July 4, 2008
Ja på moderkort förekommer det ju att tråden som lindad runt spolarna sitter och vibrerar som skapar ett mycket irriterande ljud. Det ska dock inte vara så när datorn är avstängd vad jag vet. De nya moderkorten har väl inte detta problem då de använder en annan typ av komponenter?
April 13, 2007
Förlåt för att jag var otydlig. Menade att jag hör det i huvudet efteråt.
Men man kan ju faktiskt få tinnitus av ljud som inte är "för" höga, utan som bara är höga, väldigt störande och under lång tid. Har jag läst någon gång iaf. Tydligen ska det även vara skillnad från person till person vilket slags ljud som ger skada lättast.
Men era svar var intressanta. Tror jag ska vara otydlig oftare.
January 12, 2009
Hmmm.. konstigt fall, har aldrig hört att man skulle höra ett ljud så länge efteråt :-k Tinnitus uppstår väl i allmänhet av att hörselreceptorerna i öronsnäckan brustit eller lagt sig och att du därmed får en förnimmelse av ett ljud, tycker inte man borde få det av ett konstant lägre ljud. Tror dock det är möjligt att man kan få någon slags illusion att man hör ljudet fast det inte finns, om man länge utsätts för ett irriterande ljud.
Btw, LOL:ade en aning åt din avatar emokid, tyckte den passade så perfekt. Fick du Tux-idén av mig?
April 13, 2007
Det är mycket möjligt att det är en illusion, när jag hör ljud efteråt.
Har funderat tidigare på om jag skulle ha någon Tux-version som avatar. Kändes inte riktigt rätt dock då jag aldrig använt linux. Men när jag såg din så börja jag leta igen å hitta denna. Var svår att låta bli. 😛
4 Guest(s)