November 22, 2001
[ToMaHaWk wrote: ]
Hehe, för 5300 får man typ hyra ett helt hus, dvs typ ett radhus på 4 rum... 😀 Våran lägenhet kostar väl typ 3000:-, och det är inte SÅ billigt ändå... Med tanke på vilket område & vilka grannar man har så borde hyran ligga på typ 2500:-/månad tycker jag. Dock är det ju hyres, ej insats. jag bodde tidigare i en insats-etta på 40 kvadrat som var bra mycket fräschare där hyran låg på 2005:-/månad.. :bgrin:
Jo, säger ju det.
Kan då tillägga att hade lägenheten legat i ett motsvarande område inne i göteborg så hade nog hyran snarare varit en 7-8000 minst.
September 19, 2002
Json_81 wrote: [quote=[ToMaHaWk]]
Hehe, för 5300 får man typ hyra ett helt hus, dvs typ ett radhus på 4 rum... 😀 Våran lägenhet kostar väl typ 3000:-, och det är inte SÅ billigt ändå... Med tanke på vilket område & vilka grannar man har så borde hyran ligga på typ 2500:-/månad tycker jag. Dock är det ju hyres, ej insats. jag bodde tidigare i en insats-etta på 40 kvadrat som var bra mycket fräschare där hyran låg på 2005:-/månad.. :bgrin:
Jo, säger ju det.
Kan då tillägga att hade lägenheten legat i ett motsvarande område inne i göteborg så hade nog hyran snarare varit en 7-8000 minst.
AJ.
January 5, 2002
[ToMaHaWk wrote: ][quote=snyde]Fin kärra! Ordna ett par schyssta, rena fälgar till den och ge fan i att styla den så blir det nog bra 🙂
Mmm funderar på nåt åt detta hållet i både pris & utseende:
http://www.bythjul.com/index.php?url=http%3A//www.bythjul.se/bytMain.php%3Fsid%3DYXJ0aWtlbA%3D%3D%26pid%3Df%26type%3Dsimple%26itemID%3D452%26bilmodell%3DCelica%252090-92%26bilmarke%3DToyota%26dimension%3D17%2520%5C
De där såg bra ut, men jag skulle nog välja dessa istället:
http://www.bythjul.com/bytMain.php?sid=YXJ0aWtlbA==&pid=f&type=simple&itemID=515
Dock vet jag ju inte hur de kommer att se ut när de väl sitter på bilen, och det är ju alltid ett problem 🙂
Edit: Hoppas att URL:en funkar. TSW - Razor heter de, så du vet att du kommit rätt :p
September 19, 2002
snyde wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=snyde]Fin kärra! Ordna ett par schyssta, rena fälgar till den och ge fan i att styla den så blir det nog bra 🙂
Mmm funderar på nåt åt detta hållet i både pris & utseende:
http://www.bythjul.com/index.php?url=http%3A//www.bythjul.se/bytMain.php%3Fsid%3DYXJ0aWtlbA%3D%3D%26pid%3Df%26type%3Dsimple%26itemID%3D452%26bilmodell%3DCelica%252090-92%26bilmarke%3DToyota%26dimension%3D17%2520%5C
De där såg bra ut, men jag skulle nog välja dessa istället:
http://www.bythjul.com/bytMain.php?sid=YXJ0aWtlbA==&pid=f&type=simple&itemID=515&bilmodell=Celica 90-92&bilmarke=Toyota&dimension=17
Dock vet jag ju inte hur de kommer att se ut när de väl sitter på bilen, och det är ju alltid ett problem 🙂
Edit: Hoppas att URL:en funkar.
Jo det torde bli ett litet problem, men nåt åt det där hållet ska jag då ha iaf. Och nåt i den prisklassen. Men den som lever får se som det heter, det lär ju inte bli just nu direkt, nog med utgifter för ett par månader framåt.
July 8, 2004
"[ToMaHaWk wrote: "][quote=Jekyll 3000][quote=[ToMaHaWk]] Bara bra att en okunnig person haft den eftersom de bara lämnar in den på verkstad så fort nåt händer...
Men präst var han då inte, det kan jag garantera dig. Men fin bil *hade* han iaf... 😉
du ska inte lita sa mkt pa verkstader
September 19, 2002
ntm wrote: [quote="[ToMaHaWk]"][quote=Jekyll 3000][quote=[ToMaHaWk]] Bara bra att en okunnig person haft den eftersom de bara lämnar in den på verkstad så fort nåt händer...
Men präst var han då inte, det kan jag garantera dig. Men fin bil *hade* han iaf... 😉
du ska inte lita sa mkt pa verkstader
Jo det ska jag då min morbror jobbat på den verkstaden där han haft den inlämnad. 😉
September 19, 2002
Imperial Tim wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=Imperial Tim]Wery Fine indeed.... Så skall du crusa nu????....... 😀
Jupp. 😀
Goodie.. I wish you luck mate.... Har du några bra lådor i bilen??? DUNKA DUNKA.... 😀
Sitter i princip inget ljud i den just nu, men litegrann ska in. Dock inte så mycket dunkadunka då jag inte lyssnar på sånt. Ska in med saker som mest bara har bra ljud, inte nödvändigtvis mycket ljud. Ska bygga ljudet för min egen skull, inte för att impa på andra. Har redan en sambo så jag behöver inte bilen till att ragga direkt, I've got that part covered. 😉
February 7, 2003
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Imperial Tim][quote=[ToMaHaWk]][quote=Imperial Tim]Wery Fine indeed.... Så skall du crusa nu????....... 😀
Jupp. 😀
Goodie.. I wish you luck mate.... Har du några bra lådor i bilen??? DUNKA DUNKA.... 😀
Sitter i princip inget ljud i den just nu, men litegrann ska in. Dock inte så mycket dunkadunka då jag inte lyssnar på sånt. Ska in med saker som mest bara har bra ljud, inte nödvändigtvis mycket ljud. Ska bygga ljudet för min egen skull, inte för att impa på andra. Har redan en sambo så jag behöver inte bilen till att ragga direkt, I've got that part covered. 😉
Okej... Men då har du lite ljud snart iaf... Nää du behöver inte impa på brudarna, du kan impa på din sambo... Crusa runt me henne vet ja...
September 19, 2002
Imperial Tim wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=Imperial Tim][quote=[ToMaHaWk]][quote=Imperial Tim]Wery Fine indeed.... Så skall du crusa nu????....... 😀
Jupp. 😀
Okej... Men då har du lite ljud snart iaf... Nää du behöver inte impa på brudarna, du kan impa på din sambo... Crusa runt me henne vet ja...
Precis vad jag ska göra också, hon e lika nöjd med bilen som jag är... 😉
July 10, 2004
Hmm, varför köpte du en sån klen bil för? Och du skriver att den toppar 300 km/tim ta och vakna upp grabben, det är ingen Ferarri du kör, jag kör tom snabbare med min 850 glt och tar din bil 0-201m och 0-401m eller vilken acceleration som helst i all oändlighet...
Om du tycker att jag snackar skit, så har jag en granne med den bilen fast en röd och det är en 90:a också han och jag brukar tävla lite mot varandra ibland och jag krossar honom totalt...
Om du fortfarande inte tror mig så kan vi göra upp på banan istället!
February 7, 2003
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Imperial Tim][quote=[ToMaHaWk]][quote=Imperial Tim][quote=[ToMaHaWk]][quote=Imperial Tim]Wery Fine indeed.... Så skall du crusa nu????....... 😀
Jupp. 😀
Precis vad jag ska göra också, hon e lika nöjd med bilen som jag är... 😉
Goodie... I See you on the road!!!! ......... 😀
March 1, 2001
Z1010 wrote: Hmm, varför köpte du en sån klen bil för? Och du skriver att den toppar 300 km/tim ta och vakna upp grabben, det är ingen Ferarri du kör, jag kör tom snabbare med min 850 glt och tar din bil 0-201m och 0-401m eller vilken acceleration som helst i all oändlighet...
Om du tycker att jag snackar skit, så har jag en granne med den bilen fast en röd och det är en 90:a också han och jag brukar tävla lite mot varandra ibland och jag krossar honom totalt...
Om du fortfarande inte tror mig så kan vi göra upp på banan istället!
Vet inte om ditt inlägg var ironiskt eller inte? men hur som helst, en 850GLT är ju också rätt slapp. Varken 850 eller en Celica toppar 300 km/h, inte många bilar som gör det. En bil som jag åkt (inte kört) är BMW 850 (5 liters V12a). Det är en ordentligt åk som gör 300 med lättare modifikationer.
Anyway, vet inte exakt hur många hk en volvo 850 har men säg runt 170?
Celican har 156, sen att har ett sportigare chassi som inte gungar runt som ett slagskepp vid varje kurva och att den väger flera hundra kilo mindre verkar ju inte till celicans nackdel. Men vem vet? 🙂
1 Guest(s)