August 16, 2003
skyll dig själv, ställ in så att den inte laddar ner och installerar uppdateringar automatiskt, jag har min inställd så att den säger åt mig att nu finns det nya uppdateringar att hämta. fick också upp uppdateringarna, tryckte väl på att ladda ner dom, har inte installerat än, foldar vidare utan problem än så länge 🙂
April 24, 2007
Poontus wrote: skyll dig själv, ställ in så att den inte laddar ner och installerar uppdateringar automatiskt, jag har min inställd så att den säger åt mig att nu finns det nya uppdateringar att hämta. fick också upp uppdateringarna, tryckte väl på att ladda ner dom, har inte installerat än, foldar vidare utan problem än så länge 🙂
Jo, men MS är medansvariga :bgrin:
March 14, 2001
Släng in en genväg till foldingprogrammet i autostart-mappen bara, då blir det som nu fast du slipper starta det själv.
Vet inte om man kan ordna till serviceinstallationen i efterhand. Men om du installerar om bör du ju kunna kopiera över alla filer från nuvarande installation till den nya, eller inte alla kanske, men de som har med statistiken och WUn att göra.
August 16, 2003
autostart har jag redan, men då startar den efter inloggning, med service så startar den före att man har loggat in. och som i Shikars fall där datorn startades om så skulle den med autostart inte ha återupptagit foldingen men med service så hade den gjort det.
edit: om man som i mitt fall inte loggas in automatiskt och måste istället ange ett lösenord för att hålla borta klåfingriga familjemedlemmar.
April 24, 2007
Poontus wrote: autostart har jag redan, men då startar den efter inloggning, med service så startar den före att man har loggat in. och som i Shikars fall där datorn startades om så skulle den med autostart inte ha återupptagit foldingen men med service så hade den gjort det.
edit: om man som i mitt fall inte loggas in automatiskt och måste istället ange ett lösenord för att hålla borta klåfingriga familjemedlemmar.
Även jag måste logga in... 🙂
March 14, 2001
Hmm det ska ju gå att starta program utan att vara inloggad, men nu var de länge sen jag pysslade med sån saker så jag är inte säker på hur det var och vilka program som fungerar.
Men testa gärna följande:
Skriv regedit i kör och kör på.
Gå till följande:
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoft WindowsCurrentVersionRunServices
Väl där skapar du ett "Strängvärde", döp till vad som helst. Lägg sen till sökvägen till foldingprogrammet i "Data", sökvägen inom " ". Ex:
"C:foldingfolding.exe"
Starta om datorn och se om det fungerar, berätta gärna här om det fungerar.
edit. Äh förresten, här har nu två länkar som visar hur man lägger till en service:
http://www.tacktech.com/displa.....m?ttid=197
http://www.overclockers.com.au.....2000xp.htm
Men prova gärna det ovan också, vill veta om det fungerar. 🙂
April 24, 2007
Snorch wrote: Hmm det ska ju gå att starta program utan att vara inloggad, men nu var de länge sen jag pysslade med sån saker så jag är inte säker på hur det var och vilka program som fungerar.
Men testa gärna följande:Skriv regedit i kör och kör på.
Gå till följande:
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoft WindowsCurrentVersionRunServicesVäl där skapar du ett "Strängvärde", döp till vad som helst. Lägg sen till sökvägen till foldingprogrammet i "Data", sökvägen inom " ". Ex:
"C:foldingfolding.exe"Starta om datorn och se om det fungerar, berätta gärna här om det fungerar.
edit. Äh förresten, här har nu två länkar som visar hur man lägger till en service:
http://www.tacktech.com/displa.....m?ttid=197
http://www.overclockers.com.au.....2000xp.htmMen prova gärna det ovan också, vill veta om det fungerar. 🙂
Tack för förklaringen men jag lägger nog in den förstnämnda varianten där den börjar jobba när datorn är inloggad, passar mig bättre som jag ser det. Lättare att ta bort också sen om jag inte vill ha det så.
January 18, 2005
Shikar wrote: Japp, han kanske är upptagen med annat och hinner inte med foldingen. Men visst vore det kul med ännu en stor producent med i laget.
Två 9800gt för 1500 räcker för att bli en storproducent just nu, kanske blir bättre efter sommaren. Det gäller att passa på medans elen är billig.
April 24, 2007
Poontus wrote: om jag också ska skryta lite så är jag tredje största producent sett till producerat per vecka och jag har nyligen tagit åttondeplatsen och kommer förhoppningsvis upp i runt 700'000 poäng innan farsan kommer hem och jag måste stänga av datorn över nätterna igen. 🙂
Supernördigt att göra något sådant när päronen inte är hemma. :bgrin: :eye:
August 16, 2003
men han brukar tycka att datorerna inte ska vara på framförallt inte på natten, men egentligen är han en stor slösare av el, han kan ha 3 TV apparater på samtidigt fast han sitter vid datorn, har massa lampor på osv.
nu har jag dock gjort annat än bara folda med datorn nu när jag har lämnat den på.
July 4, 2008
Poontus wrote: men han brukar tycka att datorerna inte ska vara på framförallt inte på natten, men egentligen är han en stor slösare av el, han kan ha 3 TV apparater på samtidigt fast han sitter vid datorn, har massa lampor på osv.
nu har jag dock gjort annat än bara folda med datorn nu när jag har lämnat den på.
Min farsa är likadan, har försökt att förklara att det är för forskningens skull, men han fattar ju inte. Sen brukar han trots allt ha på typ alla lampor i huset. I-lands problem 🙄
2 Guest(s)