September 19, 2002
Z1010 wrote: Hmm, varför köpte du en sån klen bil för? Och du skriver att den toppar 300 km/tim ta och vakna upp grabben, det är ingen Ferarri du kör, jag kör tom snabbare med min 850 glt och tar din bil 0-201m och 0-401m eller vilken acceleration som helst i all oändlighet...
Om du tycker att jag snackar skit, så har jag en granne med den bilen fast en röd och det är en 90:a också han och jag brukar tävla lite mot varandra ibland och jag krossar honom totalt...
Om du fortfarande inte tror mig så kan vi göra upp på banan istället!
Du kan ju börja med att läsa igenom mina inlägg EN GÅNG TILL. Se om du hittar någonstans där jag hävdar att en celica skulle göra 300 km/h. Sen editerar du ditt inlägg & ställer dig i skamvrån en stund & tänker över saker... 😉
September 19, 2002
Vajsman wrote: Vet inte om ditt inlägg var ironiskt eller inte? men hur som helst, en 850GLT är ju också rätt slapp. Varken 850 eller en Celica toppar 300 km/h, inte många bilar som gör det. En bil som jag åkt (inte kört) är BMW 850 (5 liters V12a). Det är en ordentligt åk som gör 300 med lättare modifikationer.
Anyway, vet inte exakt hur många hk en volvo 850 har men säg runt 170?
Celican har 156, sen att har ett sportigare chassi som inte gungar runt som ett slagskepp vid varje kurva och att den väger flera hundra kilo mindre verkar ju inte till celicans nackdel. Men vem vet? 🙂
Jo men hur den beter sig i kurvorna beror ju mycket tex på vilka dämpare du kör med, om den är väldigt hög eller om den är sänkt osv. Finns garanterat celicor som svajar som ett slagskepp också, nån gammal gubbe som satt i biltemas slappaste dämpare i den, plus typ 18" fälgar utan att sänka bilen. Då blir den ju också väldigt sladdrig av sig.
Nog tror jag säkert att volvon kan vara kul att köra också, men jag är inte så mycket för utseendet på volvos bilar. Tycker denna bil passar mig rätt bra, den är liksom lagom för mig just nu. Liiite mer att köra med hade väl inte skadat direkt, men man får väl turbokonvertera under vintern om det blir för lite att köra med. :bgrin:
July 10, 2004
Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...
Ja, min väger nog mer den väger väl drygt 1400 nu när jag lättat den en del...
Och det där med att den är svajig vill jag inte hålla med om, jag har gula KONI ställbara i hårdhet alltså chassiet då och med H&R fjädrar, men den enda nackdelen är att jag har 18" vilket ger sämre prestanda eftersom det blir tyngre dragkraft med så stora hjul...
Och om du tror att min är svajig så har du inte sett min bil, och kolla på en vråltrimmad audi med fyrhjulsdrift kolla hur den gungar i starten 🙂
Det där med turbo och inte, det beror på en sugmotor är bättre på t.ex bana med turbo är bättre på att köra rakt fram 201m eller 402m, turbon är ju alltid segare i starten än en sugmotor turbon tar längre tid på sig att börja jobba men när den väl gör det så rör den på sig ordentligt och på bana är det ju hela tiden sakta ner och acca så därför...
Har cokså funderat på att sätta in en turbo i min bil, det får fan plats med en turbo lätt, men det blir ju dock problem med Bilprovningen och en massa papparsexercis (stavning?) därför så ligger jag coh suktar efter en Volvo 850R...som får 330 hk med BSR värsta trim inte fy skam eller?
March 10, 2002
Z1010 wrote: Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...
Ja, min väger nog mer den väger väl drygt 1400 nu när jag lättat den en del...
Och det där med att den är svajig vill jag inte hålla med om, jag har gula KONI ställbara i hårdhet alltså chassiet då och med H&R fjädrar, men den enda nackdelen är att jag har 18" vilket ger sämre prestanda eftersom det blir tyngre dragkraft med så stora hjul...
Och om du tror att min är svajig så har du inte sett min bil, och kolla på en vråltrimmad audi med fyrhjulsdrift kolla hur den gungar i starten 🙂
Det där med turbo och inte, det beror på en sugmotor är bättre på t.ex bana med turbo är bättre på att köra rakt fram 201m eller 402m, turbon är ju alltid segare i starten än en sugmotor turbon tar längre tid på sig att börja jobba men när den väl gör det så rör den på sig ordentligt och på bana är det ju hela tiden sakta ner och acca så därför...
Har cokså funderat på att sätta in en turbo i min bil, det får fan plats med en turbo lätt, men det blir ju dock problem med Bilprovningen och en massa papparsexercis (stavning?) därför så ligger jag coh suktar efter en Volvo 850R...som får 330 hk med BSR värsta trim inte fy skam eller?
Köp en riktig bil istället för att skryt om din Volvo?
July 10, 2004
Dehman wrote: [quote=Z1010]Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...
Ja, min väger nog mer den väger väl drygt 1400 nu när jag lättat den en del...
Och det där med att den är svajig vill jag inte hålla med om, jag har gula KONI ställbara i hårdhet alltså chassiet då och med H&R fjädrar, men den enda nackdelen är att jag har 18" vilket ger sämre prestanda eftersom det blir tyngre dragkraft med så stora hjul...
Och om du tror att min är svajig så har du inte sett min bil, och kolla på en vråltrimmad audi med fyrhjulsdrift kolla hur den gungar i starten 🙂
Det där med turbo och inte, det beror på en sugmotor är bättre på t.ex bana med turbo är bättre på att köra rakt fram 201m eller 402m, turbon är ju alltid segare i starten än en sugmotor turbon tar längre tid på sig att börja jobba men när den väl gör det så rör den på sig ordentligt och på bana är det ju hela tiden sakta ner och acca så därför...
Har cokså funderat på att sätta in en turbo i min bil, det får fan plats med en turbo lätt, men det blir ju dock problem med Bilprovningen och en massa papparsexercis (stavning?) därför så ligger jag coh suktar efter en Volvo 850R...som får 330 hk med BSR värsta trim inte fy skam eller?
Köp en riktig bil istället för att skryt om din Volvo?
Hmm, är det därför Volvo åker på minst pisk på alla Blackrace och har en av Sveriges snabbaste gatbil kan nämna att en orange Volvo PV på 1000 hk och med NOS drygt 1200 hk och den väger lite den bilen så mycket som han har lättat den lätt under 800 kg, jag lovar du skulle inte ha någon kontroll av en sådan bil inte ens en bil med 500 hk, det är en jhelt annan körstil om du inte vill köra in i närmsta staket eller lyktstolpe!
March 10, 2002
Z1010 wrote: [quote=Dehman][quote=Z1010]Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...
Ja, min väger nog mer den väger väl drygt 1400 nu när jag lättat den en del...
Och det där med att den är svajig vill jag inte hålla med om, jag har gula KONI ställbara i hårdhet alltså chassiet då och med H&R fjädrar, men den enda nackdelen är att jag har 18" vilket ger sämre prestanda eftersom det blir tyngre dragkraft med så stora hjul...
Och om du tror att min är svajig så har du inte sett min bil, och kolla på en vråltrimmad audi med fyrhjulsdrift kolla hur den gungar i starten 🙂
Det där med turbo och inte, det beror på en sugmotor är bättre på t.ex bana med turbo är bättre på att köra rakt fram 201m eller 402m, turbon är ju alltid segare i starten än en sugmotor turbon tar längre tid på sig att börja jobba men när den väl gör det så rör den på sig ordentligt och på bana är det ju hela tiden sakta ner och acca så därför...
Har cokså funderat på att sätta in en turbo i min bil, det får fan plats med en turbo lätt, men det blir ju dock problem med Bilprovningen och en massa papparsexercis (stavning?) därför så ligger jag coh suktar efter en Volvo 850R...som får 330 hk med BSR värsta trim inte fy skam eller?
Köp en riktig bil istället för att skryt om din Volvo?
Hmm, är det därför Volvo åker på minst pisk på alla Blackrace och har en av Sveriges snabbaste gatbil kan nämna att en orange Volvo PV på 1000 hk och med NOS drygt 1200 hk och den väger lite den bilen så mycket som han har lättat den lätt under 800 kg, jag lovar du skulle inte ha någon kontroll av en sådan bil inte ens en bil med 500 hk, det är en jhelt annan körstil om du inte vill köra in i närmsta staket eller lyktstolpe!
Det var väl ändå ett löjligt exempel?
October 22, 2002
Dehman wrote: [quote=Z1010][quote=Dehman][quote=Z1010]Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...
Ja, min väger nog mer den väger väl drygt 1400 nu när jag lättat den en del...
Och det där med att den är svajig vill jag inte hålla med om, jag har gula KONI ställbara i hårdhet alltså chassiet då och med H&R fjädrar, men den enda nackdelen är att jag har 18" vilket ger sämre prestanda eftersom det blir tyngre dragkraft med så stora hjul...
Och om du tror att min är svajig så har du inte sett min bil, och kolla på en vråltrimmad audi med fyrhjulsdrift kolla hur den gungar i starten 🙂
Det där med turbo och inte, det beror på en sugmotor är bättre på t.ex bana med turbo är bättre på att köra rakt fram 201m eller 402m, turbon är ju alltid segare i starten än en sugmotor turbon tar längre tid på sig att börja jobba men när den väl gör det så rör den på sig ordentligt och på bana är det ju hela tiden sakta ner och acca så därför...
Har cokså funderat på att sätta in en turbo i min bil, det får fan plats med en turbo lätt, men det blir ju dock problem med Bilprovningen och en massa papparsexercis (stavning?) därför så ligger jag coh suktar efter en Volvo 850R...som får 330 hk med BSR värsta trim inte fy skam eller?
Köp en riktig bil istället för att skryt om din Volvo?
Hmm, är det därför Volvo åker på minst pisk på alla Blackrace och har en av Sveriges snabbaste gatbil kan nämna att en orange Volvo PV på 1000 hk och med NOS drygt 1200 hk och den väger lite den bilen så mycket som han har lättat den lätt under 800 kg, jag lovar du skulle inte ha någon kontroll av en sådan bil inte ens en bil med 500 hk, det är en jhelt annan körstil om du inte vill köra in i närmsta staket eller lyktstolpe!
Det var väl ändå ett löjligt exempel?
Instämmer med Dehman..
En STARKT modifierad bil som enbart är skapad för att köra 201m alternativt 402m. Är ju inte riktigt samma sak...
September 19, 2002
Z1010 wrote: Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en
Läs det inlägget igen, och läs en kurs i svenska så ser du att jag skrev, and I quote:
"Hehe, synar att celican toppar ut på över 300 knyck... Visst är det nåt sånt man måste köra för att inte synas på de kameror som finns nu? De kommande kamerorna ska väl klara upp till 400 knyck tror jag det var, samt att de blir digitala med en modemuppkoppling mot en server där polisen hämtar bilderna automatiskt. Nu måste de ju kuta ut & "vittja" kamerorna väl?!"
Jag skrev att jag SYNAR ATT CELICAN GÖR 300. Vilket då betyder att jag *inte* tror att den gör 300km/h om du nu inte förstod det de första två gångerna du läste det. 😉
July 10, 2004
Dehman wrote: [quote=Z1010][quote=Dehman][quote=Z1010]Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...
Ja, min väger nog mer den väger väl drygt 1400 nu när jag lättat den en del...
Och det där med att den är svajig vill jag inte hålla med om, jag har gula KONI ställbara i hårdhet alltså chassiet då och med H&R fjädrar, men den enda nackdelen är att jag har 18" vilket ger sämre prestanda eftersom det blir tyngre dragkraft med så stora hjul...
Och om du tror att min är svajig så har du inte sett min bil, och kolla på en vråltrimmad audi med fyrhjulsdrift kolla hur den gungar i starten 🙂
Det där med turbo och inte, det beror på en sugmotor är bättre på t.ex bana med turbo är bättre på att köra rakt fram 201m eller 402m, turbon är ju alltid segare i starten än en sugmotor turbon tar längre tid på sig att börja jobba men när den väl gör det så rör den på sig ordentligt och på bana är det ju hela tiden sakta ner och acca så därför...
Har cokså funderat på att sätta in en turbo i min bil, det får fan plats med en turbo lätt, men det blir ju dock problem med Bilprovningen och en massa papparsexercis (stavning?) därför så ligger jag coh suktar efter en Volvo 850R...som får 330 hk med BSR värsta trim inte fy skam eller?
Köp en riktig bil istället för att skryt om din Volvo?
Hmm, är det därför Volvo åker på minst pisk på alla Blackrace och har en av Sveriges snabbaste gatbil kan nämna att en orange Volvo PV på 1000 hk och med NOS drygt 1200 hk och den väger lite den bilen så mycket som han har lättat den lätt under 800 kg, jag lovar du skulle inte ha någon kontroll av en sådan bil inte ens en bil med 500 hk, det är en jhelt annan körstil om du inte vill köra in i närmsta staket eller lyktstolpe!
Det var väl ändå ett löjligt exempel?
Dehman och alla ni andra håll er till det ni kan och det är datorer...
Har själv kört en 700 hk Volvo 850R det var ingen rolig känsla att snudda gasen på den inte vill jag lova, har också sett en 850 dragster med en kompressormatad V8, den kan inte ens de som har den köra knappt, men då handlar det om ett antal hästkrafter betydligt mer än 1000 hk, men dens däck med slicks går inte av för hackor typ en halvmeter breda...
March 10, 2002
Z1010 wrote: [quote=Dehman][quote=Z1010][quote=Dehman][quote=Z1010]Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...
Ja, min väger nog mer den väger väl drygt 1400 nu när jag lättat den en del...
Och det där med att den är svajig vill jag inte hålla med om, jag har gula KONI ställbara i hårdhet alltså chassiet då och med H&R fjädrar, men den enda nackdelen är att jag har 18" vilket ger sämre prestanda eftersom det blir tyngre dragkraft med så stora hjul...
Och om du tror att min är svajig så har du inte sett min bil, och kolla på en vråltrimmad audi med fyrhjulsdrift kolla hur den gungar i starten 🙂
Det där med turbo och inte, det beror på en sugmotor är bättre på t.ex bana med turbo är bättre på att köra rakt fram 201m eller 402m, turbon är ju alltid segare i starten än en sugmotor turbon tar längre tid på sig att börja jobba men när den väl gör det så rör den på sig ordentligt och på bana är det ju hela tiden sakta ner och acca så därför...
Har cokså funderat på att sätta in en turbo i min bil, det får fan plats med en turbo lätt, men det blir ju dock problem med Bilprovningen och en massa papparsexercis (stavning?) därför så ligger jag coh suktar efter en Volvo 850R...som får 330 hk med BSR värsta trim inte fy skam eller?
Köp en riktig bil istället för att skryt om din Volvo?
Hmm, är det därför Volvo åker på minst pisk på alla Blackrace och har en av Sveriges snabbaste gatbil kan nämna att en orange Volvo PV på 1000 hk och med NOS drygt 1200 hk och den väger lite den bilen så mycket som han har lättat den lätt under 800 kg, jag lovar du skulle inte ha någon kontroll av en sådan bil inte ens en bil med 500 hk, det är en jhelt annan körstil om du inte vill köra in i närmsta staket eller lyktstolpe!
Det var väl ändå ett löjligt exempel?
Dehman och alla ni andra håll er till det ni kan och det är datorer...
Har själv kört en 700 hk Volvo 850R det var ingen rolig känsla att snudda gasen på den inte vill jag lova, har också sett en 850 dragster med en kompressormatad V8, den kan inte ens de som har den köra knappt, men då handlar det om ett antal hästkrafter betydligt mer än 1000 hk, men dens däck med slicks går inte av för hackor typ en halvmeter breda...
Hur vet du att vi inte kan något om fordon? Du kan ju posta lite länkar till bilder etc. på dessa bilar som är så hejdundrans bra. Vill gärna se bilen med ½ meter breda däck... Varför klankar du ner på "datornördar" på ett datorforum?
January 14, 2002
orka hålla på att skryta om vilka bilar man åkt vad f*n spelar det för roll här när du jämnför tomahawks bil med volvos med 700 respektive 1000 hästar...
och sen att påstå att vi inte kan något om bilar är väll att ta i.. för iaf jag kan en hel del då jag gått fordon och jobbat på mitsubishi samt toyota.. så kom inte och påstå saker inte DU vet något om (syftar på personers kunskaper på NH)
July 8, 2004
"[ToMaHaWk wrote: "][quote=ntm][quote=[ToMaHaWk]][quote=Jekyll 3000][quote=[ToMaHaWk]] Bara bra att en okunnig person haft den eftersom de bara lämnar in den på verkstad så fort nåt händer...
Men präst var han då inte, det kan jag garantera dig. Men fin bil *hade* han iaf... 😉
du ska inte lita sa mkt pa verkstader
Jo det ska jag då min morbror jobbat på den verkstaden där han haft den inlämnad. 😉
ja se till och fortsatt att lamna in den dar da. toyota ar ju inte direkt kanda for att ha bra verkstader 😡
July 10, 2004
macrus wrote: [quote=Z1010] Dehman och alla ni andra håll er till det ni kan och det är datorer...
Ja för det vet ju du. Du är då ganska patetisk då du tror du tycks veta bäst och allt om bilar.
Dehman och Z1010 ni är duktiga på massquote så man får scrolla sönder musen.
Macrus, jag har aldrig sagt att jag vet bäst om bilar, men jag vet garanterat bättre än dig och en hel del andra här iom att du inte är så pass gammal du är väl typ 15-16 år snittåldern ligger också där, kolla bara på Lazzat där är en snittålder på 25 år! Så för din egen del skäm inte ut dig, du framstår bara som en liten töntig mes för andra bilentusiaster!!!
Quarzi: Vet du vad du snackar om när det gäller 700hk bilar? Du skulle köra in i närmsta hinder om du inte kört en sådan förut jag lovar dig! Det spelar en jävla roll hur många hk det är i en bil om man ska jämföra som jag skrev från början, jag har dock aldrig sagt att ni inte kan "ingenting" om bilar utan jag skrev håller till det ni vet bäst och det är datorer, är det inte sant?
Moparpower: En gatbil är en registrerad bil och har blivit godkänd hos Bilprovningen, de med 1000 hk Volvo PV tar sig till racet via trailer, om snuten kommer då är det kört så fort han har startat motorn i princip
Dehman: Ska fixa bilder senare idag dock så kan du inte se så bra på 850 dragstern på över 1000hk men du kan iaf se att hjulhusen är en aning borttagna eller breddade vad man nu vill kalla det, men jag kan lova du måste i princip ha däck som är 500mm bred med slicks för att du ska få grepp...där bak alltså inte där fram...
January 14, 2002
vad har det med saken att göra om jag kan något om 700 hästars bilar eller inte Z1010???? jag argumenterar bara dina "påhopp" här som du grundar på att du uppfattade tomahawks inlägg fel i början där du tror att han sa att hans bil gör över 300km/h. skriver tomahawks svar igen:
[ToMaHaWk wrote: ]Läs det inlägget igen, och läs en kurs i svenska så ser du att jag skrev, and I quote:
"Hehe, synar att celican toppar ut på över 300 knyck... Visst är det nåt sånt man måste köra för att inte synas på de kameror som finns nu? De kommande kamerorna ska väl klara upp till 400 knyck tror jag det var, samt att de blir digitala med en modemuppkoppling mot en server där polisen hämtar bilderna automatiskt. Nu måste de ju kuta ut & "vittja" kamerorna väl?!"
Jag skrev att jag SYNAR ATT CELICAN GÖR 300. Vilket då betyder att jag *inte* tror att den gör 300km/h om du nu inte förstod det de första två gångerna du läste det. 😉
sen att just volvo piskar alla andra bilar i rejs.. so what? dom bilarna har som sagt motorer på närmare 1000 hästar och inget förutom karossen är orginal om ens det. släng in motorn som sitter i den snabbaste volvon till en renault 5 eller något och modda den lite så kan jag nästan garantera att den kommer gå lika snabbt eller snabbare då den förmodligen är lättare
July 10, 2004
Quarzi wrote: vad har det med saken att göra om jag kan något om 700 hästars bilar eller inte Z1010???? jag argumenterar bara dina "påhopp" här som du grundar på att du uppfattade tomahawks inlägg fel i början där du tror att han sa att hans bil gör över 300km/h. skriver tomahawks svar igen:
[quote=[ToMaHaWk]]Läs det inlägget igen, och läs en kurs i svenska så ser du att jag skrev, and I quote:
"Hehe, synar att celican toppar ut på över 300 knyck... Visst är det nåt sånt man måste köra för att inte synas på de kameror som finns nu? De kommande kamerorna ska väl klara upp till 400 knyck tror jag det var, samt att de blir digitala med en modemuppkoppling mot en server där polisen hämtar bilderna automatiskt. Nu måste de ju kuta ut & "vittja" kamerorna väl?!"
Jag skrev att jag SYNAR ATT CELICAN GÖR 300. Vilket då betyder att jag *inte* tror att den gör 300km/h om du nu inte förstod det de första två gångerna du läste det. 😉
sen att just volvo piskar alla andra bilar i rejs.. so what? dom bilarna har som sagt motorer på närmare 1000 hästar och inget förutom karossen är orginal om ens det. släng in motorn som sitter i den snabbaste volvon till en renault 5 eller något och modda den lite så kan jag nästan garantera att den kommer gå lika snabbt eller snabbare då den förmodligen är lättare
Synd bara att man inte kan få så mycket kraft i en sån liten bil för litet utrymme och den klarar aldrig av de där hästarna, en jänkare gör det däremot, men den där 850 dragstern, det är den enda som finns i hela världen och den är inte alls mycket ombyggd förutom hjulhusen där bak...
January 14, 2002
jag vet att en smallblock v8 får plats i en renault 5 iaf.. för det har min bror och jag haft som projekt i lite drygt 1 år nu.. dock har den inte 700 eller ens 500 hästar.. men 370 hästar duger gott och väl i en bil som väger totalt 760kg med motor och all annan komfort som tas bort från riktiga rejsbilar 😛
edit: reggad och besiktigad med den motorn = man får köra med den
2 Guest(s)