January 13, 2003
Ja jag satt ett tag och blev gråhårig över varför jag fick errors hela tiden.
Jag hittade då på annat forum att nod32 spärrar work-filerna och det är där problemet ligger. Inaktiverar jag liveskyddet när en ny wu startas rullar den igång som den ska. Aktiverar jag sedan skyddet så rullar foldingen på tills det är dax för en ny wu, då får man inaktivera igen.
Jag läste om en fix som funkade för en del (kanske xp användare) och det var att lägga fah-mappen och ett par filer i system32 som undantag i nod32. Men det fungerar inte för mig i vista.
Så jag hoppades på att någon här kanske har hittat någon lösning som kanske kan fungera.
En konstig sak är även att det bara är smp-klienten som det strular med. GPU kör på utan att bråka så här.
Så någon som har några tips (utom att byta AV)?
April 13, 2007
Vad är det för felmedelande du får? Har tyvärr inget tips till dig, men kan iaf lägga till att jag också haft problem med smp, men inte med cpu-klienten eller vad den heter. Mitt problem var att jag inte kunde ladda upp när det var klart. Deras server var dock inte nere. Jag har avira antivir premium med liveskydd, outpost firewall med liveskydd(avira.exe undantaget), och spybot s&d.
January 13, 2003
Felet jag får är:
[05:16:18] Entering M.D.
[05:16:25] Couldn't open Go file
[05:18:25]
[05:18:25] Folding@home Core Shutdown: FILE_IO_ERROR
[05:18:25]
[05:18:25] Folding@home Core Shutdown: FILE_IO_ERROR
Stänger man av AV och startar om FAH så går det direkt.
Jag har provat att lägga till följande undantag:
C:fah 6,23*.*
C:windowssystem32denio*.*
C:windowssystem32foo.exe
C:windowssystem32mpiexec.exe
Men det räcker inte, nod spärrar ändå.
opA87: Du kör också med vista?
January 13, 2003
Snorch wrote: Det finns inga loggar du kan kolla i så du ser exakt vad NOD stoppar, det kan ju vara andra filer FAH använder som NOD anser vara suspekt.
Nej enda loggen som man ser något i är fah´s egna och då är det det man ser ovan. I nod syns inget alls, inte i karantän eller någonting.
Men det bör vara någon fil i windowssystem32 som man missat.
barateu: Väljer ju alla filer i mappen med "*.*", men jag har även provat att välja filerna separat också men det funkade inte heller så den måste finnas någon annanstans.
1 Guest(s)