Ytterligare en tråd om kosttillskott...|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ytterligare en tråd om kosttillskott...
Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
sp_UserOfflineSmall Offline
1122954
March 8, 2007 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har aldrig sagt att kroppen tillgodogör proteinet vid ett överskott, om det inte var tydligt nog i det inlägget du citerade så trodde jag verkligen att det var glasklart i inlägget jag skrev efter det.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1122955
March 8, 2007 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=Coore]Adam: Hur ofta hur mycket äter du? Jag är övertygad om att det är för lite. 🙂

Jag är också övertygad om att det är för lite... Helt klart... men jag orkar inte mer mat, därför vill jag ta tillskott.

Jag äter:
Frukost (här är jag som sämst, yougurt, mackor, hårdkokt ägg)
Mellanmål (i skolan, inte lätt. Mackor, kaffe, banan)
Lunch (lagad mat. i skolan, dåligt med grönsaker oftast)
Mellanmål (samma som förra mellanmålet)
Middag (lagad mat hemma, mycket pasta, bättre o bättre vad gäller ris/potatis. Kött såklart också, mycket på köttfärs)
Kvällsmackor (fil, yougurt, mackor & kokta ägg)

Givetvis äter jag på donken och pizza också...

Eftersom man är i skolan hela dagarna är det svårt att få till "lagad mat var 2-3 timme" som man läst så mycket om.

Tycker du börjar i lite fel ände av det hela, varför inte få struktur på maten och sen när du fått ordning på det och stannar i vikt ökning igen så kan du börja intaget av diverse preparat.

Som det verkar äter du rätt ofta, men du kan inte äta några större mängder om du inte ökar i vikt så ofta du äter.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1123403
March 11, 2007 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker du ska satsa på riktig mat istället för en massa kosttillskott. Däremot kan du då och då efter träning slurpa i dig en gainomax. Resten får du i dig med hjälp av riktig mat. Käka ris, potatis, havregrynsgröt, ägg, bönor, mjölkprodukter etc, det är bra skit och rikligt med protein. Tror inte på varianten att dricka kosttillskott 4 gånger om dan, kan ju bara inte vara nyttigt för kroppen.

/Dani

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1123464
March 11, 2007 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ingen som har sagt att han ska ersätta mat med kosttillskott, det är bara korkat. Man ska komplettera maten med kosttillskott.
Strunta i gainomax, köp proteinpulver och maltodextrin och ta direkt efter VARJE träning istället.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 348
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL