June 8, 2001
"Xbox till Europa i mars [2001-10-17 10:36:00] Vid ett möte på onsdagen tillkännagav Microsoft att man kommer att lansera sin Xbox-konsol 14 mars i Europa.Listpris för maskinen är satt till 479 euros, motsvarande drygt 4 500 kronor, och priset på spelen väntas hamna i trakterna av 69 euros, 650 kronor.Microsoft räknar med att sälja 1,5 miljoner exemplar av spelkonsolen under maskinens första tre månader i Europa. (25timmar)"
Too expensive IMO..
December 23, 2000
En skräpmaskin som inte ens funkade under E3 (lr var det en annan mässa?) och INTE har inbyggd DVD-licens för att kunna spela DVD-filmer, som är ful, kommer från Microsoft och med spel som kostar alladeles för mycket!!
Betala 4500 spänn!?!?! Skulle inte tro det!!!!
Micro$oft är knäppa i huvudet!! 😡
Iofs så hade jag aldrig tänkt köpa skräpet ändå...! 😛
Man får ta en kik på Nintendos GameCube istället!
[ Detta Inlägg ändrades av: LeviAthaN den 2001-10-17 14:30 ]
March 17, 2001
On 2001-10-17 14:30, LeviAthaN wrote:
En skräpmaskin som inte ens funkade under E3 (lr var det en annan mässa?) och INTE har inbyggd DVD-licens för att kunna spela DVD-filmer, som är ful, kommer från Microsoft och med spel som kostar alladeles för mycket!!Betala 4500 spänn!?!?! Skulle inte tro det!!!!
Micro$oft är knäppa i huvudet!! 😡Iofs så hade jag aldrig tänkt köpa skräpet ändå...! 😛
Man får ta en kik på Nintendos GameCube istället!_________________
/LeviAthaN - "It's gotta be intense! Or I'm not game...!" -- Levi @ DreamHack 2000[ Detta Inlägg ändrades av: LeviAthaN den 2001-10-17 14:30 ]
Låt Gamecube slå sig trött, så bär Xbox honom hem sen,,, 🙄
Hårddisk: IBM 75GXP (46gb)
Ramminne: 512 Mb
Kylning: Swiftech MC462-A (Delta 80 mm)
[ Detta Inlägg ändrades av: CreaTioN den 2001-10-17 23:17 ]
September 7, 2001
December 23, 2000
On 2001-10-18 15:38, carnail wrote:
Ahch, gamecube, hur mycket zelda och mangaspel och gulliga djur som plockar frukter orkar ni med? Japaner! Suck!
Ok, dax att vakna lite nu! Som läget ser ut nu kommer Nintendo göra en hel del för att tvätta bort stämpeln av gullighet. Endast det faktum att Capcom ska släppa samtliga Resident Evil-versioner till GameCube säger ju en hel del!
December 23, 2000
On 2001-10-18 22:28, carnail wrote:
Frågan är vilka consoler speltillverkarna väljer att stödja? Att porta spel mellan PC och XBox borde ju teoretiskt vara lättare än för andra konsoller, så jag tror det kommer flest spel till den iaf.(CA-CHING-G-G) My 2 cents...
Varför skulle man porta spelen ifrån PC hela tiden? Ditt resonemang funkar inte.
Jag vill tro att även den här generationens konsolkrig kommer bli precis som det förra; den enda vinnaren är konsumenten!
edit:
Jag har släppt min subjektiva syn på konsolerna för tillfället för att gräva runt lite och ta tempen på konsolmarknaden. Det ska bli kul och se vad resultaten har att säga...
[ Detta Inlägg ändrades av: LeviAthaN den 2001-10-19 07:30 ]
April 9, 2001
Nej, nej, det behöver inte vara en portad version ifrån X till Y, men ett spel som med lätthet kan utvecklas och sedan köras på så många system som möjligt ger ju mest pengar. Vi kan vara ense om att spelmarknaden för PC är jädrans stor, så om en utvecklare väljer att sätta 2 års spelutvecklingstid på ett spel enbart till en consol så är det otroligt riskabelt för dom. Synergi!
1 Guest(s)