Månadens mecenat - diskussion | Distributed Computing | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Månadens mecenat - diskussion
This topic is locked
Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
maj 30, 2009 - 6:53 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag går rakt på sak, vi har inte annonserat någon vinnare för april än och det är en dag kvar av maj. Anledningen är helt enkelt för att det blivit löjligt svårt att få tag på priser. Jag har mindre och mindre tid för att lägga på det med. Många företag vill och försöker stötta, men när tiderna är så som de är kan de inte.

Vi kan alltså göra två saker, antingen lägga ner konceptet eller fortsätta annonsera Månadens Mecenat utan priser.

Vad tycker ni?

//Andreas

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1227201
maj 30, 2009 - 9:18 f m
sp_Permalink sp_Print

Ni kan väl utannonsera Mecenat och sen när ni lyckas få tag på priser så delar ni ut dem i efterhand. Sen om det tar tre månader eller ett halvår kanske inte gör så mycket.

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1341
Member Since:
januari 12, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1227207
maj 30, 2009 - 10:32 f m
sp_Permalink sp_Print

Tycker This har en bra poäng:)

SuperNova
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3839
Member Since:
november 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1227209
maj 30, 2009 - 10:33 f m
sp_Permalink sp_Print

Det är ju kul att bli uppmärksammad för sin insatts men man kanske kan göra om lite.

Man skulle ju kunna tacka/rikta speciell uppmärksamhet mot de som varit extra duktiga varje månad utan priser. Sen skulle man kunna dela ut priser vid färre tillfällen. Man kanske kör en ”final” eller liknande varje kvartal.

Känns ju dumt att lägga ner konceptet bara för att man inte får priser, det är trots allt insatsen som är det viktiga.

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1227230
maj 30, 2009 - 5:19 e m
sp_Permalink sp_Print

this wrote: Ni kan väl utannonsera Mecenat och sen när ni lyckas få tag på priser så delar ni ut dem i efterhand. Sen om det tar tre månader eller ett halvår kanske inte gör så mycket.

Det är ganska mycket jobb att få tag på priser. Det är tyvärr inget man gör i en handvändning och att hålla reda på vilka som fått och inte fått priser gör det lite svårt.

Jag tror det bästa är att hålla kvar vid konceptet men dumpa priserna bara. Det är den lösning som jag personligen ser som den bästa, men vi vill ju ändå höra vad ni har att säga.

//Andreas

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1227240
maj 30, 2009 - 6:29 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker inte heller att det ska behöva kännas som ett krav för er att verkligen kämpa ihjäl er för att få tag på priser. Sen tkr jag inte att det vore spec. svårt att hålla reda på vilka som har fått priser, då man kan dela ut dem på tur och skriva in i månadens mecenat tråden vilket pris de tilldelats när ni fått tag på. Som ni har gjort nu så har ni ju delat ut sånt som ni fått för att recensera och om det nu skulle ske så kan ni ju lägga undan det till mecenaterna. Men jag vill fortfarande inte att ni ska jobba ihjäl er för att hitta priser. 🙂

Avatar
denstore
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
mars 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1227246
maj 30, 2009 - 8:42 e m
sp_Permalink sp_Print

Fast känns det inte lite dumt att skaffa sig en backlog av vinnare, istället för att ha en ny rolig tävling den dagen det finns priser att uppbringa igen?

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1227277
maj 31, 2009 - 4:52 e m
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Fast känns det inte lite dumt att skaffa sig en backlog av vinnare, istället för att ha en ny rolig tävling den dagen det finns priser att uppbringa igen?

Jo det har du nog rätt i

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1227280
maj 31, 2009 - 7:01 e m
sp_Permalink sp_Print

Myes, jag tror vi kör på att annonsera vinnare, så får ni en liten annan titel också, men inget fysiska priser just nu.

Sen får vi se vad framtiden har att uppbringa.

//Andreas

_l_a_r_s_
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
januari 18, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1228344
juni 15, 2009 - 2:20 e m
sp_Permalink sp_Print

Ni kan ju dela ut något pris ibland/då ni har något tillgängligt. Då måste man ju vara aktiv hela tiden, vilket då borde främja laget. Samtidigt som ni (NH) inte måste jobba ihjäl er för att få fram priser.

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1228346
juni 15, 2009 - 3:42 e m
sp_Permalink sp_Print

Mja, jag har funderat fram och tillbaka, men inte kommit så mycket längre i all ärlighet.

Det lutar åt att jag skriver ihop något snart.

//Andreas

kacktjarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 468
Member Since:
maj 29, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1245943
mars 26, 2010 - 12:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag har spekulerat lite med jojjka och vi tycker att det är för lite folk som foldar, för lite som skrivs om foldingen samt att vi kanske hittat en liten nödlösning på detta med månads mecenatet.

Först och främst så måste ju det synas att det finns information om foldingen så att alla vet vad det är och innebär och att allt uppdateras med en raskare takt och att bara en sådan sak som att folk jämnför sin ppd mot varanda och ger tips och trix hjälper mkt då allt blir mkt intressantare då.

När det gäller mecenatet så kom vi på att om ni har problem med att få fram priser samt att ni får en massa extrajobb pga det så kan istället frivilliga skänka delar så ofta man bara kan ifall ni inte har något på lager. Behöver inte vara så märkvärdiga grejer, bara det är något som går att använda eller kanske rama in, inte vet jag.

Tycker även att det ska stå en ren och snygg lista på alla som blir utsedda till vinnare varje månad och att detta ska röstas fram men att samma person inte kan vinna hela tiden. Hur låter detta? Ge gärna synpunkter och kom med egna förslag så kanske vi kan lösa detta och få igång F@NH på riktigt.

Mvh Koksgolvet

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1245949
mars 26, 2010 - 3:02 e m
sp_Permalink sp_Print

kacktjarn wrote: Jag har spekulerat lite med jojjka och vi tycker att det är för lite folk som foldar, för lite som skrivs om foldingen samt att vi kanske hittat en liten nödlösning på detta med månads mecenatet.

Först och främst så måste ju det synas att det finns information om foldingen så att alla vet vad det är och innebär och att allt uppdateras med en raskare takt och att bara en sådan sak som att folk jämnför sin ppd mot varanda och ger tips och trix hjälper mkt då allt blir mkt intressantare då.

När det gäller mecenatet så kom vi på att om ni har problem med att få fram priser samt att ni får en massa extrajobb pga det så kan istället frivilliga skänka delar så ofta man bara kan ifall ni inte har något på lager. Behöver inte vara så märkvärdiga grejer, bara det är något som går att använda eller kanske rama in, inte vet jag.

Tycker även att det ska stå en ren och snygg lista på alla som blir utsedda till vinnare varje månad och att detta ska röstas fram men att samma person inte kan vinna hela tiden. Hur låter detta? Ge gärna synpunkter och kom med egna förslag så kanske vi kan lösa detta och få igång F@NH på riktigt.

Mvh Koksgolvet

Jag tycker att det låter som en jätte bra idé, speciellt det där med att frivilliga kan skänka delar som andra kan ha nytta av.

En dedikerad sida ska ju enligt Andreas komma inom kort, men det verkar dra ut på tiden. Förhoppningsvis kommer det någon egen sektion att få plats när den nya uppdaterade sidan går ur beta stadiet.

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1245956
mars 26, 2010 - 5:31 e m
sp_Permalink sp_Print

Den dedikerade sidan ska vara en del av den nya sidan. NH.com är ju som sagt redan lanserad och används för att hårdtesta och leta buggar. När vi känner att vi har allt under kontroll kommer svenska att lanseras.

Jag har inte tid att fixa med allt, men om någon av er känner er manade att göra detta får ni gärna fixa det. Jag kan hjälpa till med nyheter och liknande under förutsättning att jag får all data som behövs mer eller mindre serverad.

Om ni har förslag på hur listan skulle se ut och hanteras är det fritt fram att spåna.

//Andreas

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
382 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL