Xbox, bra eller inte??|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox, bra eller inte??
-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 933
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 30, 2002 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja just det, tycker du Xbox är bra eller inte??

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
227191
November 30, 2002 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Xbox bästa maskinen, bäst prestanda, bra kontroll, nu har ju i princip alla konsoler samma spel, det finns ju bara få spel som är exklusiva och bra, t.ex. ff serien till ps2 annars kommer jag inte på något nu eller jo halo till xbox.

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
227197
November 30, 2002 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste säga att jag inte tycker om det.
Detta beror på två saker.

1. Jag tycker inte MS ska tillverka något annat än mjukvara. Med tanke på de tveksamma metoder dom promotar sina produkter med, så snart får vi väl se Nintendo gå samma öde tillmötes som Sega fick. cry
Om MS fick bestämma så skulle alla använda samma möss, tangentbord, os, spelkonsoller mm mm (deras produkter givetvis)
Helst skulle dom nog oxå se att alla tänkte likadant med, som robotar.

2. Fast den främsta anledningen är ändå kontrollerna, mycket obehagliga saker.
Det spelar ingen roll hur bra spel dom har så länge kontrollerna är skit.

Betyg: tumme ner !

-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
227198
November 30, 2002 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

det är bra fortsätt så, att säga vad ni tycker men själv så tycker jag det är en bra konsol.

RatAta[BK]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 455
227216
November 30, 2002 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

GameCub
det är den konsolen som är bäst
dom har 3st serier som gör den underbar
Zelda, Mario och Resident Evil
dessutom har den en handkontroll som är gudomlig
den går dessutom att kopla ihop med ett Gameboy Advance

Xbox därimot har historiens sämsta handkontroll, jag håller hellre i en nintendo 8bits kontroll än i en Xbox-kontroll
jag har liknat Xbox-handkontrollen med en tvål, vid flera tillfällen, och jag bävar inför en kvälls spelande med den, då en kväll innebär en del handsvett, och vi vet ju hur tvål och vatten reagerar, och ja är övertygad om att samma sak händer när en Xbox-handkontroll blir fuktig
dock så kan man göra en heldel kul med Xboxen, tex se på DivX filmer
men som ja har fattat det så måste man moddan den för att detta ska funka, tror dock att man bara behöver flasha bios för det
Xboxen låter oxå en del i och med att den har en hårddisk

som Chewie sa tidigare, dom flesta spelen är kommer till alla konsoller, och då blir handkontrollen en viktig del i upplevelsen av ett spel

mitt råd till dig är GameCub, des för att spelen och konsolenär lite billigare och framförallt för att handkontrollen är bättre

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
227223
November 30, 2002 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet inte. Har inte provat och kommer aldrig att göra det. Använder min PC istället.

Min brors flickvän gör menyerna till XBOX spelen. Just nu håller hon på med något bilspel. Hon var med i tidningen City Stockholm eller Stockholm City eller vad den heter. En hel sida skrev de om henne.

GolZa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
227258
November 30, 2002 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker inte om konsoler. Om jag var tvungen att välja en, så tar jag N64 😉

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
227262
November 30, 2002 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ingen egen uppfattning i den här frågan, märker knappt nn skillnad mellan olika konsoller (förutom att Xbox är ungefär fyra gånger större än GayCube)

Här är en som har en bestämd åsikt, däremot:

http://maddox.xmission.com/xbo.....uckit.html

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
227823
December 1, 2002 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Jag har ingen egen uppfattning i den här frågan, märker knappt nn skillnad mellan olika konsoller (förutom att Xbox är ungefär fyra gånger större än GayCube)

gaycube du tror väl inte att nintendo skulle döpa en konsol till det nej gamecube heter det hördedudu.....

eller jag vet inte vad du använder rumble funktionerna till....

men jag tycker att xbox ochgamecube är lika bra men på olika sätt

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
227836
December 1, 2002 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, man jag vet att SEGA-tdningar gärna refererade till Gameboy till.. ja du vet på den tiden då det (nästan) var aktuellt

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
228114
December 2, 2002 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

rsastin wrote: Vet inte. Har inte provat och kommer aldrig att göra det. Använder min PC istället.

Min brors flickvän gör menyerna till XBOX spelen. Just nu håller hon på med något bilspel. Hon var med i tidningen City Stockholm eller Stockholm City eller vad den heter. En hel sida skrev de om henne.

Jag betvivlar starkt att hon gör menyerna till alla spel, men antagligen är det bara du som skrivit lite fel 🙂

Xbox
är en datorn med gamepad
är tillverkad av m$
är stor
spelen är dyra
har ingen känsla
kontrollen är inte dålig men GC kontrollen är bättre...
har bara mainstream spel

Tummen ner. Vill du ha en bra konsol gjord av ett företag med flera legender innom spelindustrin köp en GC.

-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
228142
December 2, 2002 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote:
Xbox
är en datorn med gamepad
är tillverkad av m$
är stor
spelen är dyra
har ingen känsla
kontrollen är inte dålig men GC kontrollen är bättre...
har bara mainstream spel

Tummen ner. Vill du ha en bra konsol gjord av ett företag med flera legender innom spelindustrin köp en GC.

du har rätt med att Xboxen är en dator med gamepad,tillverkad av MS, e stor, och spelen e dyra. Men det där med känsla och kontrollen, det vet jag inte riktigt om jag håller med dig.

ex-con
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 268
228160
December 2, 2002 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har en xbox och måste ju säga att känslan ligger ju i spelen....vissa spel saknar känsla helt och vissa gör det inte.

om man jämnför ps2 och xbox så är ju xboxen klar vinnare när det gäller grafik och ljud......men som sagt det mesta ligger hos speltillverkaren

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
228183
December 2, 2002 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle vilja påstå att ALL känsla som en konsoll tillför ligger hos tredjepartstillverkarna, utom den del som kontrollen tillför.
dvs att titlar som FF och Zelda väger över för Sony och Nintendo jämfört med X-Box som bara har mainstreamspel.
Dessutom har Sony en mycket bra kontroll. Så om du ska köpa dig en ny konsoll så köp ett playstation eventuellt en gamecube.

chrippaz
Member
Medlem
228265
December 2, 2002 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker egentligen att ingen konsol har mer än mainstream spel ifall det är det ni vill kalla det och har de någon titel som inte finns på andra maskiner så finns det motsvarigheter.

Gc, supermario - en utdragen serie som var bra tills 64 versionen kom, zelda - kul att nintendo prövar nya saker hela tiden, zelda II t.ex. och nu det nya till gc, residen evil - gammal serie med ny grafik. Sen finns det väll några originella saker som super smash, metroid prime men det tror passar bättre i 2d till snes.

Ps2, FF - verkligen utdragen serie, jävligt bra spel men man har tröttnat lite på serien efter att ha spelat 6, 7, 8 ,9 och 10... Gt - finns ju faktiskt ett stort urval bilspel till samma konsoll men även andra konsoller och i samma klass, tekken även den en utdragen serie där inget är nytt, devil may cry inte så mycket nytt förutom story och karaktärerna, gta - finns till dator dock inte vice city som är exlusivt till ps2.

Xbox, halo - säger inte mer, splinter cell - en metal gear solid kopia med mer action, rallisport challenge - finns till pc men funkar fortf. bäst till xbox, unreal championship - med saker som pcversionen inte innehåller bl.a. fordon, amped - jävligt bra snowboardspel (1080-killer).
Sen finns det ju drevor av spel som släpps till alla konsoller. aggresive inline, thps, nhl, the thing, timesplitters, collin mcrae, nfs, ssx, harry potter etc.

Jag tycker att man kan välja vilken maskin som helst, ifall man inte är ff fanatiker... Jag personligen tycker xbox är bästa valet, billig (1890:-), bästa prestanda och grafik, flest funktioner bl.a. dvd (som funkar bättre än ps2), backup (på hdd och på skiva), import, divX, mp3, OS, emulator osv. Kräver iofs en ommoddning.

chrippaz
Member
Medlem
228716
December 3, 2002 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte bara tillägga att metal gear solid finns till xbox för er som inte vet det. Jag skulle tro att om några år finns i princip alla spel till alla konsoller och då är det bara maskinen som räknas. För det finns ju konverter t.ex. så att man kan använda ps2 kontroll till xbox.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 478
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL