juli 4, 2008

Delph1 wrote: Meanies farm har legat nere och crotale har varit på DreamHack. Det kommer ta sig 😉
//Andreas
Jahaaa, ja det förklarar ju saken 🙂
emokid wrote: Äsch, det där var bara jag som hade problem med smp-klienten. 😛 😀
Haha aa. Jo det har varit lite strul för mig ocksÃ¥, har missat nÃ¥gra deadlines och förlorat nÃ¥gra wu’s illa men det lär nog ta sig :blink:
november 4, 2003

Vi har rekylerat lite på team PPD, vi borde kunna jobba tillbaka den siffran lite.
100k ska inte vara några problem, men vi bör försöka sikta på att stabilisera oss på 120k PPD.
Jag tror fortfarande att vi kan leta fram lite poäng genom att upplysa alla som redan foldar om vilken klient som är vilken och vad som är bäst att prioritera för att få en hög PPD.

november 27, 2003

crotale wrote: Vi har rekylerat lite på team PPD, vi borde kunna jobba tillbaka den siffran lite.
100k ska inte vara några problem, men vi bör försöka sikta på att stabilisera oss på 120k PPD.Jag tror fortfarande att vi kan leta fram lite poäng genom att upplysa alla som redan foldar om vilken klient som är vilken och vad som är bäst att prioritera för att få en hög PPD.
Om jag skriver den medicinska delen av en artikel, kollar du på klienterna? 😉
//Andreas
augusti 23, 2001

Poontus wrote: hur gör man det?
undertiden man fyller i infon i console första gången man startar den så kommer frågan upp om man vill lägga den som service, då skriver man yes där. Du kan ta bort client.cfg och starta EXE filen igen och sedan starta om datorn.

augusti 17, 2003

jag är dock lite skeptisk till om jag skall fortsätta använda denna klient, känns oregelbunden :S
först när jag installerade så gick dom 6-8% med 100% cpu användning, sen gick typ resten på runt 0%
men nu är jag tillbaka på 100% och i extra strömförbrukning så är ju 100% ganska så ofördelaktigt på min gamla 90nm klockade processor med rejält höjd spänning
juli 4, 2008

Poontus wrote: jag är dock lite skeptisk till om jag skall fortsätta använda denna klient, känns oregelbunden :S
först när jag installerade så gick dom 6-8% med 100% cpu användning, sen gick typ resten på runt 0%
men nu är jag tillbaka på 100% och i extra strömförbrukning så är ju 100% ganska så ofördelaktigt på min gamla 90nm klockade processor med rejält höjd spänning
Ja men problemet är väl att det inte finns sÃ¥ mycket bättre klienter heller. I vista ska inte GPU klienten behöva lika mycket CPU tid. Kanske kan vara en bra anledning till att uppgradera. Stanford borde optimera klienterna mer för de borde inte kräva sÃ¥ mycket av CPU’n
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
99 Guest(s)
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
Kelli Gaskins
brastor bris
Immediate Momentum
diaphra
JuhaniHugo2 Juhani
JenniferMassey JenniferMassey
derine sominia
kancilbola
betterwound
Inspilar Medicament
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 78407
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL