May 1, 2005
Antar att jag inte är ensam om att ha märkt det här, men numera verkar Youtube göra så att man inte kan ladda en full video utan att man låter videon spela allteftersom. Jag förstår varför. Youtube står för 10% av all downstream-data i nordamerika (Netflix har 30% f.ö.), vilket betyder att det konsumeras MYCKET data. Inkrementell laddning gör att man bara laddar det man verkligen ser på.
MEN, det är sjukt irriterande när man sitter på väldigt slö lina när man är ute och reser och man tvingas låta videon spela mutad i bakgrunden för att inte spoilas. Så låter man det stå där och hacka sig framåt i 10 minuter för att ladda/spela ett 5-minutersklipp, men dröjer man för länge, nähäpp då har Youtube satt nån expirering på datat så man inte kan spela upp utan att ladda om. GAAAH!!!
Nån som känner till nåt slags Youtube-skal för att kolla videor så att man kommer förbi detta?
March 10, 2003
Nope, går fortfarande fint att ladda ner med Downloadhelper som jag har till firefox. Gör det ibland på min laptop då den inte klarar titta på youtube filmer (pga seg flash och tokseg cpu), men laddar jag ner filmen fungerar det. Gissar på att flashspelaren är en så stor overhead att det får min Pentium M att säga stopp.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
https://addons.mozilla.org/en-.....oadhelper/ - Finns säkert snarlika addons, men denna har fungerat bra för mig.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 11, 2001
Beror väldigt mycket på internetleverantören skulle jag säga, jag kan se en 25 minuters film fullt nerladdad från youtube på 5 minuter och kan "spola" filmen fram och tillbaka hur jag vill utan problem, jag får inga meddelanden som säger att den ramlar ur något minne eller att den ska laddas om, och den sparas inte på någon hårddisk. Hastigheten jag har ligger runt 104/16 270 kr / månad.
May 1, 2005
Sebbe;1281561 wrote: Beror väldigt mycket på internetleverantören skulle jag säga, jag kan se en 25 minuters film fullt nerladdad från youtube på 5 minuter och kan "spola" filmen fram och tillbaka hur jag vill utan problem, jag får inga meddelanden som säger att den ramlar ur något minne eller att den ska laddas om, och den sparas inte på någon hårddisk. Hastigheten jag har ligger runt 104/16 270 kr / månad.
Mja, jag syftar på Youtubes medvetna flaskhalsning så att man inte tillåts ladda vissa klipp fullt. Jag sitter på 100 Mbit. Misstänker att det som Ctrl säger, alltså att det beror på klippet.
2 Guest(s)