November 27, 2002
de är kanske bätra att posta hos http://www.psxcare.com, dem kanske till och med säljer det 😉
November 22, 2001
Joni^ wrote: UndaC jaha.. och var fan sätter man då minnet? det finns inga slottar
Eftersom det är ett någorlunda "standard" moderkort så kan det säkert hantera mer än 64MB. Och då går det ju alltid att löda in mer minne.
Men om det finns någon vettig anledning vet jag inte.
Det går ju att överklocka boxen oxo, med effekten att spelen går snabbare.
September 17, 2001
Man löder dit mer minne för att få en snabbare maskin om man kör operativsystem som GNU/Linux. Har hört att laddtider osv är snabbare med mer minne, i spel alltså, men det kanske bara är bullshit?
mer info om det finner du på denna sajt, som för övrigt erbjuder intressant läsning:
http://unmodded.mine.nu/docs/U.....XboxMemory
December 11, 2002
UndaC: att man kan byta cpu vet jag.. det finns något företag i taiwan eller någonstans där som moddar xboxar och sätter inte lite annat krimskrams i dom... känns ganska lamt. en celeron som är klockad 40mhz om jag inte minns fel, useless!
Json_81: jo det att klocka stämmer men inte att spelen går "snabbare".
*edit* jaha.. jo det var ju visst redan någon som hade postat om dreamx *edit*
November 22, 2001
Joni^ wrote: UndaC: att man kan byta cpu vet jag.. det finns något företag i taiwan eller någonstans där som moddar xboxar och sätter inte lite annat krimskrams i dom... känns ganska lamt. en celeron som är klockad 40mhz om jag inte minns fel, useless!
Json_81: jo det att klocka stämmer men inte att spelen går "snabbare".
*edit* jaha.. jo det var ju visst redan någon som hade postat om dreamx *edit*
Jaså? Den artikeln jag läst (en av de första som plockade isär en xbox när de kom) påstod det. Kommer dock inte ihåg adressen till sidan 🙁
Är du säker på att det inte är så? Spelen är ju gjorde för den hårdvaran och när den helt plötsligt e snabbare borde de ju köras snabbare.
(Hela systemet överklockades, stod nå't om att det inte gick att överklocka en viss del. Därför gick det inte att överklocka speciellt mycket heller)
1 Guest(s)