July 4, 2008

Delph1 wrote: Meanies farm har legat nere och crotale har varit på DreamHack. Det kommer ta sig
//Andreas
Jahaaa, ja det förklarar ju saken
emokid wrote: Äsch, det där var bara jag som hade problem med smp-klienten.
![]()
Haha aa. Jo det har varit lite strul för mig också, har missat några deadlines och förlorat några wu's illa men det lär nog ta sig :blink:
November 4, 2003

Vi har rekylerat lite på team PPD, vi borde kunna jobba tillbaka den siffran lite.
100k ska inte vara några problem, men vi bör försöka sikta på att stabilisera oss på 120k PPD.
Jag tror fortfarande att vi kan leta fram lite poäng genom att upplysa alla som redan foldar om vilken klient som är vilken och vad som är bäst att prioritera för att få en hög PPD.

November 27, 2003

crotale wrote: Vi har rekylerat lite på team PPD, vi borde kunna jobba tillbaka den siffran lite.
100k ska inte vara några problem, men vi bör försöka sikta på att stabilisera oss på 120k PPD.Jag tror fortfarande att vi kan leta fram lite poäng genom att upplysa alla som redan foldar om vilken klient som är vilken och vad som är bäst att prioritera för att få en hög PPD.
Om jag skriver den medicinska delen av en artikel, kollar du på klienterna?
//Andreas

August 16, 2003

jag är dock lite skeptisk till om jag skall fortsätta använda denna klient, känns oregelbunden :S
först när jag installerade så gick dom 6-8% med 100% cpu användning, sen gick typ resten på runt 0%
men nu är jag tillbaka på 100% och i extra strömförbrukning så är ju 100% ganska så ofördelaktigt på min gamla 90nm klockade processor med rejält höjd spänning
July 4, 2008

Poontus wrote: jag är dock lite skeptisk till om jag skall fortsätta använda denna klient, känns oregelbunden :S
först när jag installerade så gick dom 6-8% med 100% cpu användning, sen gick typ resten på runt 0%
men nu är jag tillbaka på 100% och i extra strömförbrukning så är ju 100% ganska så ofördelaktigt på min gamla 90nm klockade processor med rejält höjd spänning
Ja men problemet är väl att det inte finns så mycket bättre klienter heller. I vista ska inte GPU klienten behöva lika mycket CPU tid. Kanske kan vara en bra anledning till att uppgradera. Stanford borde optimera klienterna mer för de borde inte kräva så mycket av CPU'n
1 Guest(s)