March 21, 2003
DiDi wrote: Men egentligen... Tycker ni det är skittråkigt på forumet finns de bara två alternativ...
Sticka eller se till så att det blir roligt...
Föredrar om alla skulle försöka mer på det sistnämnda.....
Såå tråkigt att folk tycker det är så tråkigt att de måste lämna forumet.... Kan hålla med om att det blivit mer och mer "Cs-spelare" på forumet men då kan väll man vara ett gott exempel och lära dom lite ?
August 20, 2001
Farbror wrote: Såå tråkigt att folk tycker det är så tråkigt att de måste lämna forumet.... Kan hålla med om att det blivit mer och mer "Cs-spelare" på forumet men då kan väll man vara ett gott exempel och lära dom lite ?
Att ignorera folk är ju också ett alternativ...
June 23, 2002
Tråkigt.. 🙁
Massa forumiter som flyr fältet, dock kan jag hålla med faktiskt. Själv brukar jag kolla igenom alla forumsdelar, eller ja dem flesta.
Men jag blandar även det med Allmänt forumet.
Håller med om att det är lite för lite datornördar som kan det där och hänger i dem andra forumsdelarna.
Själv så drog jag från NH förrut i ett halvår eller nåt sånt och kom tillbaka sen då det var lite roligare att vara tillbaka.
Synd att du drar..
March 11, 2003
The Whistler wrote: Ja, då har tiden kommit. Jag bestämde mig egentligen igår, men Colic hann före med att skriva en tråd om det.
Framförallt det senaste halvåret har jag och en vän roat oss med att skicka länkar via ICQ med dumma NH-trådar. Har varit många skratt, men mest "Vart är världen (läs forumet) på väg?".
Helt plötsligt märker man att man inte bryr sig längre. Från att ha kollat forumet och sidan med slavisk punktlighet varje halvtimme går man till ett par timmars mellanrum, sedan upptäcker man att man har så mycket tid över för att man inte varit inne på forumet på ett par dagar. Ändå saknar man det inte.
Varför? Jo, för det är inget hårdvaruforum längre. Det är ett enda stort "Allmänt"-forum. Kan ni inte hålla er på Lunarstorm med era "Sex med minderåriga", "halsat 40cl vodka", "jag vill ha en jättebra vaten kylning för 2000kr"-trådar? Jag är trött på folk som inte kan läsa, folk som inte kan skriva och folk som inte förstår att alla grundläggande saker redan står i trådar som redan skrivits om forumet är mer än ett par månader gammalt. :bok:
Jag kommer sakna en del folk här på forumet. Framför allt Noddan, men du grabben, vi ses ju på iseku och på DH! 😉
Jag har velat ett par gånger fram och tillbaka, och varit aktiv i olika grader förr, men nu känner jag att NordicHardware inte längre har något som helst att erbjuda mig längre, vilket jag tycker är väldigt tråkigt, då jag vet av erfarenhet hur mycket gänget bakom sidan sliter med att få det ska fungera och gå framåt.
Jag kommer fortsätta leka med datorer, och jag kommer fortsätta modda allt möjligt på de mest vansinniga sätt, men tills det kommer upp ett forum som behandlar just kärleken till datorer så verkar det som att jag blir tvungen att göra det själv (och med osvikligt stöd från Kamelryttarn).
Jag kommer troligtvis att fortsätta dyka upp på DreamHack också, så ser ni en blond kille gå runt med en tröja det står "Whistler" på, så kan ni ju komma fram och säga "Hej, minns du mig från forumet?".
Men, men... Tänkte bara att ni borde veta varför jag försvinner.
Hej då...
Jag ställer mig en fråga när jag läser detta. Vad är det som är fel med att det diskuteras mycket i allmänt-delen? Visst finns där många fåniga trådar, men det är väl bättre att fånerierna hålls där, än att de hamnar i hårdvarudelarna? Om ni tycker att det diskuteras för lite hårdvara, ja då är det kanske dax att göra det, men det är ni själva som får ta initiativet till all sådan diskussion. Den konkurreras inte ut av allmänforumets diskussioner.
Vissa påpekar också att det faktiskt är sommar, och självklart påverkar det antalet nya inlägg. Men inte bara för att folk är ute, men också för att det är lite trögare på hårdvarusidan.
Men att det skulle bli bättre diskussion för att man skriker FAQ så fort någon frågar om något, är ju inte direkt konstruktivt. Och för den delen finns ju fenomenet att nybörjarna frågar samma fråga om och om igen på alla hårdvarurelaterade forum i sverige. Att ni gamla uvar lämnar forumet känns väldigt trist, då det är ni som har möjligheten att lära upp de yngre. Och som Starscream och sPaZz säger, varför annonsera ut det? Det skapar ju inte direkt bättre grund för att hålla forumet vid liv? Snarare blir det ju att folk tror att det är ett döende forum.
NH har sin bättre och sina sämre sidor. Så är det med alla former av kommunikation. Men om det är något jag anser har förändrats här på sista tiden, så är det att folk har mycket snabbare att ta illa vid sig. Konstig, med tanke på att samma människor ofta brukar kunna vara rätt rappa i käften själva....
För guds skull, ta inte allt så allvarligt. Glimten i ögat o.s.v.
När det kommer till moderatorernas roll här på forumet, så tror jag att vi alla har olika sätt att arbeta. Vissa gillar att vara övervakande, medan jag själv t.ex. gillar att vara deltagande. Om folk tycker att endera är fel, så är det fritt fram att säga det. Men vill man ha förändring i hur forumet fungerar, då måste man också komma med förslag. Det hjälper inte att säga:
-"nu har jag tröttnat på det här, jag sticker härifrån."
Jag tycker det är tråkigt att du har bestämt dig för att lämna NH, då precis sådana som du behövs för att hålla hårdvarudiskussionen igång. Det är en förlust för forumet. Och framför allt bidrar det till den utveckling som du själv anser är anledningen till att lämna forumet. Trist.
September 28, 2003
trååkigt :/ 🙁 nu hoppas jag verkligen att inga fler sticker!
Vi kan fortfarande styra upp stället med att skriva fler trådar
i dem andra forumsdelarna som faktiskt handlar om hårdvara inte bara "hjälp mej!!!" trådar
diskussioner om moderkort, grafikkort, prollar och div är inte långt borta.. Kom igen nu det finns fortfarande många users kvar här!!!
June 23, 2002
fastbullit wrote: trååkigt :/ 🙁 nu hoppas jag verkligen att inga fler sticker!
Vi kan fortfarande styra upp stället med att skriva fler trådar
i dem andra forumsdelarna som faktiskt handlar om hårdvara inte bara "hjälp mej!!!" trådardiskussioner om moderkort, grafikkort, prollar och div är inte långt borta.. Kom igen nu det finns fortfarande många users kvar här!!!
Det är många som är kvar men jag tror majoritet av dem bara läser nyheterna och läser på forumet.
Men hur som helst håller med dig om fler disskutioner om olika saker, det är bara att nån måste ta intiativet.
December 2, 2001
DiDi wrote: [quote=Miller]Tiderna förändras.... och inget varar för evigt.
Kul sålänge det varade iaf
Du menar att forumet har dött nu? 🙄
Många känner igen sig i det som Whistler har skrivit, även jag. Men jag stannar ändå... finns väl fortfarande mycket att hitta här.
Men det jobbigaste som jag tycker är att skapa trådar. Kommer nästan alltid nån snubbe som säger "Gammal tråd, sök innan du skriver" och dom menar att man ska söka igenom hela forumet med en search funktion som funkar skit. Sen *tråd låst*
January 12, 2004
Tycker det är synd att folk försvinner...
jag skriver mest i allmänt, men det är mest tack vare att jag inte kan mycket om det andra, jag ser NH som en ovärderlig kunskapsbas för en som mig, dvs någon som inte kan mycket och behöver hjälp ibland (läs ofta) :bgrin:
Jag har fått hjälp med mycket genom er kunskap.
1 Guest(s)