July 4, 2008
lindén wrote: kör nu med hd3850 och kortet ligger närmare 50% så det är en ökning med ca 5-10% jämfört med hd3200.
Jaha ja det var ju inte så fasligt mycket ändå. Jag kör just nu med ett ati 3450 vilket inte går speciellt fort, men den tar 50 % av cpu'n(vista) men den tar inte 50 % om jag samtidigt kör SMP klienten utan snarare 10%, trots det så får jag ingen PPD drop på GPU'n.
Gpu klienten borde därmed vara dåligt optimerad på något sätt. Men den är ju trots allt fortfarande i beta stadiet.
July 4, 2008
Jag är lite osäker på om det kanske var med Linux och a2 paket som man får 5500PPD med Q9550.
Sen kan du ju köra dubbla klienter genom att använda affinity changer så resultaten kan variera en del. Det är dock knepigt att hitta resultat för q9550 men jag har gjort lite beräkningar och enligt dem kommer q9550 får ca. 2600 i PPD i windows. Så det är alltså dubbla prestanda med Linux.
Kan även rekommendera detta om du har 64 bitars win.
http://www.overclock.net/overc.....mware.html
January 12, 2009
Tack för länken, uppskattas verkligen :upp:
Kör Vista 64bit och Windows 7 Beta 32bit. Kommer dock installera om allt till 64bitars versioner iom processorbyte, så inga problem där inte. Kommer antagligen köra en enkel klient i Linux miljö och GPU klienten i Windows. De borde totalt ge ca 7000PPD om det stämmer att Q9550 ger 5500PPD (100% på 4 kärnor, tänkte folda på 2 kärnor själv) originalklockad i Linux miljö.
January 12, 2009
Angående länken till Overclocks guide, gjorde som det stod men inom Windows 7 32bit, funkar hur bra som helst 😛 Lät min X2 6000+ tuffa på vid 100% en halv timme, fungerade fint. Vet dock inte varför Terminalen i Ubuntu skriver ut [~3^ hela tiden. Skall den göra så?
Tänkte nog även klocka lite vilket du nämnde, resultaten beror på om jag råkar köpa en C1:a eller en E0:a (Q9550). Står nämligen inget om steppingen på butikens hemsida, http://www.hardwareversand.de.
July 4, 2008
Jag använder själv inte det där så jag kan inte svara på om den ska göra så. Men jag ska nog prova det också när jag får tid 😎
Varför slänger du inte iväg ett mail till supporten och frågar om det är en E0'a. Då slår du ju två flugor med en smäll eftersom du även testar deras support, om du nu inte redan gjort det förstås
January 12, 2009
Skickade ett email under veckoslutet, fick svar igår. Stod såhär (dålig engelska :D):
Dear Customer,
we have any information about the
stepping.
Im very sorry about this.Mit freundlichen Grüßen
Monika LoschService-Center der
hardwareversand.de
Den borde nog vara en E0:a, eftersom dessa lanserades tidigt under hösten förra året. Själva butiken är mycket bra, extremt låga priser och bra layout.
January 12, 2009
Får se nu, går visst rykten att Intel skall sänka priserna på sina 45nm (Penryn) quads rejält inkommande måndag. Q9550 skall enligt ryktena sänkas med så mycket som 500kr 😮 Tror jag tar och avvaktar med mitt köp en vecka eller så, skulle ju inte vara trevligt att betala 500kr i onödan.
August 23, 2001
kan tillägga att en celeron 1.6@3.4 Kramar ur sig hela 200 PPD 😀 😀
January 18, 2005
QX9650@3,6 = 5000-5300PPD i WinXP 32-bit.
1 Guest(s)