Whiii! Köpt ny bil! =D *Mer bilder sida 5*|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Whiii! Köpt ny bil! =D *Mer bilder sida 5*
[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
sp_UserOfflineSmall Offline
686193
August 3, 2004 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote: Hmm, varför köpte du en sån klen bil för? Och du skriver att den toppar 300 km/tim ta och vakna upp grabben, det är ingen Ferarri du kör, jag kör tom snabbare med min 850 glt och tar din bil 0-201m och 0-401m eller vilken acceleration som helst i all oändlighet...

Om du tycker att jag snackar skit, så har jag en granne med den bilen fast en röd och det är en 90:a också han och jag brukar tävla lite mot varandra ibland och jag krossar honom totalt...

Om du fortfarande inte tror mig så kan vi göra upp på banan istället!

Du kan ju börja med att läsa igenom mina inlägg EN GÅNG TILL. Se om du hittar någonstans där jag hävdar att en celica skulle göra 300 km/h. Sen editerar du ditt inlägg & ställer dig i skamvrån en stund & tänker över saker... 😉

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
686205
August 3, 2004 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

Vajsman wrote: Vet inte om ditt inlägg var ironiskt eller inte? men hur som helst, en 850GLT är ju också rätt slapp. Varken 850 eller en Celica toppar 300 km/h, inte många bilar som gör det. En bil som jag åkt (inte kört) är BMW 850 (5 liters V12a). Det är en ordentligt åk som gör 300 med lättare modifikationer.
Anyway, vet inte exakt hur många hk en volvo 850 har men säg runt 170?
Celican har 156, sen att har ett sportigare chassi som inte gungar runt som ett slagskepp vid varje kurva och att den väger flera hundra kilo mindre verkar ju inte till celicans nackdel. Men vem vet? 🙂

Jo men hur den beter sig i kurvorna beror ju mycket tex på vilka dämpare du kör med, om den är väldigt hög eller om den är sänkt osv. Finns garanterat celicor som svajar som ett slagskepp också, nån gammal gubbe som satt i biltemas slappaste dämpare i den, plus typ 18" fälgar utan att sänka bilen. Då blir den ju också väldigt sladdrig av sig.

Nog tror jag säkert att volvon kan vara kul att köra också, men jag är inte så mycket för utseendet på volvos bilar. Tycker denna bil passar mig rätt bra, den är liksom lagom för mig just nu. Liiite mer att köra med hade väl inte skadat direkt, men man får väl turbokonvertera under vintern om det blir för lite att köra med. :bgrin:

Z1010
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 118
686261
August 3, 2004 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...

Ja, min väger nog mer den väger väl drygt 1400 nu när jag lättat den en del...

Och det där med att den är svajig vill jag inte hålla med om, jag har gula KONI ställbara i hårdhet alltså chassiet då och med H&R fjädrar, men den enda nackdelen är att jag har 18" vilket ger sämre prestanda eftersom det blir tyngre dragkraft med så stora hjul...

Och om du tror att min är svajig så har du inte sett min bil, och kolla på en vråltrimmad audi med fyrhjulsdrift kolla hur den gungar i starten 🙂

Det där med turbo och inte, det beror på en sugmotor är bättre på t.ex bana med turbo är bättre på att köra rakt fram 201m eller 402m, turbon är ju alltid segare i starten än en sugmotor turbon tar längre tid på sig att börja jobba men när den väl gör det så rör den på sig ordentligt och på bana är det ju hela tiden sakta ner och acca så därför...

Har cokså funderat på att sätta in en turbo i min bil, det får fan plats med en turbo lätt, men det blir ju dock problem med Bilprovningen och en massa papparsexercis (stavning?) därför så ligger jag coh suktar efter en Volvo 850R...som får 330 hk med BSR värsta trim inte fy skam eller?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
686266
August 3, 2004 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote: Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...

Och det där med att den är svajig vill jag inte hålla med om, jag har gula KONI ställbara i hårdhet alltså chassiet då och med H&R fjädrar, men den enda nackdelen är att jag har 18" vilket ger sämre prestanda eftersom det blir tyngre dragkraft med så stora hjul...

Och om du tror att min är svajig så har du inte sett min bil, och kolla på en vråltrimmad audi med fyrhjulsdrift kolla hur den gungar i starten 🙂

Det där med turbo och inte, det beror på en sugmotor är bättre på t.ex bana med turbo är bättre på att köra rakt fram 201m eller 402m, turbon är ju alltid segare i starten än en sugmotor turbon tar längre tid på sig att börja jobba men när den väl gör det så rör den på sig ordentligt och på bana är det ju hela tiden sakta ner och acca så därför...

Har cokså funderat på att sätta in en turbo i min bil, det får fan plats med en turbo lätt, men det blir ju dock problem med Bilprovningen och en massa papparsexercis (stavning?) därför så ligger jag coh suktar efter en Volvo 850R...som får 330 hk med BSR värsta trim inte fy skam eller?

Köp en riktig bil istället för att skryt om din Volvo?

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
686295
August 3, 2004 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:

Z1010
Medlem
686300
August 3, 2004 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Z1010]Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...

Hmm, är det därför Volvo åker på minst pisk på alla Blackrace och har en av Sveriges snabbaste gatbil kan nämna att en orange Volvo PV på 1000 hk och med NOS drygt 1200 hk och den väger lite den bilen så mycket som han har lättat den lätt under 800 kg, jag lovar du skulle inte ha någon kontroll av en sådan bil inte ens en bil med 500 hk, det är en jhelt annan körstil om du inte vill köra in i närmsta staket eller lyktstolpe!

Dehman
Member
Medlem
686305
August 3, 2004 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote: [quote=Dehman][quote=Z1010]Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...

Hmm, är det därför Volvo åker på minst pisk på alla Blackrace och har en av Sveriges snabbaste gatbil kan nämna att en orange Volvo PV på 1000 hk och med NOS drygt 1200 hk och den väger lite den bilen så mycket som han har lättat den lätt under 800 kg, jag lovar du skulle inte ha någon kontroll av en sådan bil inte ens en bil med 500 hk, det är en jhelt annan körstil om du inte vill köra in i närmsta staket eller lyktstolpe!

Det var väl ändå ett löjligt exempel?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
686308
August 3, 2004 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Köp en riktig bil istället för att skryt om din Volvo?

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
686398
August 3, 2004 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Z1010][quote=Dehman][quote=Z1010]Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...

Instämmer med Dehman..
En STARKT modifierad bil som enbart är skapad för att köra 201m alternativt 402m. Är ju inte riktigt samma sak...

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
686586
August 3, 2004 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote: Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en

Läs det inlägget igen, och läs en kurs i svenska så ser du att jag skrev, and I quote:

"Hehe, synar att celican toppar ut på över 300 knyck... Visst är det nåt sånt man måste köra för att inte synas på de kameror som finns nu? De kommande kamerorna ska väl klara upp till 400 knyck tror jag det var, samt att de blir digitala med en modemuppkoppling mot en server där polisen hämtar bilderna automatiskt. Nu måste de ju kuta ut & "vittja" kamerorna väl?!"

Jag skrev att jag SYNAR ATT CELICAN GÖR 300. Vilket då betyder att jag *inte* tror att den gör 300km/h om du nu inte förstod det de första två gångerna du läste det. 😉

Z1010
Medlem
686674
August 3, 2004 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Z1010][quote=Dehman][quote=Z1010]Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...

Dehman och alla ni andra håll er till det ni kan och det är datorer...

Har själv kört en 700 hk Volvo 850R det var ingen rolig känsla att snudda gasen på den inte vill jag lova, har också sett en 850 dragster med en kompressormatad V8, den kan inte ens de som har den köra knappt, men då handlar det om ett antal hästkrafter betydligt mer än 1000 hk, men dens däck med slicks går inte av för hackor typ en halvmeter breda...

Dehman
Member
Medlem
686694
August 3, 2004 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote: [quote=Dehman][quote=Z1010][quote=Dehman][quote=Z1010]Du skrev typ på första sidan av den här tråden att den gjorde 300 km/tim då du skrev också att man måste köra den i 400 km/tim om hastighetskameran inte ska hinna att fota en, hur som helst så har jag en Volvo 850 GLT 2.5 -95 original 170 hk men enligt BSR så ska jag ha 201 hk, med de trim som dem har och öppet sportluftsfilter är inte bättre än ett sportluftsfilter som är ett insatsfilter det är bevisat nu, bara man bygger det bra och får det ordentligt med kalluft, sen är ju ljudet från ett öppet mycket grymmare än ett insatsfilter men det är en annan femma...

Har själv kört en 700 hk Volvo 850R det var ingen rolig känsla att snudda gasen på den inte vill jag lova, har också sett en 850 dragster med en kompressormatad V8, den kan inte ens de som har den köra knappt, men då handlar det om ett antal hästkrafter betydligt mer än 1000 hk, men dens däck med slicks går inte av för hackor typ en halvmeter breda...

Hur vet du att vi inte kan något om fordon? Du kan ju posta lite länkar till bilder etc. på dessa bilar som är så hejdundrans bra. Vill gärna se bilen med ½ meter breda däck... Varför klankar du ner på "datornördar" på ett datorforum?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
686698
August 3, 2004 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote:

Ja för det vet ju du. Du är då ganska patetisk då du tror du tycks veta bäst och allt om bilar.

Dehman och Z1010 ni är duktiga på massquote så man får scrolla sönder musen.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
686727
August 3, 2004 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan nån säga vad en gatbil är?? En p1800 med 1000-1200hästar lär ju inte vara ihjälbesiktigad om man säger så.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
686733
August 3, 2004 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

orka hålla på att skryta om vilka bilar man åkt vad f*n spelar det för roll här när du jämnför tomahawks bil med volvos med 700 respektive 1000 hästar...

och sen att påstå att vi inte kan något om bilar är väll att ta i.. för iaf jag kan en hel del då jag gått fordon och jobbat på mitsubishi samt toyota.. så kom inte och påstå saker inte DU vet något om (syftar på personers kunskaper på NH)

ntm
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
686777
August 3, 2004 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

"[ToMaHaWk wrote: "][quote=ntm][quote=[ToMaHaWk]][quote=Jekyll 3000][quote=[ToMaHaWk]] Bara bra att en okunnig person haft den eftersom de bara lämnar in den på verkstad så fort nåt händer...

Men präst var han då inte, det kan jag garantera dig. Men fin bil *hade* han iaf... 😉

du ska inte lita sa mkt pa verkstader

Jo det ska jag då min morbror jobbat på den verkstaden där han haft den inlämnad. 😉

ja se till och fortsatt att lamna in den dar da. toyota ar ju inte direkt kanda for att ha bra verkstader 😡

Z1010
Medlem
686940
August 4, 2004 - 12:02 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Z1010] Dehman och alla ni andra håll er till det ni kan och det är datorer...

Ja för det vet ju du. Du är då ganska patetisk då du tror du tycks veta bäst och allt om bilar.

Dehman och Z1010 ni är duktiga på massquote så man får scrolla sönder musen.

Macrus, jag har aldrig sagt att jag vet bäst om bilar, men jag vet garanterat bättre än dig och en hel del andra här iom att du inte är så pass gammal du är väl typ 15-16 år snittåldern ligger också där, kolla bara på Lazzat där är en snittålder på 25 år! Så för din egen del skäm inte ut dig, du framstår bara som en liten töntig mes för andra bilentusiaster!!!

Quarzi: Vet du vad du snackar om när det gäller 700hk bilar? Du skulle köra in i närmsta hinder om du inte kört en sådan förut jag lovar dig! Det spelar en jävla roll hur många hk det är i en bil om man ska jämföra som jag skrev från början, jag har dock aldrig sagt att ni inte kan "ingenting" om bilar utan jag skrev håller till det ni vet bäst och det är datorer, är det inte sant?

Moparpower: En gatbil är en registrerad bil och har blivit godkänd hos Bilprovningen, de med 1000 hk Volvo PV tar sig till racet via trailer, om snuten kommer då är det kört så fort han har startat motorn i princip

Dehman: Ska fixa bilder senare idag dock så kan du inte se så bra på 850 dragstern på över 1000hk men du kan iaf se att hjulhusen är en aning borttagna eller breddade vad man nu vill kalla det, men jag kan lova du måste i princip ha däck som är 500mm bred med slicks för att du ska få grepp...där bak alltså inte där fram...

Quarzi
Member
Medlem
686952
August 4, 2004 - 12:24 am
sp_Permalink sp_Print

vad har det med saken att göra om jag kan något om 700 hästars bilar eller inte Z1010???? jag argumenterar bara dina "påhopp" här som du grundar på att du uppfattade tomahawks inlägg fel i början där du tror att han sa att hans bil gör över 300km/h. skriver tomahawks svar igen:

[ToMaHaWk wrote: ]Läs det inlägget igen, och läs en kurs i svenska så ser du att jag skrev, and I quote:

"Hehe, synar att celican toppar ut på över 300 knyck... Visst är det nåt sånt man måste köra för att inte synas på de kameror som finns nu? De kommande kamerorna ska väl klara upp till 400 knyck tror jag det var, samt att de blir digitala med en modemuppkoppling mot en server där polisen hämtar bilderna automatiskt. Nu måste de ju kuta ut & "vittja" kamerorna väl?!"

Jag skrev att jag SYNAR ATT CELICAN GÖR 300. Vilket då betyder att jag *inte* tror att den gör 300km/h om du nu inte förstod det de första två gångerna du läste det. 😉

sen att just volvo piskar alla andra bilar i rejs.. so what? dom bilarna har som sagt motorer på närmare 1000 hästar och inget förutom karossen är orginal om ens det. släng in motorn som sitter i den snabbaste volvon till en renault 5 eller något och modda den lite så kan jag nästan garantera att den kommer gå lika snabbt eller snabbare då den förmodligen är lättare

Z1010
Medlem
686956
August 4, 2004 - 12:29 am
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: vad har det med saken att göra om jag kan något om 700 hästars bilar eller inte Z1010???? jag argumenterar bara dina "påhopp" här som du grundar på att du uppfattade tomahawks inlägg fel i början där du tror att han sa att hans bil gör över 300km/h. skriver tomahawks svar igen:

[quote=[ToMaHaWk]]Läs det inlägget igen, och läs en kurs i svenska så ser du att jag skrev, and I quote:

sen att just volvo piskar alla andra bilar i rejs.. so what? dom bilarna har som sagt motorer på närmare 1000 hästar och inget förutom karossen är orginal om ens det. släng in motorn som sitter i den snabbaste volvon till en renault 5 eller något och modda den lite så kan jag nästan garantera att den kommer gå lika snabbt eller snabbare då den förmodligen är lättare

Synd bara att man inte kan få så mycket kraft i en sån liten bil för litet utrymme och den klarar aldrig av de där hästarna, en jänkare gör det däremot, men den där 850 dragstern, det är den enda som finns i hela världen och den är inte alls mycket ombyggd förutom hjulhusen där bak...

Quarzi
Member
Medlem
686960
August 4, 2004 - 12:34 am
sp_Permalink sp_Print

jag vet att en smallblock v8 får plats i en renault 5 iaf.. för det har min bror och jag haft som projekt i lite drygt 1 år nu.. dock har den inte 700 eller ens 500 hästar.. men 370 hästar duger gott och väl i en bil som väger totalt 760kg med motor och all annan komfort som tas bort från riktiga rejsbilar 😛

edit: reggad och besiktigad med den motorn = man får köra med den

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 349
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL