March 23, 2004
Jag PMade admin för en vecka sen med en ganska viktig fråga men har inte fått svar än.
Om han inte läser sina PM så vore det kanske bättre att de vidarebefordras till någon annan.
Visst skulle jag ha kunnat skicka till någon annan men jag ville inte spamma runt uppgifterna jag skickade till alltför många i onödan.
Jag hade från början tänkt begära ut lite uppgifter så att jag kan göra en polisanmälan mot en medlem här för urkundsförfalskning, men nu har jag svalnat lite och är inte längre säker om jag orkar bry mig om att göra det då chansen att det läggs ner är så pass stor.
Nu har jag inte tagit skada av det inträffade, i annat fall hade jag mer än gärna lagt ner hela min själ i att klämma åt personen ifråga.
Ni kanske borde ha någon mer klar kanal där man kan komma med mer rättsliga frågor, eller det kanske ni har redan, jag kan ha missat det.
February 12, 2003
Vem PM:ade du, sa du? Det finns ingen användare med namnet "admin", nämligen.
För övrigt kan jag tala om att du inte kommer få några uppgifter från oss, utan det kommer lämnas ut till polisen när de kontaktar oss.
Jag är inte heller admin, utan det är huvudsakligen Ctrl som har hand om administrerandet.
February 12, 2003
opA87 wrote: Vet att det låter dumt men om du blev lurad av en medlem på NordicHardware det är inte så att du kan skriva ut vad denna har för användarnamn så andra kan varnas om hans fiffel med affärer ?
Problemet med det här landet är att det förmodligen är ett brott mot fler lagar och förordningar än han som blåst några på pengar har begått.
Bättre att få snubben bannad och polisanmäld.
March 23, 2004
Jaha det förklarar saken, då har det kommit till fel person.
Angående det misstänkta brottet så tror jag att jag låter det bero.
Användaren hade med största sannolikhet registrerat ett online konto på western union i mitt namn och använt det för att göra transaktioner.
Dock har aldrig jag kommit till skada av det här, inte ännu iaf, men det kan ju ändra sig.
Anledningen att jag kom på det var att western union skickade brev hem till mig och begärde kopior på mitt pass och att jag skulle skriva på en massa avtal och skicka för att jag hade genomfört min andra transaktion med deras tjänst, vilket jag aldrig har.
Kontot stod i mitt namn, men med en mailadress som jag har anledning att tro tillhör en användare här, eller någon med tillgång till hans konto.
Nu har jag precis fått kontot spärrat av western union på min begäran.
Skulle jag få kronofogden eller polisen på mig för transaktionerna som personen genomfört (western union luktar ju scam) så återkommer jag
2 Guest(s)