August 27, 2003
Sitter på ett flygplan och surfar på deras WLAN med destination USA. Är på väg till världens bästa event, defcon. Har laddat med sprillans laptop och fyra nya Orinocco Guld kort (mumbo jumbo för den som inte är i dessa kretsar). Förväntas landa i New York imorgon eftermiddag och sen är de några tröga timmar tills innan jag landar i Los Angeles. För de som inte vet vad defcon innebär får gå in på http://www.defcon.org dock är den ganska spärrad för tillfället då de går av stapeln imorgon. Jag ska tävla i en tävling, vilken tänker jag inte säga men de innefattar en bil och alldeles för mycket datorskräp på en och samma kvadratmeter. Har som mål att försvara tredje platsen för "sverige", jag tror att jag är den enda vikingen som deltar =) givetvis tar jag inte med mig egen kärra utan lånar av en nära vän, han har skickat lite bilder på riggen, tänkte dela med mig av dem. Bilen känns säkert igen av folk med samma intressen som mig själv då den har varit med förut.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Wish me luck! i will do my best
August 27, 2003
Starscream wrote: heh tuff tävling... släng i mer, ser lite glest ut tycker jag 🙂
Du kan vara lugn, har tre lappflopps i bagaget som ska ligga och göra diverse "tungräknade" uppgifter i baksätet. Sen ska den där gamla amerikanska GPSen bytas ut mot min sprilland Amitech Mio 168
June 28, 2001
macrus wrote: [quote=Mind]vadå, är det ett rullande LAN ?
Nej.
Det är en hackingtävling.. dem åker runt i bilar och spårar upp WLAN och försöker ta sig in på nätet tex..
den tanken slog mig oxå när jag läste lite snabbt på defcon.
cool ide'
en snubbe jag känner lite lätt sa att han satt med en laptopp mitt på avenyn och surfade för att någon hade ett väldigt osäkert Wlan där nånstans.
1 Guest(s)