WTF? En NH-webbshop?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
WTF? En NH-webbshop?
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
916077
July 5, 2005 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Vilka känner sig sugna på en ban ?

Räck upp händerna... 🙂

[hemligt]-stämpel på boutiqen??
:-# 😀

*Edit*
"Vilka känner sig sugna på en ban ?"
En kall Pilsner skulle sitta bättre..
Eller snarare ett helt gäng kalla Pilsner..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
916080
July 5, 2005 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=skiroy]Vilka känner sig sugna på en ban ?

Räck upp händerna... 🙂

Tyst nu! Vi löser ett mysterium 😛

Hmm...det var direkt passande att just du kommenterade mitt inlägg först.

För tittar jag närmare på din avatar så ser jag två st armar uppsträckta...så hur ska du ha det ? 😉

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
916083
July 5, 2005 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Vamp][quote=skiroy]Vilka känner sig sugna på en ban ?

Räck upp händerna... 🙂

Tyst nu! Vi löser ett mysterium 😛

Hmm...det var direkt passande att just du kommenterade mitt inlägg först.

För tittar jag närmare på din avatar så ser jag två st armar uppsträckta...så hur ska du ha det ? 😉

han blev väll helt enkelt upphättsad? se det som en komplimang vet ja

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
916104
July 5, 2005 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Så här ser det ut just nu.

Daniel Thornell mer känd som Nostra Driver sidan som säljer tröjor/t-shirt's som har texter med personligheter från Nordichardware.
Sidan ligger på Nordichardware's server.

"Hugge" gör sig skyldig genom att ha tillåtit Thornell placera sin sida på Nordichardware's server.
"Hugge" ska även ha varit delaktig i Thornell's verksamhet uppger "Dehman" i förhör.
Så här säger "Dehman"

Dehman wrote: Jag kan säga som så mycket att Hugge också har ett finger med i detta. Han har hand om denna sektionen.

http://dizy.nordichardware.se/.....038;cat=CS

Det har även framkommit att "Skiroy" har varit delaktig. Han har hållt inne med information om den verksamhet som bedrivs på Thornell's sida.

Dehman har också vetat om detta utan att göra en anmälan.

"Delph1" är åtalad för att ha döljt information i utredningen, som på så vis ha försvårats.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
916111
July 5, 2005 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Vilka känner sig sugna på en ban ?

Räck upp händerna... 🙂

Då vill jag ha pengar, annars vill ja inte bli bannad 😀

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
916112
July 5, 2005 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Så här ser det ut just nu.

Daniel Thornell mer känd som Nostra Driver sidan som säljer tröjor/t-shirt's som har texter med personligheter från Nordichardware.

"Hugge" gör sig skyldig genom att ha tillåtit Thornell placera sin sida på Nordichardware's server.
"Hugge" ska även ha varit delaktig i Thornell's verksamhet uppger "Dehman" i förhör.
Så här säger "Dehman"

[quote=Dehman]Jag kan säga som så mycket att Hugge också har ett finger med i detta. Han har hand om denna sektionen.

http://dizy.nordichardware.se/?p=d2Vic2hvcA==&cat=CS

Det har även framkommit att "Skiroy" har varit delaktig. Han har hållt inne med information om den verksamhet som bedrivs på Thornell's sida.

"Delph1" är åtalad för att ha döljt information i utredningen, som på så vis ha försvårats.

Hahaha, 10 poäng av 10 möjliga..
:hb:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
916284
July 5, 2005 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Så här ser det ut just nu.

Så här säger "Dehman"

[quote=Dehman]Jag kan säga som så mycket att Hugge också har ett finger med i detta. Han har hand om denna sektionen.

http://dizy.nordichardware.se/?p=d2Vic2hvcA==&cat=CS

bra jobbat scooby men hur ska vi stoppa det här? anmäla det till konsumentvärket? polisen? datorinspektionen? eller ta saken i egna händet?

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
916288
July 5, 2005 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Fixa bara fram lite NH tshirts med så vi kan börja handla.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
916289
July 5, 2005 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=obelix]Va f... 😮

vadå farbror :wide:

Jag är en ung man i mina bästa år :D/

Hehe...av oss två så är det du som är den STORE farbrorn. 😉

Nu ska gubben vara tyst, annars gömmer jag rullator och löständerna för dig :bgrin:

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
916448
July 6, 2005 - 5:46 am
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote:
bra jobbat scooby men hur ska vi stoppa det här? anmäla det till konsumentvärket? polisen? datorinspektionen? eller ta saken i egna händet?

Ser ut som att vi får ta saken i egna händer, så att säga.
Måste ju finnas några svaga punkter inom NH crew. 😀

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
916470
July 6, 2005 - 7:27 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Fixa bara fram lite NH tshirts med så vi kan börja handla.

Precis, har väntat länge på att de ska komma tillbaka.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
916471
July 6, 2005 - 7:34 am
sp_Permalink sp_Print

Den svaga länken tycks utgå från hugge, vad finns det mer som ni döljer?

Konspiration.

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
916648
July 6, 2005 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, fixxa lite nh-prylar så kommer jag köpa iaf...
jag nöjer mig inte med min NH-T-shirt... :bok:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
916751
July 6, 2005 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

:bok: :trans: :-#

//Andreas

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
916768
July 6, 2005 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Oavsett konspirationssammansättning - så var det med den smyglanseringen! :bgrin: laugh

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
916854
July 6, 2005 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter att ha diskuterat detta lite med skiroy via det allsmäktiga IM-nätverket ICQ så kommer här en fortsättning på vad som tidigare kanske är mest känt som skiroy-ismen:

På väg mot en bättre värld

Jo, som ni säkert kommer ihåg, eller ja ni som är utvalda vet iaf, den framtid som ni blivit tilldelade och som jag tidigare gett ut vissa detaljer om att om inte alltför länge kommer det ske vissa förändringar. Givetvis kan jag inte ge ut detaljer hur som helst utan ni kommer helt enkelt få vänta och se. Det gäller givetvis inte er som redan nu är en del av organisationen. Ni vet vad som skall göras och vi vet att ni kommer klara av det och det på bästa möjliga sätt.
För er som supit lite för mycket eller bara glömt av kolla här: länk

Jag måste säga att bi blivit mycket glada att detta kommit fram. Vi vart lite oroliga ett tag faktiskt då vi väntade oss detta på söndag morgon, och inte kväll. Men som sagt vi är fullt tillfredställda med resultatet hitills.

Sulan, Guenos och Kråkans roller har ni redan avslöjat, eller nja de har faktiskt fler syften än bara vara en del av en degenerande kampanj för att få bort CS. Speciellt Kråkan är en karaktär med många roller och som spelar en stor roll i hela utvecklingen.
Farbror-tshirten är ni dock inte helt rätt ute med. Ger inga ledtrådar dock 😉

Lite om hur det gått:

Kan säga att spazz har jobbat på bra med att bryta folks moral på IRC genom ännu mer osammanhängande och sporadiskt spridda smileys. Vi lyckades till slut banka vett i dom och få dom att förstå att dom måste inte använda smileys inom organisationen. Vi började tro att vi hade tagit på oss för mycket, men spazz löste det bra.

Det som nästan är mest förvånande är hur pass bra dehman lyckats med sitt slackande. Att bara sitta på en soffa och IRC:a och lyssna på musik visar sig vara en mer lockande situation än vi förutstpått. En klar miss av oss, men det kommer inte påverka planen då detta endast är en faktor som måste vara klar innan ett visst datum och det gör inget om den är färdig innan.

Obelix hade ju en liten önskan angående BMW som vi faktiskt kände att vi kunde lägga till utan några större problem faktiskt. Ni borde faktiskt kunna märka av den effekten redan nu. Ni borde nämligen börja se oprortionerligt många BMW:s på vägarna. Om inte så kommer det snart. Allt detta givetvis för att driva folk till vansinne över alla dessa BMW:s. Sen kommer Trabant:erna...
Vad som händer sen har jag redan skrivit i den andra tråden.

Ang. Hugges roll just nu:

Som vi som står han nära vet att han är ganska lik en viss väldigt känd och respekterad CS-spelare. Deras nick är rent av väldigt lika. Detta är givetvis inte en slump. Han tränar just nu ferbrilt på CS, därför ni ser så lite av han, och vi hoppas kunna byta ut denna kända CS-spelare mot vår Hugge snart så han kan börja nöta ner denna ondskefulla kreation så snart som möjligt.

Denna webshop är alltså tänkt delsteg i att bygga upp ett motstånd hos allmänheten mot detta "lir". Det är nämligen så att detta virus har infekterat Sverige och världen för den delen med, så illa att vi kommer behöva angripa detta på så många fronter som möjligt. N ihar genom att uppmärksamma andra gjort vad vi inte kunnat göra hur som helst: väckt en nyfikenhet och ett intresse mycket större och starkare än någon reklamkampanj någonsin kunnat gjort. Jag pratar givetvis internt NH nu då vi måste börja härifrån. Det jag skriver nu existerar inte heller utanför NH. Om ni skulle få för er att sprida ordet om Skiroy-ismen, tja det kommer inte hända något direkt synligt för er, inte oss heller då vi vet vad som kommer hända, men det innebär hur som helst att Skiroy-ismen inte kommer inkludera dig.

För att avsluta så vill/kan jag bara säga att lita till skiroy-ismen och du kommer att bli lyckligare än du någonsin kunnat föreställa dig. Det finns plats för alla och ni som inte tagit er en funderare kring detta har fortfarande en chans att bli en del av oss. Jag sade tre månader i April och det får jag stå för även om jag skulle vilja ändra det till lite tidigare nu faktiskt, men för att ge alla en chans att bestämma sig står datumet fast.

Skiroy-ismen vill ha dig!

//Andreas

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
916914
July 6, 2005 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=Black_light]Är nyfiken, va hade jag fått för tröja? om ni hittar nått bra motiv, kan ni inte trycka de då? så köper jag.

http://dizy.nordichardware.se/?p=d2Vic2hvcA==&cat=Branded&id=474&action=more

Precis vad jag tänkte på när jag läste hans inlägg! Instämmer helt på det där 🙂

OnT: Läskigt det här, vet inte om jag vågar besöka NH någe mer nu, är ju värsta matrixliknande hemska grejen 😀

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
916916
July 6, 2005 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: [quote=Marcan-][quote=Black_light]Är nyfiken, va hade jag fått för tröja? om ni hittar nått bra motiv, kan ni inte trycka de då? så köper jag.

http://dizy.nordichardware.se/?p=d2Vic2hvcA==&cat=Branded&id=474&action=more

Precis vad jag tänkte på när jag läste hans inlägg! Instämmer helt på det där 🙂

Die! :burn:

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
916927
July 6, 2005 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Efter att ha diskuterat detta lite med skiroy via det allsmäktiga IM-nätverket ICQ så kommer här en fortsättning på vad som tidigare kanske är mest känt som skiroy-ismen:

Jo, som ni säkert kommer ihåg, eller ja ni som är utvalda vet iaf, den framtid som ni blivit tilldelade och som jag tidigare gett ut vissa detaljer om att om inte alltför länge kommer det ske vissa förändringar. Givetvis kan jag inte ge ut detaljer hur som helst utan ni kommer helt enkelt få vänta och se. Det gäller givetvis inte er som redan nu är en del av organisationen. Ni vet vad som skall göras och vi vet att ni kommer klara av det och det på bästa möjliga sätt.

Jag måste säga att bi blivit mycket glada att detta kommit fram. Vi vart lite oroliga ett tag faktiskt då vi väntade oss detta på söndag morgon, och inte kväll. Men som sagt vi är fullt tillfredställda med resultatet hitills.

Sulan, Guenos och Kråkans roller har ni redan avslöjat, eller nja de har faktiskt fler syften än bara vara en del av en degenerande kampanj för att få bort CS. Speciellt Kråkan är en karaktär med många roller och som spelar en stor roll i hela utvecklingen.

Lite om hur det gått:

Kan säga att spazz har jobbat på bra med att bryta folks moral på IRC genom ännu mer osammanhängande och sporadiskt spridda smileys. Vi lyckades till slut banka vett i dom och få dom att förstå att dom måste inte använda smileys inom organisationen. Vi började tro att vi hade tagit på oss för mycket, men spazz löste det bra.

Det som nästan är mest förvånande är hur pass bra dehman lyckats med sitt slackande. Att bara sitta på en soffa och IRC:a och lyssna på musik visar sig vara en mer lockande situation än vi förutstpått. En klar miss av oss, men det kommer inte påverka planen då detta endast är en faktor som måste vara klar innan ett visst datum och det gör inget om den är färdig innan.

Obelix hade ju en liten önskan angående BMW som vi faktiskt kände att vi kunde lägga till utan några större problem faktiskt. Ni borde faktiskt kunna märka av den effekten redan nu. Ni borde nämligen börja se oprortionerligt många BMW:s på vägarna. Om inte så kommer det snart. Allt detta givetvis för att driva folk till vansinne över alla dessa BMW:s. Sen kommer Trabant:erna...

Som vi som står han nära vet att han är ganska lik en viss väldigt känd och respekterad CS-spelare. Deras nick är rent av väldigt lika. Detta är givetvis inte en slump. Han tränar just nu ferbrilt på CS, därför ni ser så lite av han, och vi hoppas kunna byta ut denna kända CS-spelare mot vår Hugge snart så han kan börja nöta ner denna ondskefulla kreation så snart som möjligt.

Denna webshop är alltså tänkt delsteg i att bygga upp ett motstånd hos allmänheten mot detta "lir". Det är nämligen så att detta virus har infekterat Sverige och världen för den delen med, så illa att vi kommer behöva angripa detta på så många fronter som möjligt. N ihar genom att uppmärksamma andra gjort vad vi inte kunnat göra hur som helst: väckt en nyfikenhet och ett intresse mycket större och starkare än någon reklamkampanj någonsin kunnat gjort. Jag pratar givetvis internt NH nu då vi måste börja härifrån. Det jag skriver nu existerar inte heller utanför NH. Om ni skulle få för er att sprida ordet om Skiroy-ismen, tja det kommer inte hända något direkt synligt för er, inte oss heller då vi vet vad som kommer hända, men det innebär hur som helst att Skiroy-ismen inte kommer inkludera dig.

För att avsluta så vill/kan jag bara säga att lita till skiroy-ismen och du kommer att bli lyckligare än du någonsin kunnat föreställa dig. Det finns plats för alla och ni som inte tagit er en funderare kring detta har fortfarande en chans att bli en del av oss. Jag sade tre månader i April och det får jag stå för även om jag skulle vilja ändra det till lite tidigare nu faktiskt, men för att ge alla en chans att bestämma sig står datumet fast.

//Andreas

*mummel mummel*

Men jag har faktiskt signerat en killes arm som trodde på fullaste allvar att jag var heaton 🙂

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
916936
July 6, 2005 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=Delph1]Efter att ha diskuterat detta lite med skiroy via det allsmäktiga IM-nätverket ICQ så kommer här en fortsättning på vad som tidigare kanske är mest känt som skiroy-ismen:

Lite om hur det gått:

//Andreas

*mummel mummel*

Men jag har faktiskt signerat en killes arm som trodde på fullaste allvar att jag var heaton 🙂

hahhhhahahha! Efter du skrivit på hans arm, sa du då att du inte va heaton?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 14
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL