Passerade 100 000 poäng för någon dag sedan, nu får det räcka..
Tycker elräkningen blir högre och högre för varje gång den dimper ned, körde med 2-5 lågpresterande datorer, några 24/7. Skulle gissa att det inte märks så mycket i statistiken iaf.
http://fah-web.stanford.edu/cg.....ame=ilgadd
Har lyckats hålla mej i "Top 40" sen jag började folda i laget.
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
this wrote: Inte kul med datorer som maxar på sommaren, mitt 8800GT brukar bli läskigt varmt. Var uppe i 108 grader för inte så länge sedan. Då gav jag upp och klockade ner lite. Annars fortsätter jag på som vanligt, planerar fixa bättre kylning till det kortet också.
Jag säger bara: Vattenkylning.
😉
August 16, 2003
problemet med grafikkortet är löst.
det visade sig att det var skyddsplasten för bilden på grafikkortet som hade lossnat och delvis täppt för luftintaget vilket gjorde att temperaturen steg upp till runt 90 grader och då ville fläkten gärna snurra i 100% med visslande plast i vägen, brorsans kompis hörde till och med ljudet genom skype på brorsans dator.
January 12, 2009
Har gått och funderat på huruvida eller ej jag skall återuppta foldingen efter en paus på drygt två månader. Tappade på något sätt det där lilla suget när mecenat-priserna försvann ur bilden. Funderar även på värmen, sover nämligen i samma rum som mina datorer, och det brukar bli uppemot 30°C mot kvällen (vid folding) så här sommartid, är inte så skönt att sova då. Skulle gärna bidra lite, få se ifall omständigheterna ändrar, men det känns lite "onödigt" för tillfället. 🙁
May 29, 2006
Bfghost wrote: Har gått och funderat på huruvida eller ej jag skall återuppta foldingen efter en paus på drygt två månader. Tappade på något sätt det där lilla suget när mecenat-priserna försvann ur bilden. Funderar även på värmen, sover nämligen i samma rum som mina datorer, och det brukar bli uppemot 30°C mot kvällen (vid folding) så här sommartid, är inte så skönt att sova då. Skulle gärna bidra lite, få se ifall omständigheterna ändrar, men det känns lite "onödigt" för tillfället. 🙁
Ser gärna att alla som har möjlighet att folda börjar om då vi hela tiden då laget tappar PPD. Vi ligger bara på ca 80 000 nu, skulle gärna se oss över 100 000 iaf. All folding räknas, tom en Celeron kan folda eller varför inte en gammal P4 som står och väntar på att användas. Nu när vintern närmar sig med stormsteg så behäver vi alla lite extra värme!
April 24, 2007
kacktjarn wrote: Gott att höra att man har lite stöd iaf. Hoppas bara resten hänger på i höstmörkret...
Jag håller på med något i foldingvägar, inget som ger poäng åt laget direkt men något är det. Du får nog veta vad det är framåt vår 🙂
Men du ska veta att du verkligen inte är ensam om att tycka att folding@home är viktigt. 🙂
July 4, 2008
Shikar wrote: Jag håller på med något i foldingvägar, inget som ger poäng åt laget direkt men något är det. Du får nog veta vad det är framåt vår 🙂
Men du ska veta att du verkligen inte är ensam om att tycka att folding@home är viktigt. 🙂
Är det något som kommer att tillföra något till NH laget? 😛
May 29, 2006
Shikar wrote: Jag håller på med något i foldingvägar, inget som ger poäng åt laget direkt men något är det. Du får nog veta vad det är framåt vår 🙂
Vad bra, men jag blir lite orolig då det har varit så dött här på forumet och laget tappar poäng. Men jag tycker fortfarande att vi är för lite som foldar och dom som gör det producerar nog mer än någonsin, sett i ppd/foldare. Men 5-10 extra foldare med ett gammalt 8800gt skulle göra otroligt stor skillnad.
this wrote: Är det något som kommer att tillföra något till NH laget? 😛
Visst låter det spänannde. Härligt med lite nya grejer då det aldrig händer något med foldingprogrammen.
1 Guest(s)