lökar är inte så dyrt =)
September 19, 2002

X---Ray wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=Majster]Tjustigt.. hur många pengar fick du ge för den där rackaren? Själv kör jag omkring i ett autobahn-lokomotiv... tyskarna kan det där med kvalité
Fick ge 36 lök för den. Men det är tydligen billigt för ett exemplar i det skicket såg jag på toyotaclubsweden.com... Så jag blev nöjd iaf.
EDIT: Nu har man ju nåt annat än datorer att lägga stålar på...
ja men 36lökar är inte så dyrt =)
Hehe, nä om det ändå vore så väl att det verkligen var lökar jag betalt med så skulle jag vara än lyckligare... Fan att han sa nej till mitt erbjudande om 36st gula lökar som betalning. Tänkte lägga en tomat som handpenning...
October 22, 2002

Ser trevligt ut. Måste bara fråga vad du har för audi eftersom du inte var nöjd med den?
Kvalite står tyskarna med när det gäller bilar, driftsäkerhet står toyota för. Min familj har en Previa (7 sittplatser) som har rullat på utan några problem om man inte räknar in slitdelar såsom tändstift, bromsbelägg, bromsskivor. Bara att byta olja och köra.
September 19, 2002

fisken wrote: Ser trevligt ut. Måste bara fråga vad du har för audi eftersom du inte var nöjd med den?
Kvalite står tyskarna med när det gäller bilar, driftsäkerhet står toyota för. Min familj har en Previa (7 sittplatser) som har rullat på utan några problem om man inte räknar in slitdelar såsom tändstift, bromsbelägg, bromsskivor. Bara att byta olja och köra.
Audi 100 CC från 1984... Massor av småstrul, blev less till slut.
Nyare audi & andra tyska bilar är det inte alls nåt fel på, men den där serien är rentutav för strulig för min smak.
Vad är det för skillnad på Driftsäkerhet & kvalitet om jag får fråga? Jag tycker att det kan ses som samma sak. En bil som aldrig strular håller ju följdaktligen en rätt hög kvalitet enligt mig.
November 5, 2001

[ToMaHaWk wrote: ]Vad är det för skillnad på Driftsäkerhet & kvalitet om jag får fråga? Jag tycker att det kan ses som samma sak. En bil som aldrig strular håller ju följdaktligen en rätt hög kvalitet enligt mig.
Benämningen "bra kvalitet" finns inte utan det kallas "rätt kvalitet". Man gör en avägning mellan t.ex pris, funktionalitet, komfort, driftsäkerhet, körglädje osv. Alltså vad man ska använda produkten till. Vad som kan kallas "bra kvalitet" är sålunda högst personligt.
September 19, 2002

Arny wrote: [quote=[ToMaHaWk]]Vad är det för skillnad på Driftsäkerhet & kvalitet om jag får fråga? Jag tycker att det kan ses som samma sak. En bil som aldrig strular håller ju följdaktligen en rätt hög kvalitet enligt mig.
Benämningen "bra kvalitet" finns inte utan det kallas "rätt kvalitet". Man gör en avägning mellan t.ex pris, funktionalitet, komfort, driftsäkerhet, körglädje osv. Alltså vad man ska använda produkten till. Vad som kan kallas "bra kvalitet" är sålunda högst personligt.
I sådana fall så håller denna bil exremt hög kvalitet från min synvinkel om man ska se det så, vilket jag faktiskt håller med om att man ska.
October 22, 2002

Driftsäkerhet tycker jag består av att motor, drivlina och växellåda aldrig krånglar. Kvalite är att bilen ger ett bra intryck såsom inte rostar, knappar och spakar är gedigna och inte glappar osv.
Våran Toyota är från -91 och den är rostig, min audi är från -94 och inte en enda rostfläck. Fast det beror ju på att karossen på min audi är galvad. Sånt är kvalitet för mig.
June 3, 2001

[ToMaHaWk wrote: ] Tog rent skruv i trosorna...
![]()
Omformulera tack.
Jappsar är nästan alltid säkra kort.
Morsan hade problem med sin Mazda 626.
Ibland vägrade den starta när den var varm.
Solinojden (stava) som det var fel på.
Bara att rengöra och ni går den som en klocka.
Hade det vart en BMW, Merca eller liknande hade man blitt tvungen att byta halva bilen och dessutom hade man blivi hemlös på kuppen.
September 19, 2002

Gueno wrote: [quote=[ToMaHaWk]] Tog rent skruv i trosorna...
![]()
Omformulera tack.
Jappsar är nästan alltid säkra kort.
Morsan hade problem med sin Mazda 626.
Ibland vägrade den starta när den var varm.
Solinojden (stava) som det var fel på.
Bara att rengöra och ni går den som en klocka.
Hade det vart en BMW, Merca eller liknande hade man blitt tvungen att byta halva bilen och dessutom hade man blivi hemlös på kuppen.
Nädu gueno din snuskis, du får allt använda fantasin. Eller nä förresten, det får du inte...
Jonämen jag känner på mig att detta kommer att bli bra då jag ringt till några av de tidigare ägarna & de hade i princip lagt ut 500:- i "service" på den under tiden de ägde den.