March 10, 2004
TÀnkte bara tippsa om att man kan fÄ en gratis trÄdlös router via Wippies. Det Àr en motsvarighet till Fon att man ska kunna surfa gratis var man Àn Àr. Man binder sig i 12 mÄnader och mÄste ha igÄng den hela tiden fÄr max vara ÀvstÀngd i 2 veckor sen fÄr man en rÀkning.
[Core 2 Duo 6600] [Asus P5B D] [Corsair 6400 2* 1024] [PowerColor x1900xt] [Seagate 160Gb, 300Gb, 320Gb] [Playstation Portable]
November 13, 2007
Jag tycker att det verkar vara en bra idé!
Man fÄr en gratis WiFiBox eller HomeBox, och kan precis som genom fon dela bandbredd med alla andra medlemmar, skillnaden Àr att wippies verkar satsa lokalt. Genom wippies blir alla ens gÀster tunnlade till företaget och ens egna ip adress Àr aldrig inblandad (tror att jag förstod det rÀtt?)
Genom fon vÀljer du hur mycket du vill dela av din bandbredd, genom wippies Àr din egna trafik alltid prioriterad!
Homeboxen Àr en en ADSL2/2+ modem upp till 24 Mbit/s.
SÀkert WLAN nÀtverk för ditt hem eller kontor.
VoIP support
BrandvÀgg
Fungerar automatiskt med de flesta ADSL och Ethernet anslutningar (bryggade uppkopplingar och PPPoA/E)
Anslutningar: ADSL, 4 x Ethernet, 2 x USB master, 2 x VoIP, WLAN med 3 SSIDs (hem, mobil VoIP, Wippies
Det lÄter lovande och det gÄr att bestÀlla den nu!
Jag ska göra det och Äterkommer med resultatet!
1 Guest(s)