August 16, 2003
Imlal wrote: Nu är vi tillbaka till över 100K PPD!!!
jo jag ökade min PPD med över 10k så vi gick över, minskar nog troligtvis snart igen.
edit: står att vi har 81,836 på 24h nu 🙁
this wrote: Är lite nyfiken på va Pontus har utökat sin farm med 😛
utökade den nog inte direkt, snarare återaktiverade den
från "folding på is" tråden
Poontus wrote: inte mycket, men jag har kört min dator i kanske 48 timmar nu, foldar bara på ett grafikkort just nu och inte 3st 24/7 som jag hade i våras, ska kanske dra igång klienten igen på min brors dator, vill upp till miljonen, osäkert om jag kommer fortsätta efter det, börjar tappa suget, då jag mer eller mindre maxklockat mitt grafikkort så låter det lite väl mycket under belastning
edit: drog igång klienten på min brors dator, är nästan sugen på att trycka in det 8800 GTS 320 i HTPCn som jag ska ge till en polare, eller jag går nog och gör det, men den blir väl bara igång något dygn ungefär.
edit2: kör nu 8800GTS 512, 8800GT 1GB, 8800GTS 320 samtliga kraftigt överklockade, nu känns det bra igen 🙂 vill ju inte tappa placeringar
edit3: ~15000 PPD enligt FahMon
grejerna stod på dygnet runt i några dagar.
tyvärr så vart det coil-noise på 8800GTS 320 efter ca 12 timmar, undrar vad min polare säger, det är hans, han fick det i födelsedagspresent bara det att han inte tagit emot den än (han sitter på ett 7900GTX annars)
det grafikkortet är nu urplockat igen i alla fall så min PPD sjunker nu igen.
nu foldas det i alla fall på 2xG92 men kommer inte bli 24/7 men några nätter blir det nu när farsan är på semester.
July 4, 2008
Poontus wrote: grejerna stod på dygnet runt i några dagar.
tyvärr så vart det coil-noise på 8800GTS 320 efter ca 12 timmar, undrar vad min polare säger, det är hans, han fick det i födelsedagspresent bara det att han inte tagit emot den än (han sitter på ett 7900GTX annars)det grafikkortet är nu urplockat igen i alla fall så min PPD sjunker nu igen.
nu foldas det i alla fall på 2xG92 men kommer inte bli 24/7 men några nätter blir det nu när farsan är på semester.
Ja juste du hade ju det där problemet med din farsa, så länge jag håller min folding till min egen dator och den är tyst så verkar inte min farsa tycka att det gör så mycket, men annars tycker han vanligtvis även som din farsa att datorn ska vara avstängd när den inte används (personligen). Men du verkar ju ha en hel del prylar att folda men, synd att de inte kan användas 24/7 🙁
July 4, 2008
Känns som att klienterna, både GPU och Linux SMP klienten har blivit mer instabila på sistonde. Man måste hela tiden kolla så att de inte fastnar för om de fastnar så måste man starta om och ta bort work mappen. Utvecklingen mot stabilare klienter verkar gå åt fel håll.
January 19, 2003
this wrote: Känns som att klienterna, både GPU och Linux SMP klienten har blivit mer instabila på sistonde. Man måste hela tiden kolla så att de inte fastnar för om de fastnar så måste man starta om och ta bort work mappen. Utvecklingen mot stabilare klienter verkar gå åt fel håll.
Själv kör jag med GPU och Windows SMP-klient men jag har inte märkt något sådant. För min del har det faktiskt blivit mycket bättre än förut.
//Jimmy
July 4, 2008
Imlal wrote: Själv kör jag med GPU och Windows SMP-klient men jag har inte märkt något sådant. För min del har det faktiskt blivit mycket bättre än förut.
//Jimmy
Linux klienten kör jag virtuellt från W7 så det kanske inte är den stabilaste konfigurationen. GPU klienten vet jag inte riktigt men har kört väldigt hårt men mitt grafikkort plus att det är klockat en hel del så det kan ju vara en anledning. När jag hade stock kylaren så låg väl temperaturen runt 110 grader på kortet.
August 16, 2003
Shikar wrote: Jag tror att jag haft en sammanlagt och det var på CPU klienten för länge sedan. GPU har fungerat felfritt efter att installation varit klar.
jag kan nog ha haft 1 på HTPCn (har inte foldat så länge på den iof) 2-3 på min dator och 2-3 på brorsans dator kan iof vara 4ggr på någon men det blir ju några krascher sammanlagt, sen kan det ju ha hänt utan att jag upptäckt det också och datorn senare har startats om av andra anledningar, men det brukar räcka med att starta om processen, jag har inte behövt ta bort någon mapp
July 14, 2005
Jag har haft Foldningen på is några månader men fick tillbaka motivationen efter Andreas utmärkta artikel som förklarade bakgrunden och målen med det, så nu har jag börjat för NH's team med både SMP-klienten på en Intel Q9650 plus GPU-klienten på en ATI HD4870X2.
Hoppas det fungerar stabilt för jag hade gjort det bekvämt för mig innan med den enkla systray klienten som dock inte var så effektiv, men nu skärpte jag till mig och lusläste instruktionerna.
Skall se om jag kan få tag på Fahmon senare och testa denna för att slippa ha konsolerna öppna och få tydligare statistik.
January 19, 2003
Tidsdjuret wrote: Jag har haft Foldningen på is några månader men fick tillbaka motivationen efter Andreas utmärkta artikel som förklarade bakgrunden och målen med det, så nu har jag börjat för NH's team med både SMP-klienten på en Intel Q9650 plus GPU-klienten på en ATI HD4870X2.
Hoppas det fungerar stabilt för jag hade gjort det bekvämt för mig innan med den enkla systray klienten som dock inte var så effektiv, men nu skärpte jag till mig och lusläste instruktionerna.
Skall se om jag kan få tag på Fahmon senare och testa denna för att slippa ha konsolerna öppna och få tydligare statistik.
Gött att höra, tog själv upp foldandet för ca en månad sedan, ser med lite skräckblandad förtjusning fram emot när elräkningen kommer för denna månad bara.
May 29, 2006
Nu är jag tillbaka från vin vistelse i Australien och har mycket att göra med min foldingfarm men den kommer att dra igång på högvarv inom en snar framtid och PPDn kommer att öka avsevärt. Har köpt in en phenom2a samt ett par grafikkort och kommer att omstrukturera en hel delså man får allt att fungera samt att en hel del oc kommer att förekomma.
January 18, 2005
kacktjarn wrote: Nu är jag tillbaka från vin vistelse i Australien och har mycket att göra med min foldingfarm men den kommer att dra igång på högvarv inom en snar framtid och PPDn kommer att öka avsevärt. Har köpt in en phenom2a samt ett par grafikkort och kommer att omstrukturera en hel delså man får allt att fungera samt att en hel del oc kommer att förekomma.
Hur går det med farmen? Du var ju uppe över 30k ett par dagar.
July 4, 2008
kacktjarn wrote: Nu är jag tillbaka från vin vistelse i Australien och har mycket att göra med min foldingfarm men den kommer att dra igång på högvarv inom en snar framtid och PPDn kommer att öka avsevärt. Har köpt in en phenom2a samt ett par grafikkort och kommer att omstrukturera en hel delså man får allt att fungera samt att en hel del oc kommer att förekomma.
Undrar lite hur PPD'n för Phenom2an svarar vid överklockning, du får gärna rapportera lite 🙂
May 29, 2006
Fick igång det mesta men då har jag 2 nätagg som är så fruktansvärt dåliga att det inte går att folda ordentligt. Datorerna stängs av och går inte att ha överklockade vid folding. Ska bara bestämma mig för vilka nätagg jag skall köpa så kommer det att hända grejer... Har iaf fått igång en dator till nu och gjort lite förändringar så jag borde ligga omkring 30000 inom en snar framtid, men hoppas på att kunna kräma ut åtminstone 35000 om en vecka eller 2 då jag förhoppningsvis får tummen ur hålet på ryggen och beställer nätaggen. Btw så gick det iaf att köra 3dmark med Phenomen i 3,7 ghz på stockvolt med skitnätagget så det kan bli en väldigt intressant framtid.
January 18, 2005
kacktjarn wrote: Fick igång det mesta men då har jag 2 nätagg som är så fruktansvärt dåliga att det inte går att folda ordentligt. Datorerna stängs av och går inte att ha överklockade vid folding. Ska bara bestämma mig för vilka nätagg jag skall köpa så kommer det att hända grejer... Har iaf fått igång en dator till nu och gjort lite förändringar så jag borde ligga omkring 30000 inom en snar framtid, men hoppas på att kunna kräma ut åtminstone 35000 om en vecka eller 2 då jag förhoppningsvis får tummen ur hålet på ryggen och beställer nätaggen. Btw så gick det iaf att köra 3dmark med Phenomen i 3,7 ghz på stockvolt med skitnätagget så det kan bli en väldigt intressant framtid.
Komplett har ju lite rabatt på:
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=223516
denna veckan, borde räcka till det mesta. Kör själv två GTX 260 med ett Corsair VX550W inget foldande på cpu dock.
Köpte nyligen mitt andra VX550, i kompletts fyndlåda för 490kr. Hade dock sådan tur något blev fel så att jag fick ett helt nytt istället.
3 Guest(s)