February 12, 2003
Mitt rum står och blir kallt för att min dator inte tyckte om mitt nätverk i morse, och F@H kan inte skicka resultaten av foldandet... Jaja, får väl kompensera med fler 8800GTX på kontoret då.
November 27, 2003
Jojjka wrote: finns det inget sätt att få igång folding på ett x1900xt?
Det tog bort stödet för Raden HD 1xxx i version 6. Det funkar i version 5, men jag har inte lyckats få till det. Om du hittar Folding@Home v.5 med stöd för Radeon HD 1xxxx får du gärna lägga upp det med instruktioner för hur man får igång det.
//Andreas
January 13, 2003
nvidiaamd wrote: Vilket grafikkortsetup har optimal förhållande mellan pris/prestanda för SMP?
Både nvidia och ati. Gäller samma setup klockat?
Kan vara bra att veta 🙂
http://forums.extremeoverclock.....stcount=11 Där är en sammanställning med nvidiakort.
Förkortat, 8800GT är bäst pris/prestanda/watt
Ang ATI skrivs i samma tråd:
Thanks! Was there anything there regarding ATI cards?
-ATI cards score significantly lower than nvidia cards. People have been kind of ignoring ATI for fah in favor of nvidia.
Så ska man köpa kort och prioriterar f@h är det nvidia som gäller.
edit: hittade nyss ett program som visar PPD osv. Kan vara smidigt. Finns på http://www.fahmon.net/download.html
February 1, 2004
emokid wrote:
ska nog testa med 8800GTS 512, HD4850, HD4870, samt 280 kortet under helgen.
du råkar bara ha dem liggandes hemma? 😮
Det är sjukt, synd om du inte har datorer att sätta dem i för att "multifolda".
Jag har precis börjat med detta och har en del frågor men ska försöka lära mig själv först. En grej bara, testar att klocka upp min gpu medans jag foldar men när jag går över gränsen och det fryser, blir jag av med allt jag kört sedan, tja hur lång tid? Det e lite segt när den börjar om på 0 och jag åtminstone kommit till 5% sedan förra krashen. 😀
November 27, 2003
Du ska absolut inte klocka medan du foldar. F@H-klienten är långt ifrån 100% stabil.
//Andreas
November 4, 2003
Delph1 wrote: Du ska absolut inte klocka medan du foldar. F@H-klienten är långt ifrån 100% stabil.
//Andreas
Då är det datorn som är instabil 😉
Jag överklockar de komponenter som är välkylda till foldingen. Ser det som ett ypperligt tillfälle att testa vad grejjerna egentligen går för. Klarar en dator folding på både processor och alla grafikkärnor i en vecka vill jag helt klart påspå att systemet är stabilt.
November 27, 2003
crotale wrote: Då är det datorn som är instabil 😉
Jag överklockar de komponenter som är välkylda till foldingen. Ser det som ett ypperligt tillfälle att testa vad grejjerna egentligen går för. Klarar en dator folding på både processor och alla grafikkärnor i en vecka vill jag helt klart påspå att systemet är stabilt.
Alltså inte klocka medan foldingen körs 😉
Klocka ska man givetvis göra, men kanske försöka hitta stabil klock innan man kickar igång programmet. 😛
//Andreas
February 1, 2004
Delph1 wrote: Alltså inte klocka medan foldingen körs 😉
Klocka ska man givetvis göra, men kanske försöka hitta stabil klock innan man kickar igång programmet. 😛
//Andreas
Ok jo det är ju en aning riskabelt att göra det under tiden men sjukt snabbt sätt att hitta nivån. 🙂 Jag ska ge mitt grafikkort en stor fläkt som snart kommer så kommer det nog gå rätt mycket bättre... 😉
1 Guest(s)