April 13, 2007
kacktjarn wrote: 180Watt vid folding, 120 vid idle. Blev väldigt glatt överraskad när jag trodde den skulle ligga på runt 250-300. Kör min E6750 i 3,0Ghz och ett lätt överklockat 8800GT och 2 750GB diskar osv.
Hur hög belastning har du vid folding? Kör på både graffe å prolle?
April 24, 2007
Bfghost wrote: HD4870 - 155W
X2 6000+ - ca 50W vid folding
+ 2 hårdskivor, fläktar och annatBorde bli närmare 300W om man räknar med min 22" bredbildsskärm.
Värmer rummet rätt så bra så får fungera som uppvärmning under vintern, får väl lämna fönstren öppna på sommaren bara 😀
Fast jag tror de flesta (däribland jag) stänger av sin skärm när de inte är vid den längre stunder.
Det vore ju bara slösad el 🙂
January 12, 2009
Jo, brukar nog stänga av den av gammal vana då jag lämnar datorn längre stunder. Märker en ganska stor skillnad i rumstemperaturen så här på vintern då man foldar, temperaturen brukar ligga runt 20-21°C på morgonen beroende på utomhustemperatur, klättrar upp till dryga 24°C under dagen och kvällen.
March 14, 2001
kacktjarn wrote: Tror att en dator (under vintertid) är ungefär som ett elektriskt element både i förbrukning och värme.
Nja, det beror ju på väldigt många faktorer.
Men all ström datorn drar blir till värme så har man direktverkande elvärme är det lite av en win-win situation att ha datorn igång, om man bortser från att ett värmeelement oftast har en bättre placering.
May 29, 2006
Snorch wrote: Nja, det beror ju på väldigt många faktorer.
Men all ström datorn drar blir till värme så har man direktverkande elvärme är det lite av en win-win situation att ha datorn igång, om man bortser från att ett värmeelement oftast har en bättre placering.
Jo, men eftersom vi är medlemmar på den här sidan så räknar jag med att vi har ganska "kraftfulla" datorer som släpper ut mkt värme om vi har luftkylning och elradiatorer. Sen jag har börjat köra datorn dygnet runt så har då elräkningen inte ökat, snarare åt andra hållet. Det kan dock bero på andra förhållanden men förbrukningen är ungefär densamma trots att man forskar dygnet runt! Härligt!
Keep on folding! 😀
November 27, 2003
kacktjarn wrote: Någon som kan ha nån aning om hur fett nätagg man behöver för att föda en q6600 och 3x9600gt eller 8800gt?
Om det ska gå Folding nonstop skulle jag nog satsa på ett bra och lite dyrare 550W-agg kanske. Det är nog i överkant rent effektmässigt, men det börjar bli svårt att hitta riktigt bra och stabila agg med lägre "rating."
//Andreas
January 12, 2009
Beror ju dels på om du tänkt klocka processorn något, samt om du vill ha en tyst dator. Corsairs HX620W eller TX650W (har själv ett sådant, kör med delarna i sig) borde räcka mer än väl, bara du ser till att du har tillräckligt med 6-pin pluggar till korten
EDIT: Som Delph1 föreslog, skulle ett kvalitetsagg på ~550W nog räcka till. Kan ju rekommendera Corsairs VX550W isåfall.
2 Guest(s)