Whistler tackar för sig.|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Whistler tackar för sig.
Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
sp_UserOfflineSmall Offline
691589
August 9, 2004 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skall liva upp stämningen snart.....har tidsbrist nu bara....håll ut 😉

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
691605
August 9, 2004 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

CatstyleII wrote: Tackar tackar.

Är du veteran här eller?

hehe, nej jag är långt ifrån veteran 😉

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
691608
August 9, 2004 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Jag skall liva upp stämningen snart.....har tidsbrist nu bara....håll ut 😉

:pray:

Absolut..

CatstyleII
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
691610
August 9, 2004 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: [quote=CatstyleII]Tackar tackar.

Är du veteran här eller?

hehe, nej jag är långt ifrån veteran 😉

Ok.

Bra att man har nån att fly till iaf.

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
691619
August 9, 2004 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag stack inte utan anledning...

Oldschool member since 2002.

macrus
Member
Medlem
691623
August 9, 2004 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

MegaGeekBoy wrote: Jag stack inte utan anledning...

Men du återvände?

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
691630
August 9, 2004 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=MegaGeekBoy]Jag stack inte utan anledning...

Men du återvände?

Uppenbart?

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
691668
August 10, 2004 - 1:54 am
sp_Permalink sp_Print

Precis som denstore nämnde så är det ju en fördel med en Allmänt del, just det att man då slippter andra disskutioner i resten av forumet!
Självklart tycker vi det är trist när folk bestämmer sig för att sluta besöka oss, men jag tycker det är konstigt att skylla det på trådarna i allmänt...
Det finns dom här på NH som bara skriver i allmänt, och dom som aldrig skriver i allmänt. Inget tvång att läsa alla trådar.. 🙂

Men det kommer ju oxå många nya användare varje dag och skriver i forumet! Så inte håller NH på att dö ut!

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
691678
August 10, 2004 - 3:40 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Precis som denstore nämnde så är det ju en fördel med en Allmänt del, just det att man då slippter andra disskutioner i resten av forumet!
Självklart tycker vi det är trist när folk bestämmer sig för att sluta besöka oss, men jag tycker det är konstigt att skylla det på trådarna i allmänt...
Det finns dom här på NH som bara skriver i allmänt, och dom som aldrig skriver i allmänt. Inget tvång att läsa alla trådar.. 🙂

Men det kommer ju oxå många nya användare varje dag och skriver i forumet! Så inte håller NH på att dö ut!

Nope jag sitter bara mycket i allmänt pga att jag inte har så mycket att lära fårn folk på NH längre så jag sitter och snackar om saker som inte hör till hårdvara i allmänt... (Är nog en del som gör så)

Jag tror inte att NH "Dör ut" det har varit folk som slutat på NH innan men de ha iofs inte haft nån speciell anledning mer än tidsbrist och intresseförlust.... 🙄

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
691830
August 10, 2004 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Varför kan man inte sticka utan att säga något? Bättre att dö ut som en något igenkännd forumspammer än någon som har fått något upp i arslet.

Om några månader kommer väl suget tillbaks att sufra lite på NH men då kommer man på att man har skrivit ett fånigt inlägg om att man lämnar NH så då blir det lite svårt.

För övrigt har jag inte märkt en sådan stor skillnad på de konstiga inläggen på sistonde jämfört med ett tag sedan.. De kommer ju och går..

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
691882
August 10, 2004 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Varför kan man inte sticka utan att säga något? Bättre att dö ut som en något igenkännd forumspammer än någon som har fått något upp i arslet.

Om några månader kommer väl suget tillbaks att sufra lite på NH men då kommer man på att man har skrivit ett fånigt inlägg om att man lämnar NH så då blir det lite svårt.

För övrigt har jag inte märkt en sådan stor skillnad på de konstiga inläggen på sistonde jämfört med ett tag sedan.. De kommer ju och går..

Klockrent inlägg. =DO

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
691887
August 10, 2004 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=HELIX]Varför kan man inte sticka utan att säga något? Bättre att dö ut som en något igenkännd forumspammer än någon som har fått något upp i arslet.

Klockrent inlägg. =DO

Japp en 10/10 poängare :corn:

macrus
Member
Medlem
691892
August 10, 2004 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Varför kan man inte sticka utan att säga något? Bättre att dö ut som en något igenkännd forumspammer än någon som har fått något upp i arslet.

Riktigt bra skrivet. wink

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
692052
August 10, 2004 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaa, har man försökt över 4000 gånger måste ju något inlägg bli bra 😛

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
692086
August 10, 2004 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Dessutom, om man inte talar om det så kan folk inte böna och be en komma tillbaka, man får inte veta hur mycket eller lite man uppskattas om man inte talar om att man försvinner.

det är en bra egotripp att starta sådan här trådar, men dom kan ha motsatt effekt. :bgrin:

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
692119
August 10, 2004 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte för att vara taskig.

Men jag förstår helt "Whistler". Jag har också sagt adjö och hej då. Men det har alltid slutat med att jag kommer och besöker sidan igen, efter ett tag.

Speciellt under sommaren ser man till att göra annat än att sitta framför datorn.

Tycker "allmänt" delen har blivit så mycket sämre. Det är mest "Aftonbladet", "Blocket" trådar av olika slag. Eller tråkiga "jag har ingen flickvän", "Jag drack 2 öl igår- hjälp- jag är SÅ FULL". Typ.

Det är ändå trots allt är hårdvara-forum, men om man försöker något så blir man sågad. Moderatorerna måste börja ta sig i kragen och inte bara vara passiva, utan faktiskt säga till på skarpen på personer som försöker vara allmänt "stöddiga" eller själva leka "moderatorer".

Hatar exempel svar som "FAQ", "GOOGLE". Visst kan GOOGLE erbjuda mycket, men inte allt. Ibland vill man ha fler åsikter, än en persons. Detta är ju trots allt ett disksussionforum.

Om Allmänt delen ska leva vidare så måste det tillåtas med "vuxna" debatter anser jag. Släppa lite på "förbud mot politik", för att tillåta lite mer djupgående diskussioner. Visst det kanske spårar ut ibland, men höjj då ett varningens finger. Annars kommer den delen att dö ut.

Allmänt är ju trots allt en del där saker som inte releteras med datorer ska diskuteras. Om man inte är intresserad av "politiska" debatter så behöver man inte vara där inne. Men jag tvivlar på att de personerna som inte gillar "politiska debatter" besöker "allmänt" delen för att läsa "ohh jag är full", "ohhh jag heter Linda rosing och finns på Aftonbladet" och så vidare.

Hoppas ni förstår min mening.

Jag hoppas ni fortsätter.
Vet själv hur mycket arbete ni lägger ner. Driver ju Hårdvara (smygreklam; http://www.hardvara.net ) som snart förmodligen ska läggas ner på grund av brist av "redaktionsmedlemmar". Sidan kan helt enkelt inte utvecklas.

Jag tycker ni har kommit så otroligt långt, så lägg inte ner, men försök anpassa er och bli lite hårdare.

Själv har jag dragit ner på mitt surfande på NH från kanske 1-2 H /dag till 10-15 min (förutom nu på sommaren när jag varit inne kanske 5-10 ggr). Skriver knappt något nu för tiden heller.

Mvh/David

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
692126
August 10, 2004 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen87 wrote: Inte för att vara taskig.

Tycker "allmänt" delen har blivit så mycket sämre. Det är mest "Aftonbladet", "Blocket" trådar av olika slag. Eller tråkiga "jag har ingen flickvän", "Jag drack 2 öl igår- hjälp- jag är SÅ FULL". Typ.

Blocket-trådar är inte tillåtet. 😉 Själv har jag också tröttnat på alla Aftonbladet-trådar. Men om man nu inte gillar annat än hårdvara så tycker jag man kan hålla sig borta från Allmänt-delen. Förstår inte varför så många klagar på det. Skit i att läsa i allmänt bara...

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
692136
August 10, 2004 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske för man saknar hur det var förr?

Om inga vettiga inlägg skrivs i en katogeri så är det väl ingen mening att ha den kvar?

Tror snarare att NH stuff borde vara glada när vi uttrycker vad som skulle kunna bli bättre. Det hoppas jag i alla fall.

arion
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 635
692143
August 10, 2004 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Tråkigt att alla gamla lämnar, det är ju dom som de nya har att se upp till. Själv så är jag aldrig (nästan iaf) inne i allmänt, och deta är nog mitt första inlägg här. Men att sluta pga att man inte gillar en del av forumet tycker jag låter konstigt. Det kan ju i större skala liknas med att man slutar med internet för att man inte gillar en viss sida, gillar man inte allmänt så behöver man inte vara där.
Däremot så kan jag tänka mig att intresset för att prata om det som pratas i de övriga trådarna dör ut, folk som hållt på med sånt här i flera år kan ju redan det mesta.

Ni pratar om att det var bättre förr?, kan ni inte berätta hur det var?, det låter så härligt. önskar att jag hittat hit några år tidigare...

Sen kan ju jag också tycka att det allmänt inte borde vara den största delen i forumet, känns som att det finns användare som är här bara för att vara i allmänt, och då är ju något fel, för det är ju trots allt ett datorinriktat forum

kORRELITO
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 639
692191
August 10, 2004 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

snart uppe i 1000 inlägg , enligt mig blir det bara bättre , 98% av inläggen är iochförsig i köp/sälj 😀 men du gör som du vill , hade gott whistler ... kanske ses på dh , ser du mig är det bäst att springa

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 355
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL