July 13, 2002
Hoppas verkligen alla sitter bänkade framför 3:an nu och kollar på WORLD CUP SVERIGE-TYSKLAND!!!
För er som inte vet är world cup världens hårdaste hockeyturnering med alla NHL stjärnor och bara de 8 bästa lagen i världen får deltaga... vm och os är inte ett skit i jämförelse!!! Speciellt nu när de inte ens släpper nhl för os..
Turneringen spelas för övrigt med NHL-regler och storlek på rinken!
July 13, 2002
ooohhh... kolla bara våran laguppställning, vilken fröjd för ögat!!! 4 NHL Captains och världens bästa ishockeyspelare, FOPPA!!!
Lundqvist Henrik G Västra Frölunda HC 03/02/1982 Are 30
Salo Tommy G MoDo 02/01/1971 Surahammar 35
Tellqvist Mikael G Toronto Maple Leafs 09/19/1979 Sundbyberg 32
Bäckman Christian D St. Louis Blues 04/28/1980 Alingsas 8
Johnsson Kim D Philadelphia Flyers 03/16/1976 Malmo 3
Lidström Nicklas D Detroit Red Wings 04/28/1970 Vasteras 5
Norström Mattias D Los Angeles Kings 01/02/1972 Stockholm 14
Ragnarsson Marcus D Philadelphia Flyers 08/13/1971 Ostervala 17
Tjärnqvist Daniel D Atlanta Thrashers 10/14/1976 Umea 36
Tärnström Dick D Pittsburgh Penguins 01/20/1975 Sundbyberg 28
Õhlund Mattias D Vancouver Canucks 09/09/1976 Pitea 2
Alfredsson Daniel F Ottawa Senators 12/11/1972 Goteborg 11
Axelsson Per-Johan F Boston Bruins 02/26/1975 Kungalv 22
Ekman Nils F San Jose Sharks 03/11/1976 Stockholm 29
Forsberg Peter F Colorado Avalanche 07/20/1973 Ornskoldsvik 21
Holmström Tomas F Detroit Red Wings 01/23/1973 Pitea 96
Johansson Andreas F Nashville Predators 05/19/1973 Hofors 10
Jönsson Jörgen F Färjestads BK 09/29/1972 Angelholm 72
Modin Fredrik F Tampa Bay Lightning 10/08/1974 Sundsvall 33
Nilson Marcus F Calgary Flames 03/01/1978 Balsta 18
Näslund Markus F Vancouver Canucks 07/30/1973 Ornskoldsvik 19
Påhlsson Samuel F Mighty Ducks of Anaheim 12/17/1977 Ornskoldsvik 26
Sedin Daniel F Vancouver Canucks 09/26/1980 Ornskoldsvik 12
Sedin Henrik F Vancouver Canucks 09/26/1980 Ornskoldsvik 20
Sundin Mats F Toronto Maple Leafs 02/13/1971 Bromma 13
Zetterberg Henrik F Detroit Red Wings 10/09/1980 Njurunda 40
July 17, 2004
http://www.the-english-footbal.....p/2006.htm
Länk där uppe
March 10, 2002
Spidey wrote: http://www.the-english-footbal.....p/2006.htm
Länk där uppe
Okej, men nu handlar denna tråden om hockey. 😉
March 21, 2003
snyde wrote: Hockey är en skitsport, fotboll är det som gäller.
"Långt mellanrum"
(men tro fan att jag kommer att sitta bänkad ändå ;))
Ja det är svårt att inte lyckas se på det... kommer nog se det via ljudet av familjen ....
"Ååååå!!!" = Nära mål.
"JAAAA!!"=mål.
"Faan vad kasst"=mål på sverige.
"Jävla kassa dommare"=Svensk blir utvisad 😀
March 30, 2003
Jo, hockeyn blir ju så otroligt mycket roligare att kolla på när spelarna har mer betalt?
Att dom inte är samspelta för fem spänn gör ju inget, dom har ju högst löner så vad spelar det för roll?
Med NHL-regler så antar jag att det är smalare is och en lättare syn på våld?
Men snälla nån, om man vill se folk bonka ner varandra med pinnar så kan man väl kolla på nån hong-kong action?
July 22, 2003
Urax wrote: Jo, hockeyn blir ju så otroligt mycket roligare att kolla på när spelarna har mer betalt?
Att dom inte är samspelta för fem spänn gör ju inget, dom har ju högst löner så vad spelar det för roll?Med NHL-regler så antar jag att det är smalare is och en lättare syn på våld?
Men snälla nån, om man vill se folk bonka ner varandra med pinnar så kan man väl kolla på nån hong-kong action?
Antar att du aldrig i hela ditt liv sett en hockeymatch. Iaf inte en NHL-match, för om du hade gjort det så hade du sett att det är långt ifrån den bonka-och-slå-sport du pratar om.
Sen att dom inte är så samspelta gör inte speciellt mkt, de allra flesta är tillräckligt bra för att kunna anpassa sig till dom man spelar med.
March 30, 2003
smurfen- wrote: [quote=Urax]Jo, hockeyn blir ju så otroligt mycket roligare att kolla på när spelarna har mer betalt?
Att dom inte är samspelta för fem spänn gör ju inget, dom har ju högst löner så vad spelar det för roll?Med NHL-regler så antar jag att det är smalare is och en lättare syn på våld?
Antar att du aldrig i hela ditt liv sett en hockeymatch. Iaf inte en NHL-match, för om du hade gjort det så hade du sett att det är långt ifrån den bonka-och-slå-sport du pratar om.
Sen att dom inte är så samspelta gör inte speciellt mkt, de allra flesta är tillräckligt bra för att kunna anpassa sig till dom man spelar med.
Var inte sovjet-spelarna förbjudna att spela i NHL m.m på deras storhetstid? Tvivlar ganska så starkt på att dom skulle varit lika framgångsrika om dom hade spelat merparten av tiden i NHL och anpassat sig till varandra vid större turneringar.
Jo jag har sett en del hockeymatcher, spelade hockey tills jag var 12-13 och går hellre och ser en sådan match om det ska kollas på något, just därför att man inte får tacklas osv. (som jag anser är den underliggande meningen med NHL-matcher)
Det är bara att se på usa's sportsliga underhållning i övrigt, Amerikansk fotboll, monstertrucks och wrestling. Själv ser jag ett samband, gör du?
February 15, 2003
Urax wrote: [quote=smurfen-][quote=Urax]Jo, hockeyn blir ju så otroligt mycket roligare att kolla på när spelarna har mer betalt?
Var inte sovjet-spelarna förbjudna att spela i NHL m.m på deras storhetstid? Tvivlar ganska så starkt på att dom skulle varit lika framgångsrika om dom hade spelat merparten av tiden i NHL och anpassat sig till varandra vid större turneringar.
Jo jag har sett en del hockeymatcher, spelade hockey tills jag var 12-13 och går hellre och ser en sådan match om det ska kollas på något, just därför att man inte får tacklas osv. (som jag anser är den underliggande meningen med NHL-matcher)
Det är bara att se på usa's sportsliga underhållning i övrigt, Amerikansk fotboll, monstertrucks och wrestling. Själv ser jag ett samband, gör du?
Ojojoj, du har ju verkligen NOLL koll på hockey. Är hockey där man inte får tacklas bättre ? Utan tacklingar är det för fan inte hockey, tacklingar är en oerhört viktig del utav hockeyn, kan du inte tacklas kan du ju bara hälsa hem.
Sen att själva NHL-arrangemangen (Precis som dom svenska) numera är HELT förstörda håller jag med om, hockeyn däremot håller ju verkligen TOPPKLASS !
3 Guest(s)