January 13, 2003
Jag satt och kollade runt lite på extreme overclockings forum för att se om där fanns någon info om det var vidare värt mödan att överklocka gpun för folding och trillade över:
OC: 729/1862/1000 ~ 6150PPD
Stock: 600/1500/1000 ~ 4800PPD
Increase:
(10PPD/Mhz core / 3.7PPD/Mhz shader)
för ett 9600gt, vilket jag själv har.
Detta var ju självklart intressant då överklockning är det billigaste sättet att tjäna prestanda.
Så jag testade lite själv
Stock hade mitt dock:
650/1650 core/shader så det var något överklockad från tillverkaren.
Vid den hastigheten tog varje % ca 1min och 39-41sek.
När jag kommit upp i max som mitt klara utan att klienten fick error hade jag:
796/1973mhz detta resulterade i 1min och 30-32sek per %.
Vad detta ger i PPD vet jag inte då jag inte kommer på något bra sätt att räkna men det blir en rätt bra ökning för väldigt lite arbete.
Vad har ni andra själv märkt för förbättringar vid OC?
Kan även rekommendera den billiga och superba kylaren accelero s1 som håller bra temp för samma pris som 3 pizzor.
April 24, 2007
Snorch wrote: Pratar ni om SMP eller GPU-versionen?
nvidiaamd skriver "SMP klienten (GPU)"?
Blandade ihop dem först, jag har koll på skillnaden nu iallafall. Konstigt att bara du märkte det
Men oavsett variant jag väljer så verkar fold@home inte gilla mig. Alltid nått som går galet. 🙄
August 16, 2003
det vart extrema skillnader med att bara klocka shader.
på brorsans 8800GTS 320 med shader på 1300 så ger den en performance på runt 355 ns /day men drar jag upp shader till 1500 så ger den runt 405 ns / day
har inte orkat leta upp max klock utan gjorde bara en snabb 30 sekunders klockning till mycket högre klocks men som jag vet är stabila.
August 23, 2001
Imlal wrote: Shader finns med om man väljer att klocka via drivers istället för low level tror jag.
//Jimmy
när har man möjlighet att välja mellan dom då? Jag har bara low-level när jag väljer att överklocka.
Kan det ha med detta att göra att det inte funkar, hur kommer jag förbi detta?
[Image Can Not Be Found]
2 Guest(s)