September 15, 2003
Tja, en del iaf. Men även om de sänder widescreen-format och man väljer 16:9 på tv'n, så förvrids proportionerna. Man måste ju välja Zoom x2 för att den ska bli bra, men då försvinner alltid halva texten om programmet är textat. Faaaan, vilken skit widescreen är eg! Skulle aldrig ha köpt den 🙁
April 20, 2002
_Danneman_ wrote: Tja, en del iaf. Men även om de sänder widescreen-format och man väljer 16:9 på tv'n, så förvrids proportionerna. Man måste ju välja Zoom x2 för att den ska bli bra, men då försvinner alltid halva texten om programmet är textat. Faaaan, vilken skit widescreen är eg! Skulle aldrig ha köpt den 🙁
Jag klarar mig däremot inte UTAN Widescreen!
Min TV pajade för ett tag sen och nu är den inne(eller ute, förhoppningsvis inne) på lagning och jag har en vanlig 16:9 från 80-talet eller nåt.
På min widescreen kunde jag ju i alla fall ställa om så det blev 16:9 med svarta lister på sidorna men nu när det kommer ett program som sänds i widescreen så blir allt ihoptryckt och inte alls roligt att se på.
De senaste två åren då jag haft widescreen så har ju väldigt många fler program börjat sända i det så om ett eller två år lär säkert majoriteten av programmen sändas i wide-format.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)