July 4, 2008
Imlal wrote: Undrar det jag också.
Snart kommer jag att börja folda på ett 9800GX2 också 😉
//Jimmy
Oh det låter som ett bra tillskott 😀 Jag tror jag väntar på DirectX 11 korten innan jag köper nytt grafikkort.
Shikar wrote: Kan tillägga att jag slog mitt rekord för PPD; 5,344 poäng med 9 WU med ett shaderklockat 8800GT 😀
Hur mycket vågar man klocka 8800GT korten? Min ligger på 1796 MHz nu.
July 4, 2008
Shikar wrote: 1750 Kör jag på min felfritt. Jag har en PNY med lite annorlunda kylare. Den kan kanske göra mer men jag är nöjd där.
Vi kanske har samma?
[Image Can Not Be Found]
Har en Zalman vf-900 på min eftersom standard fläkten var alldeles för värdelös. Den borde klara en bit över 1800 åtminstonde.
July 4, 2008
Imlal wrote: Bara och testa, ifall du börjar få korrupta WUs eller om datorn hänger sig så är det bara att sänka en bit.
//Jimmy
Kör 1855 nu, utan problem. Har dock sett de som kör 1890. Men ökningen är väldigt marginal när det gäller PPD. De 300 MHz extra ger knappt 400 mer i PPD.
April 24, 2007
this wrote: Vi kanske har samma?
[Image Can Not Be Found]Har en Zalman vf-900 på min eftersom standard fläkten var alldeles för värdelös. Den borde klara en bit över 1800 åtminstonde.
Japp jag har samma. Hur är den zalman kylaren då? tystare, svalare, värd köpet? 😛
this wrote: Kör 1855 nu, utan problem. Har dock sett de som kör 1890. Men ökningen är väldigt marginal när det gäller PPD. De 300 MHz extra ger knappt 400 mer i PPD.
Många bäckar små... 🙂
July 4, 2008
Shikar wrote: Japp jag har samma. Hur är den zalman kylaren då? tystare, svalare, värd köpet?
Jorå, om jag säger så här, original kylaren var väldigt högljudd och jag hade en temperatur på 108 grader vid folding. Något måste ha hänt med den kylaren för så hög temperatur var det inte från början. Iaf så ligger jag nu men zalman kylaren stadigt runt 70 grader vid folding och det på nästan lägsta hastigheten på fläkten, den hörs knappt 🙂 Finns säkert bättre kylare som tex accelero S1 men zalman kylaren passade mig på grund av begränsat utrymme i min dator. :blink: Sen gör det ju inte hela saken sämre då jag köpte den för bra pris begagnad
1 Guest(s)