July 4, 2008
Delph1 wrote: Meanies farm har legat nere och crotale har varit pĂ„ DreamHack. Det kommer ta sig đ
//Andreas
Jahaaa, ja det förklarar ju saken đ
emokid wrote: Ăsch, det dĂ€r var bara jag som hade problem med smp-klienten. đ đ
Haha aa. Jo det har varit lite strul för mig ocksÄ, har missat nÄgra deadlines och förlorat nÄgra wu's illa men det lÀr nog ta sig :blink:
November 4, 2003
Vi har rekylerat lite pÄ team PPD, vi borde kunna jobba tillbaka den siffran lite.
100k ska inte vara nÄgra problem, men vi bör försöka sikta pÄ att stabilisera oss pÄ 120k PPD.
Jag tror fortfarande att vi kan leta fram lite poÀng genom att upplysa alla som redan foldar om vilken klient som Àr vilken och vad som Àr bÀst att prioritera för att fÄ en hög PPD.
November 27, 2003
crotale wrote: Vi har rekylerat lite pÄ team PPD, vi borde kunna jobba tillbaka den siffran lite.
100k ska inte vara nÄgra problem, men vi bör försöka sikta pÄ att stabilisera oss pÄ 120k PPD.Jag tror fortfarande att vi kan leta fram lite poÀng genom att upplysa alla som redan foldar om vilken klient som Àr vilken och vad som Àr bÀst att prioritera för att fÄ en hög PPD.
Om jag skriver den medicinska delen av en artikel, kollar du pĂ„ klienterna? đ
//Andreas
August 23, 2001
Poontus wrote: hur gör man det?
undertiden man fyller i infon i console första gÄngen man startar den sÄ kommer frÄgan upp om man vill lÀgga den som service, dÄ skriver man yes dÀr. Du kan ta bort client.cfg och starta EXE filen igen och sedan starta om datorn.
August 16, 2003
jag Àr dock lite skeptisk till om jag skall fortsÀtta anvÀnda denna klient, kÀnns oregelbunden :S
först nÀr jag installerade sÄ gick dom 6-8% med 100% cpu anvÀndning, sen gick typ resten pÄ runt 0%
men nu Àr jag tillbaka pÄ 100% och i extra strömförbrukning sÄ Àr ju 100% ganska sÄ ofördelaktigt pÄ min gamla 90nm klockade processor med rejÀlt höjd spÀnning
July 4, 2008
Poontus wrote: jag Àr dock lite skeptisk till om jag skall fortsÀtta anvÀnda denna klient, kÀnns oregelbunden :S
först nÀr jag installerade sÄ gick dom 6-8% med 100% cpu anvÀndning, sen gick typ resten pÄ runt 0%
men nu Àr jag tillbaka pÄ 100% och i extra strömförbrukning sÄ Àr ju 100% ganska sÄ ofördelaktigt pÄ min gamla 90nm klockade processor med rejÀlt höjd spÀnning
Ja men problemet Àr vÀl att det inte finns sÄ mycket bÀttre klienter heller. I vista ska inte GPU klienten behöva lika mycket CPU tid. Kanske kan vara en bra anledning till att uppgradera. Stanford borde optimera klienterna mer för de borde inte krÀva sÄ mycket av CPU'n
2 Guest(s)