november 27, 2003

Jag har sökt, gjort statistiska beräkningar och kommit fram med dessa diagram. Dom är högst preliminära, men borde ge viss härledning.
^
’
PPD / MHz -> (får fixa till det i senare grafer)
[Bilden hittades inte]
[Bilden hittades inte]
[Bilden hittades inte]
[Bilden hittades inte]
[Bilden hittades inte]
Dom är baserade på SMP-klienten.
Säg till om ni ser något avvikande, men kom också ihåg att det varierar mellan olika system.
Happy folding!
augusti 23, 2001

Delph1 wrote: Det låter lågt, men du kör ju GPU-klient för ATI med.
Yorkfield ser lite bättre ut i mina siffror.
//Andreas
1876 PPD ligger CPUn på om jag stänger ner GPUn.
Kör jag båda måste jag ställa in CPUn att bara ta ca 80% utav alla kraft för annars tar det flera dagar för GPUn att köra klart.
augusti 23, 2001

Det jag kan se efter en kort stunds foldande är att XP klarar bättre utav att köra både CPU och GPU samtidigt för i vista måste jag begränsa CPUn till 75-80% för att GPUn över huvudtaget ska få något gjort. Den ligger på ca 25% (eller 90% om den bara får tillgång till en kärna) både i XP och Vista. Om det är min vista installation som spökar kan jag inte svara på.
Men i Vista ligger jag på strax under 3000PPD och i XP ligger jag på runt 3700PPD enligt FahMon.
juli 4, 2008

Shikar wrote: j´Jag kör vista, en E6750 i 3200Mhz, varje procent tar 2-3 minuter 🙂
Nyss fått igång den stabilt 😀
Med SMP? 😮
emokid wrote: Detta diskuterades i annan tråd. Då verkade det som att XP skulle kräva mer av cpu än Vista.
Ja det har jag också läst, att GPU klienten tar 100% CPU i XP och ca 50% i Vista. Och det senare värdet kan jag bekräfta av egen erfarenhet.
april 24, 2007

this wrote: Ja det har jag också läst, att GPU klienten tar 100% CPU i XP och ca 50% i Vista. Och det senare värdet kan jag bekräfta av egen erfarenhet.
Detta är med den som arbetar i en ruta och skriver en massa text, (den bättre varianten)
Men den verkar inte fungera nu. Ska se om jag har tid att fixa den senare…
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
296 Guest(s)
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
qwee123123
Kelli Gaskins
brastor bris
Immediate Momentum
diaphra
JuhaniHugo2 Juhani
JenniferMassey JenniferMassey
derine sominia
kancilbola
betterwound
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 78407
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL