January 12, 2009
Bjornsson wrote: Vad gör dessa inställningar?
CPU GTL ref (0/2): x0.640
CPU GTL ref (1/3): x0.640Kan det vara samma som mina NB Voltage Reference och CPU Voltage Reference
Jepp, samma som NB Voltage Reference och CPU Voltage Reference.
Vet inte exakt vad de gör men gick från mycket ostabilt till 10h Prime95 stabilt när jag ändrade dem 😀
Skall försöka få upp den i 4GHz, ligger på 3.8GHz med endast 1.23750v så mycket spänning behöver den inte 😀
August 23, 2001
Bfghost wrote: Jepp, samma som NB Voltage Reference och CPU Voltage Reference.
Vet inte exakt vad de gör men gick från mycket ostabilt till 10h Prime95 stabilt när jag ändrade dem 😀Skall försöka få upp den i 4GHz, ligger på 3.8GHz med endast 1.23750v så mycket spänning behöver den inte 😀
Min vägrar boota in i windows på 3.75Ghz 👿
men men, hoppas den håller sig på 3.6 iaf =) Bättre än 2.8 😛
December 27, 2003
F@H dampar sig lite för mig nu
när en WU är klar börjar den sällan jobba på en ny. jag måste ofta stänga programmet och öppna det på nytt, eller starta om datorn.
Har gått miste om en massa WU's de senaste dagarna bara för det
April 24, 2007
Bfghost wrote: Jepp, samma som NB Voltage Reference och CPU Voltage Reference.
Vet inte exakt vad de gör men gick från mycket ostabilt till 10h Prime95 stabilt när jag ändrade dem 😀Skall försöka få upp den i 4GHz, ligger på 3.8GHz med endast 1.23750v så mycket spänning behöver den inte 😀
För att nå 3792 Mhz på min E6750 behövde den matas med 1,65 V 👿
(Givetvis med kallluft, ingen suiciderun direkt 🙄 )
Och här sitter ni o gör 3,8 med fyra kärnor med endast 1.23ish Volt 😛
Damn 45nm :bgrin:
January 12, 2009
Bjornsson wrote: Min vägrar boota in i windows på 3.75Ghz 👿
men men, hoppas den håller sig på 3.6 iaf 🙂 Bättre än 2.8 😛
Måste ha fått ett bra chip själv då jag hur lätt som helst bootar in i Windows @ 4GHz, men någon stabilitet kan man inte tala om
Cirap wrote: F@H dampar sig lite för mig nu
när en WU är klar börjar den sällan jobba på en ny. jag måste ofta stänga programmet och öppna det på nytt, eller starta om datorn.
Har gått miste om en massa WU's de senaste dagarna bara för det
Samma sak händer mig med SMP klienten i Linux (VMware). Undrar vad det kan vara.
Shikar wrote: För att nå 3792 Mhz på min E6750 behövde den matas med 1,65 V 👿
(Givetvis med kallluft, ingen suiciderun direkt :roll:)Och här sitter ni o gör 3,8 med fyra kärnor med endast 1.23ish Volt 😛
Damn 45nm
Fick en Bluescreen idag men vet inte vad som orsakade den, höjde spänningen på CPUn till 1.25v, får se om samma sak upprepar sig :-k
April 24, 2007
Bjornsson wrote: bra jobbat 😀
själv funderar jag på om jag ska lägga en slant på ett till GTX260 för att ta mig upp på 1a platsen 🙄
Har du råd så kör till tycker jag, e-penisen växer ser jag :bgrin:
Funderar själv på när jag får byta rum o får möjlighet att köra folding 24/7
1 Guest(s)