July 4, 2008
Bfghost wrote: Är väldigt sugen att börja folda igen. Har dock ett problem, mitt 8800GTS G92, och möjligtvis även nätagget (Seasonic 430W) lider av ett fruktansvärt coil whine, har försökt med olika metoder för att minska på det, utan resultat 🙁
Jag har hört att det kan lösa sig om det nu skulle vara Grafikkortet som har Coil Whine att köpa en nätdel med lite mer watt och högkvalitets komponenter. HX520 är ett bra exempel. Seasonic är ju ett bra märke men de nätdelar med lägre watt brukar ha sämre komponenter generellt.
May 29, 2006
Imlal wrote: 11,458 PPD igår och FahMon säger 13916.19 just nu. Så vi får väl se =)
//Jimmy
Haha, kanon! Jag Har planer på några förändringar i min farm som kommer att ge runt 10000 PPD till skulle jag tro, kanske tom lite mer... Kanske kommer upp lite text och bilder om projektet om några veckor
August 16, 2003
inte mycket, men jag har kört min dator i kanske 48 timmar nu, foldar bara på ett grafikkort just nu och inte 3st 24/7 som jag hade i våras, ska kanske dra igång klienten igen på min brors dator, vill upp till miljonen, osäkert om jag kommer fortsätta efter det, börjar tappa suget, då jag mer eller mindre maxklockat mitt grafikkort så låter det lite väl mycket under belastning
edit: drog igång klienten på min brors dator, är nästan sugen på att trycka in det 8800 GTS 320 i HTPCn som jag ska ge till en polare, eller jag går nog och gör det, men den blir väl bara igång något dygn ungefär.
edit2: kör nu 8800GTS 512, 8800GT 1GB, 8800GTS 320 samtliga kraftigt överklockade, nu känns det bra igen 🙂 vill ju inte tappa placeringar
edit3: ~15000 PPD enligt FahMon
Tog och startade upp en burk med en Dual E2160 för att folda lite på den.. Vette fasen hur pass bra den är till detta, men får väl se om nån dag hur det går.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
kacktjarn wrote: Kanon! Visst kör du smp2 klienten? Ger ju mkt mer.
Ingen aning, inte så hemma på detta.
Kör samma som jag alltid kört, den som man kan få en bild på en pryl som snurrar på skärmen om man så vill.
"Folding@home Windows CPU Client Version 6.23" står det iaf i "about".
Verkar tuffa på ganska bra iaf.. Mest en stabilitetstest på burken, men den får som sagt gå tills vidare.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 29, 2006
ilg@dd wrote: Ingen aning, inte så hemma på detta.
Kör samma som jag alltid kört, den som man kan få en bild på en pryl som snurrar på skärmen om man så vill.
"Folding@home Windows CPU Client Version 6.23" står det iaf i "about".
Verkar tuffa på ganska bra iaf.. Mest en stabilitetstest på burken, men den får som sagt gå tills vidare.
Ok, då är det inte SMP2-klienten. Om du skulle idas byta så har jag gjort en guide som du kan använda dig av. https://www.nordichardware.se/.....83802.html
1 Guest(s)