January 12, 2004
http://www.idg.se/ArticlePages.....MD.dbp.asp
=DO :bgrin:
March 10, 2003
För amerikaner existerar bara usa. Andra länder bryr de sig oftast inte om.
Varför skall dom bry sig om ett annat land för ? Deras är ju så bra. 🙄
Sedan tycker jag dom borde skicka de flesta översättarna på Irland på svenska kurser.
Många översättningar i Svenska XP är horribla. För att inte nämna Office.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 27, 2002
Om ni trodde att det var nog med det, så håll i er. Det kanske mest uppseendeväckande misstaget skedde när en spansk version av Windows XP distribuerades till den latinamerikanska marknaden. På grund av en felaktig översättning ombads användarna, när de i formulär skulle ange sitt eget kön att välja mellan (översatt till engelska) "not specified", "male" eller "bitch".
Haha. :bgrin: Sen tror jag inte Micro$oft bryr sig om några miljoner. 😕
March 21, 2003
Callister wrote: [quote=DiDi]Det handlar väl mer om rykte än pengar i dessa fallen 🙂
Kanske det, men jag tror inte direkt de har någon större marknadsföring där ändå. 😀
Det borde dom ju ha .... Sydamerika håller väl på och utveklar sig och kommer nog bli en stor marknad för datorrellaterade saker...
Inte föratt Microsoft behöver någon större reklam .... (Rätt monopol på dem)
July 27, 2004
Ctrl wrote: Sedan tycker jag dom borde skicka de flesta översättarna på Irland på svenska kurser.
Varför skulle just svenska kurser vara bättre än tyska eller brittiska? ... eller kanske du menade svenskakurser, dvs kurser i svenska språket och inte nödvändigtvis arrangerade av svenskar?
Men varför skulle de? De anställer ju svenskar just för språkkunskaperna.
Jag hade en granne som fick jobb hos Pyttemjuk i Irland direkt efter högskolan (LiTH D). Bland det mest meriterande var "native in the Swedish language"...
/Olle
March 30, 2003
Farbror wrote: [quote=copulator]are you a male or a bitch
Finns det inte folk som är liksom mittimellan (Köns diskrimminerig M$ !!!)
En malebitch ? :bgrin:
Seriöst, antagligen så är man man eller så har man mus. right?
Allvarligt talat så tror jag nog inte att du mitt i en könsoperation installerar Windows, och även om du gjorde du det så är det bara att luta sig bakåt och låta lustgasen (och kirurgen) sköta sitt så är det ingen tvekan om vad du ska kryssa i sen...
1 Guest(s)