November 8, 2002
Jag tycker Nordichardware.se _måste_ starta en ny 3d mark tävling (ej så "seriös"). En liknande den vi hade i 3dmark 2001; alltså att man får ta screens att skicka in för verifiering och att resultaten presenteras på en lista som läggs upp.
Priser till dem värsta överklockarna behövs inte, det räcker så gott med bara äran! ~amatörtävling 😉 ~
Var för kom jag intepå ideen tidigare? Den är ju lysande! Jag saknar verkligen 3d mark 2001 tävlingen!
Omröstningsfrågan blir följande: Är ni intresserade av en sån här tävling i 3d mark?
pga. nvidias fusk i 3d mark 2003 kan vi väl diskutera vidare senare hurvida vilken version av 3d mark som ska användas!
February 21, 2003
En tävling helt overall skulle ju inte vara så intressant. Det kvittar ju hur goda mina klockningskunskaper är om jag hamnar i samma liga som någon med ett 9800pro och Barton/P4-3GHz. Däremot skulle det vara mer intressant att jämföra med personer som har liknande system.
Klassen jag tillhör skulle i så fall vara "Palomino | Ti4200/Ati9500 | 333MHz-bräda" t ex
Det jag saknar på Futuremarks databas är att man inte ser vilken processor och stepping det är. Men det kanske bara Pro-användarna får tillgång till...
February 21, 2003
jonte_power wrote: man blir bara rg o köp galen då.. om det inte vart för 3dmark så hade jag inte haft den dator jag har idag.. hehehe
True... "There's a new drug in town and it's called 3DMark!"
Men i mitt fall kommer det vara Doom3 som får mig att byta upp mig *dregla* 😛
November 8, 2002
Ogrebeast wrote:
Klassen jag tillhör skulle i så fall vara "Palomino | Ti4200/Ati9500 | 333MHz-bräda" t ex
Jo, annars så tyckte jag systemet var bra som det var förra året, med en länk sida där 3d marken var ordnade efter poäng. Det mysiga med det var att man kunde kolla vem som låg före en själv på listan och sen försöka klocka sig förbi honom! Grymt, sen kunde man också upptäcka nångång att man hade mkt högre poäng än någon med på papperet mkt bättre system! Sånt är underhållande!
1 Guest(s)