December 31, 2001
Adam wrote: [quote=Coore]Adam: Hur ofta hur mycket äter du? Jag är övertygad om att det är för lite. 🙂
Jag är också övertygad om att det är för lite... Helt klart... men jag orkar inte mer mat, därför vill jag ta tillskott.
Jag äter:
Frukost (här är jag som sämst, yougurt, mackor, hårdkokt ägg)
Mellanmål (i skolan, inte lätt. Mackor, kaffe, banan)
Lunch (lagad mat. i skolan, dåligt med grönsaker oftast)
Mellanmål (samma som förra mellanmålet)
Middag (lagad mat hemma, mycket pasta, bättre o bättre vad gäller ris/potatis. Kött såklart också, mycket på köttfärs)
Kvällsmackor (fil, yougurt, mackor & kokta ägg)
Givetvis äter jag på donken och pizza också...
Eftersom man är i skolan hela dagarna är det svårt att få till "lagad mat var 2-3 timme" som man läst så mycket om.
Tycker du börjar i lite fel ände av det hela, varför inte få struktur på maten och sen när du fått ordning på det och stannar i vikt ökning igen så kan du börja intaget av diverse preparat.
Som det verkar äter du rätt ofta, men du kan inte äta några större mängder om du inte ökar i vikt så ofta du äter.
February 17, 2004
Tycker du ska satsa på riktig mat istället för en massa kosttillskott. Däremot kan du då och då efter träning slurpa i dig en gainomax. Resten får du i dig med hjälp av riktig mat. Käka ris, potatis, havregrynsgröt, ägg, bönor, mjölkprodukter etc, det är bra skit och rikligt med protein. Tror inte på varianten att dricka kosttillskott 4 gånger om dan, kan ju bara inte vara nyttigt för kroppen.
/Dani
2 Guest(s)