July 17, 2002
Ja, då har tiden kommit. Jag bestämde mig egentligen igår, men Colic hann före med att skriva en tråd om det.
Framförallt det senaste halvåret har jag och en vän roat oss med att skicka länkar via ICQ med dumma NH-trådar. Har varit många skratt, men mest "Vart är världen (läs forumet) på väg?".
Helt plötsligt märker man att man inte bryr sig längre. Från att ha kollat forumet och sidan med slavisk punktlighet varje halvtimme går man till ett par timmars mellanrum, sedan upptäcker man att man har så mycket tid över för att man inte varit inne på forumet på ett par dagar. Ändå saknar man det inte.
Varför? Jo, för det är inget hårdvaruforum längre. Det är ett enda stort "Allmänt"-forum. Kan ni inte hålla er på Lunarstorm med era "Sex med minderåriga", "halsat 40cl vodka", "jag vill ha en jättebra vaten kylning för 2000kr"-trådar? Jag är trött på folk som inte kan läsa, folk som inte kan skriva och folk som inte förstår att alla grundläggande saker redan står i trådar som redan skrivits om forumet är mer än ett par månader gammalt. :bok:
Jag kommer sakna en del folk här på forumet. Framför allt Noddan, men du grabben, vi ses ju på iseku och på DH! 😉
Jag har velat ett par gånger fram och tillbaka, och varit aktiv i olika grader förr, men nu känner jag att NordicHardware inte längre har något som helst att erbjuda mig längre, vilket jag tycker är väldigt tråkigt, då jag vet av erfarenhet hur mycket gänget bakom sidan sliter med att få det ska fungera och gå framåt.
Jag kommer fortsätta leka med datorer, och jag kommer fortsätta modda allt möjligt på de mest vansinniga sätt, men tills det kommer upp ett forum som behandlar just kärleken till datorer så verkar det som att jag blir tvungen att göra det själv (och med osvikligt stöd från Kamelryttarn).
Jag kommer troligtvis att fortsätta dyka upp på DreamHack också, så ser ni en blond kille gå runt med en tröja det står "Whistler" på, så kan ni ju komma fram och säga "Hej, minns du mig från forumet?".
Men, men... Tänkte bara att ni borde veta varför jag försvinner.
Hej då...
July 17, 2002
x-per wrote: Japp jag drog också för några dagar sen, är trött på alla socialt inkompetenta datornördar som bara vågar kommunicera med andra personer via datorer.
Kanske skriver något nångång, men då får jag ha extremt tråkigt och inte något att göra.........
Hej då.............
Ehm... Tycker nog snarare det är för få sådana här.
Jag vill ha ett forum för datornnördar, inte cs-fjortisar.
January 20, 2003
Jag tycker forumet har blivit ett problemlösningsforum på hårdvarudelen snarare än ett diskussionsforum. Vist det är superbra med att folk löser varandras problem men jag tycker att vi diskuterar hårdvara och datorer alldeles för lite rent "allmänt". Har blivit lite av en fjortislekstuga här kan jag hålla med om...
June 18, 2001
Jag vill bara säga att jag inte är intresserad av hårdvara, men att jag utnyttjar forumets andra delar när jag går i köpartagen eller har problem. Det finns mycket ovärderlig hjälp att få här.
I allmänt har jag fastnat därför att jag tyckte det var roligt här en gång i tiden. Numera tycks det mig som att nivån är både lägre och mer brutal. Men jag stannar i hopp om bättre tider.
*kram* 🙂
March 15, 2002
Starscream wrote: Lite fel o dra nu på sommaren när det är folk bortresta osv...
Jag kommer aldrig "dra" utan hellre bara sluta skriva helt enkelt.
Måste bara säga att jag tycker det låter som en bra idé. Finns ingenting som gör mig så trött som s.k. "avskedstrådar". Tycker man inte om forumet så är det som du säger enklast att bara sluta skriva.
1 Guest(s)