November 4, 2003
Jag kan ha missat en del information, så fråga vid minsta lilla fundering.
Förkrav:
1. .NET Framework 2 (Vista har automatiskt detta installerat. Vissa XP-program kräver detta, så de flesta borde ha det, men dubbelkolla.)
2. GPU klient:
http://folding.stanford.edu/En.....adWinOther
"Guide"
1. Installera .NET om det inte redan är installerat
2. Packa upp den valda zip-filen till lämplig mapp. (Vistas UAC kan klaga ifall den ligger i Program-mappen. Mitt förslag: C:Fold)
5. Kör "Folding@home-Win32-GPU.exe" som finns i mappen.
Här får man också upp en massa frågor. Skriv i "User name" och team 122806.
Sen är det bara att trycka Enter tills den frågar om "Acceptable size..." Skriv "big" där, det är dom man får mest poäng av.
Nästa är "Advanced Options", skriv "yes".
Klicka Enter till "Set -advmethods...", svara "yes" på den.
Fortsätt klicka Enter till Machine ID. Här kan man skriva i olika nummer om man har flera datorer. Ska inte vara samma som CPU/SMP-klienten om man kör flera på samma dator.
Klicka Enter tills frågorna är slut.
Sen ska klienten rulla igång.
December 6, 2006
crotale wrote: Fortsätt klicka Enter till Machine ID. Här kan man skriva i olika nummer om man har flera datorer. Ska inte vara samma som CPU/SMP-klienten om man kör flera på samma dator.
Klicka Enter tills frågorna är slut.
Första frågan:
Spelar det någon roll vad för machine ID jag väljer ?
Kan jag t.ex välja siffra 1 för CPU och siffra 2 för GPU på dator 1 och siffra 3 för CPU och siffra 4 för GPU på dator 2 ?
November 4, 2003
opA87 wrote: Första frågan:
Spelar det någon roll vad för machine ID jag väljer ?
Kan jag t.ex välja siffra 1 för CPU och siffra 2 för GPU på dator 1 och siffra 3 för CPU och siffra 4 för GPU på dator 2 ?
Det går utmärkt. Det viktigaste är att två klienter på samma maskin inte har samma Machine ID.
May 5, 2004
har en fråga ang köra två kort o folda på båda.
HD4870 samt HD4850.
Båda korten är installerade samt senaste catalyst. Har avaktiverat CFX.
Hur gör man exakt? har kikat lite men blir fan inte klok 😛
Har gjort två mappar. Har testat switchen -gpu 1 på hd4850 kortet men de står bara att min driver inte stödjer folding?
August 30, 2005
en fråga vad behöver man för drivrutin till ett 7900 kort som programmet tjatar om efter man ska installera gpu klienten. har installera senaste drivrutinen till kortet.
tänkte köpa ett nytt kort fast man har fru som kostar.
tänkte hjälpa till lite iallafall med några mera poäng
January 19, 2003
urk wrote: en fråga vad behöver man för drivrutin till ett 7900 kort som programmet tjatar om efter man ska installera gpu klienten. har installera senaste drivrutinen till kortet.
tänkte köpa ett nytt kort fast man har fru som kostar.
tänkte hjälpa till lite iallafall med några mera poäng
För att kunna folda med ett nVidia-kort måste det vara ett G80 eller nyare tyvärr.
//Jimmy
March 14, 2001
Du måste ta och ändra länkar i guiden då de går till äldre versioner av programmet. 6.23 är nyaste versionen, länkarna går till 6.20. Länka till denna sida istället:
http://folding.stanford.edu/En.....adWinOther
Samma sak med SMP-guiden.
August 23, 2001
jag får bara error när jag försöker byta till nyaste, 6,23.
CoreStatus = FFFFFFF6 (-10)
Client-core communications error: ERROR 0xfffffff6
This is a sign of more serious problems, shutting down
http://fahwiki.net/index.php/C....._codes#-10
kollat där men inte fått till det iaf, kör med nyaste drivrutinerna, 8.12
December 27, 2003
installerade nyss en GPU klient jag fick med senast ATI drivisar. ser annorlunda ut om man jämför med den som länkas här i tråden.
gör det någon som helst skillnad i prestanda eller?
edit: Folding@home-Win32-GPU-systray-623
verkar bara vara en nyare version + tray
March 14, 2001
Snorch wrote: Du måste ta och ändra länkar i guiden då de går till äldre versioner av programmet. 6.23 är nyaste versionen, länkarna går till 6.20. Länka till denna sida istället:
http://folding.stanford.edu/En.....adWinOtherSamma sak med SMP-guiden.
Seriöst, ändra inlägget. Nu när det kommit nya uppdaterade "cores" för ATI som endast fungerar med 6.23 är det ju verkligen läge att använda rätt version, och inte någon äldre.
Om inte crotale tänker ändra inlägget kan väl åtminstone någon moderator göra det.
1 Guest(s)