May 22, 2001
Öwall wrote: [quote=HELIX]Ni ber ju verkligen om en ny fråga :p
Vem är Lars Winnerbäck?
nån snubbe.. alla fjortisar gillar honom 😉
LARS WINNERBÄCK
Lasse Winnerbäck är en av Sveriges absolut främsta textförfattare. Hans tonsatta poesi träffar rakt in i hjärtat. När den inte suger tag i magtrakten. Musiken rör sig i gränslandet mellan visa och pop/rock.
Jag ska dit, Har hmm 90 låtar med han...
July 19, 2001
Öwall wrote: [quote=HELIX]Ni ber ju verkligen om en ny fråga :p
Vem är Lars Winnerbäck?
Gillar inte du honom då? 😛 höhö...
Är det dendär killen som har rött hår och snackar typ skånska? Det är lite konstigt att han har lyckats blir en av sveriges bästa textskrivare utan att man har hört talas om honom..
August 20, 2001
HELIX wrote: [quote=Öwall][quote=HELIX]Ni ber ju verkligen om en ny fråga :p
Vem är Lars Winnerbäck?
Gillar inte du honom då? 😛 höhö...
Är det dendär killen som har rött hår och snackar typ skånska? Det är lite konstigt att han har lyckats blir en av sveriges bästa textskrivare utan att man har hört talas om honom..
Han har ju hållt på ett bra tag... släppte väl första skivan -95 har jag för mig...
May 22, 2001
Citat från hans biografi:
"Jag föddes 1975, den 19 oktober, i Stockholm. Flyttade som 1-åring till Linköping i Östergötland, slog ut några tänder och kunde alla världens flaggor och det mesta om regalskeppet Wasa. Jag läspade, hette Lasse och lyssnade på Kiss, hade rött hår och fräknar. Med dom egenskaperna började jag skolan. Grät över hur tråkigt det var med matematik. Jag mimade framför spegeln till KISS, Gyllene Tider och Rod Stewart. Hittade på sånger."
April 18, 2003
Hauk wrote: så j**la dålig.
såg han på yran, vi gick efter 10 minuter.
Har du ingen kultur männska!? 🙂
Skämt åsido, som slaktarn brukar säga, Winnerbäck ska inte lyssnas på Yror, gatufester eller andra festivaler, det blir för korta spelningar. Tacka vet jag hans egna spelningar som ligger över 2 timmar med råge.
Det är ju ganska bra gjort att redan sparkat ner Lundell från trubadur himlen, med tanke på hur länge han har spelat.
IMHO är Winnerbäck Sveriges klart bästa liveartist. Lundell spårade ur i somras efter att han sett Springsteen i GBG. Gjorde allt som honom efter det... lite billigt tycker jag, då Lundell alltid klarat sej på sina egna grejer på scen innan...
Synd karln är från Stockholm bara
// Jekyll 3000
1 Guest(s)